Sedert 10/10 omgeschakeld naar Proximus (Internet Maxi Fiber, TV, Mobiel). Alle “gewone zaken” werken. Nu wil ik de box (Internet Box V1bis) in Bridgemode zetten en volg hiervoor deze link: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_router_install/particulieren/support/internet/internet-thuis/geavanceerde-instellingen/je-priverouter-instellen-als-draadloze-router.html
Maar al bij stap 3 loopt het mis: “Scroll naar beneden naar Geavanceerde instellingen.”. Ik kan dit niet vinden op MyProximus (enkel PPP Login credentials voor BBOX3 en Configuratie Netwerkpoorten).
Zo te zien zijn er meerdere posts over gelijkaardige problemen op dit forum te vinden.
Ik had hierover al contact met iemand uit Proximus Chat, die vond dat “raar” en zei me nog het volgende (fragment uit chat-gesprek): “Sorry voor het wachten, Volgens onze experten moet het staan in je MyProximus, anders kunnen we een IT sturen tegen betaling”. Dit lijkt mij wel sterk, want proximus heeft zelf alles aangesloten…
Vandaar dat ik eerst even op het forum navraag.
Ik zou eens proberen door je internet box (bbox4) lange tijd stroomloos te zetten 15 minuten bv.
want als je via MyProximus – Myinternet | Proximus enkel PPP Login credentials voor BBOX3 en Configuratie Netwerkpoorten). ziet staan is blijkbaar nog niet alles doorgestroomd.
PS: PX medewerkers komen pas maandag terug langs hier.
Ik heb jouw tip opgevolgd, Martin, maar geen succes. Toch bedankt voor jouw reactie!!!
→ Reset je b-box/Internet box | Proximus
Aan de PX moderatoren: Ik heb nog een “mail” gestuurd via de “contacteer ons” pagina. Maar als dit ook geen aarde aan de dijk brengt of als men probeert mij een interventie te laten betalen verander ik terug naar mijn vorige provider. Dit was voor mij een onvoorwaardelijke functie (bridge & port forwarding)...
Maar al bij stap 3 loopt het mis: “Scroll naar beneden naar Geavanceerde instellingen.”. Ik kan dit niet vinden op MyProximus (enkel PPP Login credentials voor BBOX3 en Configuratie Netwerkpoorten).
Als ik naar https://www.proximus.be/myproximus/nl/Personal/services/My-Products__/details/internet zie ik volgend scherm:
Druk op Instellingen Internet Box, dan op de Tab “Netwerk”
Helemaal onderaan vind je Bridged LAN Host, waar je het WAN MAC adres van je eigen router kan intypen.
PX moderator dit eens aan hun kant natrekt
, een probleem dat wel nog af en toe hier gemeld wordt.
Maar al bij stap 3 loopt het mis: “Scroll naar beneden naar Geavanceerde instellingen.”. Ik kan dit niet vinden op MyProximus (enkel PPP Login credentials voor BBOX3 en Configuratie Netwerkpoorten).
Als ik naar https://www.proximus.be/myproximus/nl/Personal/services/My-Products__/details/internet zie ik volgend scherm:
Druk op Instellingen Internet Box, dan op de Tab “Netwerk”
Helemaal onderaan vind je Bridged LAN Host, waar je het WAN MAC adres van je eigen router kan intypen.
Ok, ik heb de helpdesk nog eens gebeld. Ditmaal iemand aan de lijn gehad (Nordin) die mijn probleem wél heeft kunnen oplossen mits consulteren van een “back level support”. En dit tijdens het gesprek zelf! Jammer dat ik niet vanaf mijn eerste vraag om hulp deze persoon aan de lijn heb gehad…
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.