Beantwoord

eSIM activeren via MyProximus ( App )


Reputatie 3
Badge

Wanneer is het mogelijk om de eSIM te activeren via de Myproximus app/website ?

 

Groeten

icon

Beste antwoord door AntonellaD 27 May 2022, 11:38

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@Jurgen_039 Hier wordt volop aan gewerkt. Hierbij de laatste info:

Momenteel is de QR code niet zichtbaar in de metroline in MyProximus.
De klant kan zijn QR code wel terugvinden in MyProximus – producten – klikken op het betrokken nummer – SIM-kaart en PUK code.
De activatiebrief die de klant ontvangt, zal zo snel mogelijk aangepast worden. We houden jullie op de hoogte van zodra dit zichtbaar is in de metroline.

Groetjes,
Antonella

Reputatie 3
Badge

Dus het is een kwestie van tijd eer dit beschikbaar zal komen en we zelf een QR code kunnen aanmaken/vernieuwen in de MyProximus app ?

 

Groeten

Reputatie 7
Badge +3

@Jurgen_039  Dit staat eraan te komen inderdaad. Groetjes, Antonella

Reputatie 3
Badge

Zou de Esim activatie dit jaar nog mogelijk zijn voor bestaande klanten via de MyProximus app?

 

Groeten

Reputatie 7
Badge +3

@Jurgen_039 Dit zou voorzien zijn om tegen eind juni gelanceerd te worden (onder voorbehoud). Groetjes, Antonella

Reputatie 3
Badge

@AntonellaD

Amai dit is wel zeer snel 🙂 ,sneller dan wat ik had verwacht !

Dus dan is het mogelijk als bestaande klant je Esim code aan te vragen en zichtbaar te hebben via de MyProximus app/website , zonder je naar de winkel moet gaan? (hoe gaat dat dan werken? ) 

Stel ik heb Esim actief staan op mijn smartphone maar ik moet mijn smartphone resetten naar fabriek instellingen , hoe kan ik dan terug mijn Esim actief maken ?

En is het ook mogelijk om bv: een nieuwe Esim code aan te vragen dan via de MyProximus app / website?

Ik vraag dit omdat vroeger toen ik nog klant was bij Orange, dit al mogelijk was via hun app en je ook altijd een nieuwe Esim code kon aanvragen via de app van hun , echter groot nadeel was bij hun ook dat je eerste keer altijd moet verbinden via mobiel internet om de app je te laten herkennen & je kon de Esim code niet zien via de website , gelukkig is dit bij de MyProximus app niet zo, en kan je makkelijk zelf inloggen via je email en wachtwoord. 

En hoe zal dit profiel dan op je smartphone geïnstalleerd worden als je enkel werkt via de MyProximus app zelf? Heb je deze code dan ook altijd zichtbaar in het MyProximus onderdeel op de website?

 

ps @AntonellaD : Ik heb u nog een prive bericht gestuurd met een andere vraag .

Groeten

Reputatie 7
Badge +3

@Jurgen_039 De enige info dat we hier momenteel over hebben is dat je de QR-code rechtstreeks zal kunnen downloaden via de MyProximus App. De verdere details zullen volgen bij de lancering. Groetjes, Antonella

Reputatie 3
Badge

@AntonellaD Ik ben echt benieuwd , das ook de reden waarom ik het jammer vind dat mijn email niet meer in de android beta testing zit van de MyProximus app . Dit vind ik persoonlijk heel jammer :(

@AntonellaD Nog 1 vraagje is bij deze prive gestuurd .

 

Bedankt voor de hulp tot nu toe @AntonellaD 

 

Groeten

 

 

Reputatie 7
Badge +3

@bigMODDER Helaas worden er momenteel geen nieuwe testers gezocht. Groetjes, Antonella

PS: misschien vind je dit interessant: Doe mee aan de Pickx beta op Android en iOS | Proximus Forum

Geachte 

ik heb vandaag een eSIM aangevraagd, ik krijg een mail met de nodige informatie: Sim/puk/gsm nummer

 

maar als ik dit wil activeren, lukt het niet. Want ik vind geen QR code noch mijn sms

 

help

Reputatie 7
Badge +3

@Maricon Kan u mij het ordernummer en gsm-nummer bezorgen(profile tickets).Groetjes,Joel

Reageer