Skip to main content

Sedert 10/10 omgeschakeld naar Proximus (Internet Maxi Fiber, TV, Mobiel). Alle “gewone zaken” werken. Nu wil ik de box (Internet Box V1bis) in Bridgemode zetten en volg hiervoor deze link: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_router_install/particulieren/support/internet/internet-thuis/geavanceerde-instellingen/je-priverouter-instellen-als-draadloze-router.html
Maar al bij stap 3 loopt het mis: “Scroll naar beneden naar Geavanceerde instellingen.”. Ik kan dit niet vinden op MyProximus (enkel PPP Login credentials voor BBOX3 en Configuratie Netwerkpoorten).
Zo te zien zijn er meerdere posts over gelijkaardige problemen op dit forum te vinden.
Ik had hierover al contact met iemand uit Proximus Chat, die vond dat “raar” en zei me nog het volgende (fragment uit chat-gesprek): “Sorry voor het wachten, Volgens onze experten moet het staan in je MyProximus, anders kunnen we een IT sturen tegen betaling”. Dit lijkt mij wel sterk, want proximus heeft zelf alles aangesloten…
Vandaar dat ik eerst even op het forum navraag.

Ik zou eens proberen door je internet box (bbox4) lange tijd stroomloos te zetten 15 minuten bv.

want als je via MyProximus – Myinternet | Proximus enkel PPP Login credentials voor BBOX3 en Configuratie Netwerkpoorten). ziet staan is blijkbaar nog niet alles doorgestroomd.

PS: PX medewerkers komen pas maandag terug langs hier.

 


Ik heb jouw tip opgevolgd, Martin, maar geen succes. Toch bedankt voor jouw reactie!!!


@marcl6008 je kan nog proberen via een internet box reset, maar of het 100% zeker zal lukken is wat anders! en als dit ook niet lukt zal er niks ander opzitten dan dat een PX moderator dit verder bij hen ook eens natrekt.

→ Reset je b-box/Internet box | Proximus


@Martin ook dit heeft idd. niet geholpen → alvast bedankt voor je antwoorden!

Aan de PX moderatoren: Ik heb nog een “mail” gestuurd via de “contacteer ons” pagina. Maar als dit ook geen aarde aan de dijk brengt of als men probeert mij een interventie te laten betalen verander ik terug naar mijn vorige provider. Dit was voor mij een onvoorwaardelijke functie (bridge & port forwarding)...


@marcl6008 Houd ons in ieder geval op de hoogte als je wilt, indien je van PX een oplossing gekregen hebt. 


Reageer