Beantwoord

MyProximus, 2FA opnieuw instellen


Beste,

2FA is geactiveerd.

Heb gedeactiveerd en opnieuw geactiveerd met het idee om een nieuwe code te kunnen genereren.

Activatie blijft werken met oude 2FA.

Hoe kan ik een nieuwe 2FA code laten genereren ?
bedankt

icon

Beste antwoord door Martin 21 May 2021, 21:21

Bekijk origineel

35 reacties

@AntonellaD 

Mijn vraag werd, na 2 maand vruchteloos communiceren via chat en forum, door MFA_SUPPORT@ ter harte genomen en in 15 min. opgelost, voor mijn beide accounts.

groeten

@AntonellaD 

Geen probleem, alvast dank om dit op te volgen. Ik bezorg u een detail documentje.

groetjes

Reputatie 7
Badge +3

@JREV  Dank je wel voor de update. Mijn excuses dat dit zo lang heeft moeten duren. Ben blij dat het is opgelost. Groetjes, Antonella

FYI: ik werk ook niet op zon- en feestdagen, en verwacht dat ook niet van anderen.

Nuttige ForumProfiel privégegevens staan ingevuld. Indien nog andere info gewenst, gelieve te melden.

Reputatie 7
Badge +3

@JREV  Dank je wel voor de feedback. Via mfa_support komt het probleem rechtstreeks terecht bij de experts, die het verder zullen nakijken en oplossen voor jou. Ze houden je op de hoogte en gaan je iets laten weten zodra er een oplossing is. Groetjes, Antonella

Reputatie 7
Badge +3

@JREV  Mijn collega van IT laat me weten dat MFA werd verwijderd en vraagt als je opnieuw kan proberen. Hou je me op de hoogte? Groetjes, Antonella

@AntonellaD 

MFA opnieuw geactiveerd.

Krijg (iedere keer) een bevestigingsbericht.

Krijg geen QR-code om te scannen.

Na uitloggen kan ik niet meer inloggen.

 

Gelukkig werk itsm nog, zodanig dat ik op die manier kan inloggen.

Heb MFA opnieuw gedeactiveerd (met bevestingsbericht), want als itsm niet meer werk, ben ik volledig afgesloten!

 

Dus deze poging niet gelukt.

 

Groetjes

 

Reputatie 7
Badge +3

@JREV Mijn excuses voor het laattijdig antwoord. Ik heb net antwoord ontvangen van IT. Als eerste werd bevestigd dan MFA en itsme samen actief mogen staan. Dus dit is niet het probleem. Verder vraagt de IT’er het volgende: 

Om een nieuw ticket te openen, zou ik precies moeten weten wat er gebeurt wanneer de klant probeert verbinding te maken met MFA. Wanneer werkt het niet? Op welk scherm? Als hij stap voor stap de procedure kan uitleggen die hij volgt, zodat ik alle volledige gegevens naar IT kan sturen,

Is dit mogelijk?

Groetjes,
Antonella

@AntonellaD 

alvast bedankt Antonella.

ter info, via chat, zou jullie collega mijn account resetten om morgen opnieuw te proberen … hou je op de hoogte.

groetjes

@AntonellaD 

Zie nu ook dossier nr 48278726.

bedankt & groetjes

Reputatie 7
Badge +3

@JREV  Er werd een ticket opgemaakt voor onze IT-dienst (IT-ticket: IM11364425) om het probleem op te lossen. Groetjes, Antonella

@AntonellaD 

Graag een status hierover … we zijn nu al een hele tijd verder zonder info.

dossier nr 48278726
IT-ticket: IM11364425

 

Alvast dank

Reputatie 7
Badge +3

@JREV De IT’er heeft me laten weten dat je nu opnieuw kan proberen MFA te activeren. Eerst best even cookies en surfgeschiedenis verwijderen. Mocht het niet lukken of nadien nog problemen ondervinden, mag je rechtstreeks een mail sturen naar mfa_support@proximus.com. Groetjes, Antonella

FYI: Prox forummedewerkers komen hier niet langs op feestdagen en weekends, maar ondertussen best zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten.
Zodat zij hiermee direct aan de slag kunnen als de draad hier wordt opgenomen.

@AntonellaD 

Jammer maar helaas … email gestuurd naar mfa_support.

Opnieuw alles geprobeerd, clear cache, op 2 pc’s, met 3 browsers, 2 proximus accounts …

Alvast dank voor verdere opvolging.

Groetjes

@JREV Indien dit nodig zou lijken zullen de Prox Forummedewerkers dit hier dan wel melden.

TBI: Veilige toegang tot MyProximus | Proximus

Reputatie 7
Badge +3

@JREV  Dank je wel voor de feedback. Ik heb het doorgestuurd naar mijn collega van IT. Ik hou je op de hoogte. Groetjes, Antonella

@Martin info in link werkt niet, na uit- en inschakelen 2FA wordt geen nieuwe QR code gegenereerd maar wordt naar de oude gevraagd !

Kan ik ergens de manuele code terugvinden ?

Dank.

Maandag paskomen de Prox forummedewerkers hier terug langs om je verder te helpen.

Gelieve de MFA van mijn account ook te resetten wegens andere authenticatie app.

Via de chat wordt ik steeds van het kastje naar de muur gestuurd.

De helpdeskmedewerkers lijken dit niet te snappen en sturen telkens een handleiding door die niet werkt of er wordt niet meer geantwoord. Zeer frustrerend.

Hopelijk via deze weg meer succes…

Kan Proximus dit probleem ook eens niet onderzoeken en rechtzetten aangezien dat zich al een hele tijd voordoet?

Mvg

@Martin

Ondertussen een volle werkweek verder … enige info ? Dank

ja en nu komen ze pas dinsdag terug !

@Martin 

dank u voor het antwoord, ik heb zonet een weddenschap gewonnen.

Andere provider, geen (app) problemen meer en nog “andere voordelen”

TUI: Voor geïnteresseerde forumlezers : → safeonweb-tweestapsverificatie

Reageer