Beantwoord

MyProximus, 2FA opnieuw instellen



Toon eerste bericht

35 reacties

Altijd nuttige (gekende) info … maar lost het probleem binnen MyProximus niet op.

Beste,

 

2FA is geactiveerd.

Heb gedeactiveerd en opnieuw geactiveerd met de bedoeling om een nieuwe code te kunnen genereren.

Er verschijnt nergens een qr-code.

Aanloggen blijft werken met oude 2FA code

 

Heb ook mijn email adres gewijzigd waardoor aanloggen met 2FA helemaal niet meer werkt !

Opnieuw 2FA gedeactiveerd/geactiveerd … niets werkt.

 

Hoe kan er een nieuwe 2FA (qr-)code gegenereerd ?

 

Jammer genoeg krijg ik via geen enkel kanaal gehoor ...

Alvast dank

Je bent naruurlijk niet alleen die hier op het forum komt en berichten leest, dus was dit bedoeld voor leden die hier langskomen en niet direct weten waarvoor 2FA staat en was niet bedoeld als oplossing, daarom heb ik het aangehaald als bijkomende info  “voor  geïnteresseerden” 

Voor de oplossing gewoon wachten to hier iemand van het Prox forumteam de draad opneemt.

@AntonellaD 

Alles in pdfje gezet … waar uploaden ?

bedankt en groeten,

@AntonellaD 

dan maar copy-paste … bedankt en goed weekend

========================================

Beste,


Op zich heeft Multi-Factor Authentication (MFA) altijd goed gewerkt en dat zou het nog steeds doen


De vraag:

  • … maar ik wens een nieuwe QR-code voor MFA laten genereren en dat lukt op geen enkele manier.
  • Waar en hoe kan ik een nieuwe QR-code laten genereren die ik kan scannen met mijn MFA app ?


Waarom een nieuwe QR-code:

  • Ik heb mijn email adres gewijzigd, dus met de oude MFA code kan ik niet meer aanloggen.
  • Ik wens een andere MFA app te gebruiken.

 

Wat heb ik reeds allemaal gedaan en geprobeerd:

  • Meermaals alle combinaties van ‘aan- en afloggen op my proximus web’, ‘MFA deactiveren’, ‘MFA activeren’ geprobeerd. Ik krijg iedere keer een popup dat dit lukt.
  • De activatie of de-activatie werkt iedere keer … maar altijd met de origineel gegeneerde MFA code/oud email adres. Maar de code die de app genereerd werkt niet … met het nieuwe email adres.
  • Gelukkig stond ITSME actief waardoor ik kon aanloggen, want met MFA kan ik niet meer
  • aanloggen. Ik heb dus MFA uitgezet.
    ( Het viel mij ook op dat ITSME iedere dag automatisch uitgezet werd. Nog een reden om MFA uit te zetten, want als ook ITSME niet werkt, kon ik niet meer aanloggen.)
  • Nu log ik aan met itsme of paswoord

 

Vaststellingen:

  • Ik volg 2 accounts op, de mijne en die van mijn ouders.
  • Uiteraard vind ik in de account van mijn ouders ook niet hoe ik een nieuwe QR-code kan laten genereren, zonder dat het email adres gewijzigd werd.
  • Dus dit moet toch algemeen zijn, en niet specifiek voor mijn 2 accounts ?
  • Sinds een 2-tal weken kan ik ook MFA niet meer activeren of deactiveren, omdat het scherm niet volledig geladen wordt, zie screenshot.
    Voorheen, vanaf 13/05 tot half juni, werkte dit wel, want ik heb er dikwijls op ge-clicked.

 

Wat heeft Proximus reeds gedaan, waar ik op de hoogte van ben:

  • Reset van mijn account, zonder resultaat

 

Screenshots:

  • Scherm waar ik MFA, tot 2 weken geleden, kon activeren en deactiveren.

 

Reputatie 7
Badge +3

@JREV Ik heb een collega van de bevoegde dienst gevraagd om hulp. Zodra ik feedback ontvang, hou ik je op de hoogte. Groetjes, Antonella

@AntonellaD 

ter info, nog steeds hetzelfde probleem, dus de reset lijkt mijn niet de oplossing.

Ook vreemd dat itsme iedere dag afgezet is ? Als ik 2FA aanzet is itsme mijn enige mogelijkheid om in te loggen.

Groeten

Reputatie 7
Badge +3

@JREV Dank je wel voor de info. Ik heb het doorgegeven en wacht nog op verdere feedback van mijn collega. Groetjes, Antonella

Reputatie 7
Badge +3

@JREV Dank je wel voor de duidelijke uitleg. Ik heb het doorgestuurd naar de IT’er en wacht op verdere instructies. Groetjes, Antonella

Reputatie 7
Badge +3

@JREV  Ik heb in het dossier verwezen naar dit forum topic zodat de dossierbeheerder hiervan op de hoogte is. Groetjes, Antonella

Reageer