Vraag

My proximus geen beheer rechten en na aanpassing door Proximus support geen enkele informatie meer in My Proximus


Hallo,

Ik wil mijn MyProximus account verwijderen om nadien een nieuw account te kunnen maken met hetzelfde e-mailadres en telefoonnummer. Ik heb tot op heden geen beheer rechten gehad en kan geen facturen zien en geen opties met mijn huidige login, opties en facturen word beheerd door mijn oude bedrijf was de melding. Echter het gsm nummer is op pay en go geplaatst geweest 6 maanden geleden bij mijn vertrek, en daarna door mij privé overgenomen met nieuw abonnement met mijn privé login gegevens. Ik heb begrepen dat enkel Proximus dit account kan verwijderen. Kan dit bij deze gebeuren? Login is mijn email privé voor My Proximus. Na aanpassing door proximus support is het nog erger geworden. Nu krijg ik de melding, er is iets mis, na inloggen in My Proximus en heb ik totaal geen info meer over mijn abonnement en gsm nummer.

Alvast bedankt.


10 reacties

proximus forummedewerkers komen pas maandag terug langs, maar mss kun je het als volgt eens proberen, indien het zo niet kan of lukt zal het afachten zijn tot de prox medewerkers hier reageren.

 

Probeer je deze procedure te volgen, zoals ze door Prox medewerkers op het forum vroeger gepost geweest is.

De klant maakt via MyProximus Web/App verbinding met zijn MyProximus-account, waarvan hij het e-mailadres wenst te behouden. Hij klikt op zijn naam en dan op "Mijn account"

Via MyProximus App dient men te klikken op de avatar (initialen naam of foto),
de volgende stappen zijn identiek als voor MyProximus Web.

De klant klikt dan op "klantenrekening" -> "Intrekken beheerdersrechten"

Klant logt uit en opnieuw in met dezelfde MyProximus account en krijgt nu het scherm van een lege account (“guest user”) en klikt op “Producten toevoegen”.

!!! Klant heeft hiervoor een recente factuur (max. 4 maanden) nodig van zijn nieuw klantnummer (factuurdatum, activatiecode en klantnummer).

 

bijkomende info: 

Al je producten zien in MyProximus | Proximus
Heb je een MyProximus-account maar zie je niet (meer) al je producten? Voeg via de MyProximus-website, al je abonnementen en bijbehorende facturen of aanrekeningen samen in je bestaande MyProximus-account. Zo geniet je van alle diensten (bv. Public Wi-Fi) en zie je ook al je producten in de MyProximus-app.


Aparte accounts?
Het is niet mogelijk om een Pay&Go-nummer toe te voegen of aan te vullen. Dit is ook het geval als je meerdere facturen per maand met een verschillend klantnummer hebt.
Maak in beide gevallen een aparte MyProximus-account aan.

Helaas is deze procedure onmogelijk om de simpele reden dat ik nog nooit een factuur heb kunnen bekijken via My Proximus door dat er vanaf het begin nooit beheerrechten zijn geweest of konden overgenomen worden. Dus heb ik op geen enkele manier de gegevens die nodig zijn via het factuur om de account opnieuw aan te maken, klantnummer, activatiecode, etc.. Ook in My Proximus kan ik via de avatar mijn beheer rechten niet intrekken omdat ik deze niet heb en nooit gehad en de functie “klantenrekening” hier niet staat. Het gsm nummer en de avatar vermeld “Proximus Enterprise” in My Proximus, en inderdaad vroeger behoorde het nummer voor de pay en go tot het enterprise plan van mijn vorig bedrijf. Dit zou uit het systeem moeten gehaald worden via mogelijk een My Proximus account verwijdering ofzo, zowel mij e-mail privé eddy.frans@gmail.com , mijn naam, als mijn overgenomen GSM nummer binnen My Proximus hebben niets meer met het enterprise plan van mijn vorige werkgever te maken. Toch bedankt, ik wacht de support My Proximus op maandag dan af voor de oplossing.

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Eddy Frans kun je het gsm-nummer in kwestie aanvullen op je profiel, voor nazicht? Groetjes, Heidi

Beste HeidiE, ik heb mijn gsm nummer toegevoegd in mijn profiel.

 

Mvg,

Eddy

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Eddy Frans dossier 51018393 is opgemaakt voor nazicht door de bevoegde dienst MyProximus, die je verder zal contacteren. Groetjes, Heidi

Dag Heidi,

Ik verneem niets meer hierover, is er al een oplossing van dossier 51018393?

Mijn proximus login geeft nog steeds “oeps er iets mis” u bent ingelogd met een professionele account van uw werkgever. Ik kan niets raadplegen, de bedoeling is dat deze “professionele” situatie uit mijn privé Proximus account verdwijnt. Mvg, Eddy Frans

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Eddy Frans het dossier staat nog ‘in behandeling’. Ik heb geen zicht op de drukte (ivm vakantieperiode) bij deze dienst, maar laat het dossier escaleren. Groetjes, Heidi

Dag HeidiE,

 

Ik heb vorige week contact gehad met MyProximus.

Ze gingen een e-mail versturen naar mijn e-mail adres eddy.*********** voor overname beheerder van MyProximus account en de procedure. Echter ik krijg deze e-mail niet! Kan u nogmaals eens horen dat ze deze e-mail correct versturen?

 

Mvg,

Eddy Frans

Dag HeidiE,

 

Het probleem blijft. Ik heb in MyProximus volgens de procedure de mogelijkheid onder mijn account tot “beheerder” worden. Maar zoals ik had verwacht heb ik die mogelijkheid niet! De keuze komt hier niet voor, ik denk om de reden dat de MyProximus in “Enterprise” mode staat voor mijn privé account. Dus het dossier 51018393 zal niet via deze piste opgelost kunnen worden. MyProximus dient mijn privé login zelf los te koppelen van een “enterprise” anders ga ik geen mogelijkheid hebben om beheerder te worden.

 

mvg,

Eddy Frans

Reputatie 7
Badge +3

@Eddy Frans ik heb om een escalatie gevraagd, de betrokken dienst MyProximus zal je verder contacteren. Groetjes, Heidi

Reageer