Beantwoord

MyProximus, 2FA opnieuw instellen


Beste,

2FA is geactiveerd.

Heb gedeactiveerd en opnieuw geactiveerd met het idee om een nieuwe code te kunnen genereren.

Activatie blijft werken met oude 2FA.

Hoe kan ik een nieuwe 2FA code laten genereren ?
bedankt

icon

Beste antwoord door Martin 21 May 2021, 21:21

Bekijk origineel

35 reacties

@AntonellaD 

Alles in pdfje gezet … waar uploaden ?

bedankt en groeten,

@AntonellaD 

dan maar copy-paste … bedankt en goed weekend

========================================

Beste,


Op zich heeft Multi-Factor Authentication (MFA) altijd goed gewerkt en dat zou het nog steeds doen


De vraag:

  • … maar ik wens een nieuwe QR-code voor MFA laten genereren en dat lukt op geen enkele manier.
  • Waar en hoe kan ik een nieuwe QR-code laten genereren die ik kan scannen met mijn MFA app ?


Waarom een nieuwe QR-code:

  • Ik heb mijn email adres gewijzigd, dus met de oude MFA code kan ik niet meer aanloggen.
  • Ik wens een andere MFA app te gebruiken.

 

Wat heb ik reeds allemaal gedaan en geprobeerd:

  • Meermaals alle combinaties van ‘aan- en afloggen op my proximus web’, ‘MFA deactiveren’, ‘MFA activeren’ geprobeerd. Ik krijg iedere keer een popup dat dit lukt.
  • De activatie of de-activatie werkt iedere keer … maar altijd met de origineel gegeneerde MFA code/oud email adres. Maar de code die de app genereerd werkt niet … met het nieuwe email adres.
  • Gelukkig stond ITSME actief waardoor ik kon aanloggen, want met MFA kan ik niet meer
  • aanloggen. Ik heb dus MFA uitgezet.
    ( Het viel mij ook op dat ITSME iedere dag automatisch uitgezet werd. Nog een reden om MFA uit te zetten, want als ook ITSME niet werkt, kon ik niet meer aanloggen.)
  • Nu log ik aan met itsme of paswoord

 

Vaststellingen:

  • Ik volg 2 accounts op, de mijne en die van mijn ouders.
  • Uiteraard vind ik in de account van mijn ouders ook niet hoe ik een nieuwe QR-code kan laten genereren, zonder dat het email adres gewijzigd werd.
  • Dus dit moet toch algemeen zijn, en niet specifiek voor mijn 2 accounts ?
  • Sinds een 2-tal weken kan ik ook MFA niet meer activeren of deactiveren, omdat het scherm niet volledig geladen wordt, zie screenshot.
    Voorheen, vanaf 13/05 tot half juni, werkte dit wel, want ik heb er dikwijls op ge-clicked.

 

Wat heeft Proximus reeds gedaan, waar ik op de hoogte van ben:

  • Reset van mijn account, zonder resultaat

 

Screenshots:

  • Scherm waar ik MFA, tot 2 weken geleden, kon activeren en deactiveren.

 

Reputatie 7
Badge +3

@JREV Dank je wel voor de duidelijke uitleg. Ik heb het doorgestuurd naar de IT’er en wacht op verdere instructies. Groetjes, Antonella

Reputatie 7
Badge +3

@JREV De IT’er heeft me laten weten dat je nu opnieuw kan proberen MFA te activeren. Eerst best even cookies en surfgeschiedenis verwijderen. Mocht het niet lukken of nadien nog problemen ondervinden, mag je rechtstreeks een mail sturen naar mfa_support@proximus.com. Groetjes, Antonella

@AntonellaD 

Jammer maar helaas … email gestuurd naar mfa_support.

Opnieuw alles geprobeerd, clear cache, op 2 pc’s, met 3 browsers, 2 proximus accounts …

Alvast dank voor verdere opvolging.

Groetjes

Reputatie 7
Badge +3

@JREV  Dank je wel voor de feedback. Via mfa_support komt het probleem rechtstreeks terecht bij de experts, die het verder zullen nakijken en oplossen voor jou. Ze houden je op de hoogte en gaan je iets laten weten zodra er een oplossing is. Groetjes, Antonella

@AntonellaD 

Mijn vraag werd, na 2 maand vruchteloos communiceren via chat en forum, door MFA_SUPPORT@ ter harte genomen en in 15 min. opgelost, voor mijn beide accounts.

groeten

Reputatie 7
Badge +3

@JREV  Dank je wel voor de update. Mijn excuses dat dit zo lang heeft moeten duren. Ben blij dat het is opgelost. Groetjes, Antonella

Gelieve de MFA van mijn account ook te resetten wegens andere authenticatie app.

Via de chat wordt ik steeds van het kastje naar de muur gestuurd.

De helpdeskmedewerkers lijken dit niet te snappen en sturen telkens een handleiding door die niet werkt of er wordt niet meer geantwoord. Zeer frustrerend.

Hopelijk via deze weg meer succes…

Kan Proximus dit probleem ook eens niet onderzoeken en rechtzetten aangezien dat zich al een hele tijd voordoet?

Mvg

Andere provider, geen (app) problemen meer en nog “andere voordelen”

Reageer