Vraag

Problemen met MyProximus account

  • 9 October 2020
  • 6 reacties
  • 229 Bekeken

Beste,

Na het recentelijk overlijden van mijn moeder heb ik haar contract overgenomen, ik heb daar ook de bevestiging van ontvangen. Het probleem is dat ik de facturen op haar naam blijf ontvangen, ondanks dat ik als beheerder van de account word vermeld. Ik kan ook inloggen op MyProximus onder mijn eigen naam, maar verder heb ik niet de mogelijkheid om iets uit te voeren. Ik heb geen toegang tot Proximus Mail, ik kan de facturatie en het verbruik niet meer raadplegen en ik krijg de melding dat er geen producten aan deze account zijn toegekend.

Zou ik dit mogelijk kunnen oplossen door een nieuwe account aan te maken op een ander email adres, of moet ik hiervoor effectief contact opnemen met de klantendienst (wat ik het liefst vermeid wegens de ellenlange wachttijden)?

Dank bij voorbaat.

Philip.


6 reacties

Reputatie 4
Badge +2

Ik denk dat het best is om dit account te verwijderen en een nieuw aan te maken daarvoor heb 

je de klantendienst niet nodig

Reputatie 7
Badge +4

Misschien best de reactie van een Proximus-medewerker op dit publieke forum afwachten

Als beheerder van een MyPx-account kunt u normalerwijze uw producten zien, uw facturen raadplegen en/of wijzigingen uitvoeren

Als gebruiker van een MyPx-account kunt u bv. enkel uw facturen raadplegen (bv. enkel uw eigen GSM-nr als lid binnen een gezin)

Toegegeven op dit publieke forum zijn er vrij regelmatig problemen gemeld met MyPx om één of andere reden

 

Ik kan mij vergissen maar is het betrokken MyPx account eventueel gekoppeld aan het klantnr van uw moeder en werd bij de overdracht u eventueel een nieuw klantnr toegekend (zodat het oude account eventueel kan worden geschrapt en u een nieuw MyPx-account dient te gebruiken om toegang te bekomen tot alle data en eventueel wijzigingen te kunnen doorvoeren?)

 

Indien het klantnr ongewijzigd is gebleven dient u normalerwijze geen nieuw MyPx-account te creëren 

Een 2e MyPx account voor een ander klantnr kan perfect gecreëerd worden op basis van een 2e e-mail alias gekoppeld aan dezelfde e-mail box (bv. voornaam.naam@proximus.be en naam.voornaam@proximus.be)

 

Proximus-medewerkers op dit publieke forum kunnen u zeker verder helpen op basis van info vermeld in uw forum login profiel (o.a. betrokken klantnummer(s) vermelden)

 

Succes

 

 

Inderdaad best gewoon de hulp van een proximus forummedewerker afwachten als ze hier straks langskomen .

ondertussen best, indien het nog niet gebeurd is, zoveel mogelijk je → profielgegevens invullen/aanvullen (In het veld "Ticket" kan je eventueel bijkomende gegevens plaatsen), zodat zij hiermee direct aan de slag kunnen.

het speelt inderdaad geen rol welk mailadres je gebruikt , zoals een alias die je bijmaakt of reeds hebt van de zelfde mailbox als je eerste account, als het maar het zelfde niet is als je eerst account mag zelf een gmail adres enz…..

alias mailadressen zie → hier

 

Reputatie 7
Badge +3

@p.dm Dag, de overname is volledig in orde en zie ook dat er reeds een aanrekening op u naam is gekomen. Op het oude klant nummer van u moeder staat er evenwel nog een saldo in u voordeel. Ik zal dit terugstorten op de rekening.

Gebruikt u om in te loggen voor My proximus uw nieuw klantnummer want door de overname is gewijzigd? Groetjes Luc

Allereerst, sorry voor mijn late respons, heb het erg druk gehad de laatste tijd.

Het probleem is inderdaad opgelost nu.

Ik ben er ook achtergekomen dat het probleem was ontstaan door een issue met mijn identificatie bij de overname van het contract. Ik had een bevestigingsmail ontvangen met in de bijlage een pdf bestand. Ik was in de veronderstelling dat het hier over de verdere details van het contract ging, dus heb ik die op dat moment ook niet meer gelezen. Achteraf bleek dat er in dat bestand kennis werd gegeven van het identificatieprobleem en de stappen die ik moest ondernemen om dit te verhelpen. Mijn eigen schuld dus…

In ieder geval, hartelijk dank aan iedereen voor het advies en de hulp!

Met vriendelijke groet,

p.dm.

Reputatie 7
Badge +3

@p.dm  Dat is goed nieuws. Groetjes Luc

Reageer