Skip to main content
Vraag

Eigen fibermodem - Registratie via My Proximus faalt - backend niet meer verbonden?

  • March 25, 2025
  • 20 reacties
  • 338 Bekeken

Hallo Proximus,

De registratie van een eigen fibermodem lukt niet via My Proximus, de backend is wellicht niet bereikbaar en men krijgt een foutmelding.

 

Jullie helpdesk weet natuurlijk ook niet beter dan het script die ze moeten volgen, en de achterliggende diensten vagen er hun voeten aan als de helpdeskers de vraag doorgeven.
Ik wordt ook niet teruggebeld zoals beloofd...

Graag spoedig een oplossing zodat ik een Zaram XGS-PON ONU WAN SFP+ Module kan registreren…

 

Dit registratiesysteem moet simpelweg werken.


De fiber link is up & running, enkel nog die verdomde registratie dus…

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

20 reacties

Martin
  • March 25, 2025

@XGSPONNEKE 

Vul hiervoor in je → ForumProfiel zoveel mogelijk (privé) klantgegevens aan, zodat de PX moderatoren u vlugger in het klantenbestand kunnen terugvinden om je vlotter te kunnen helpen. In het veld "Ticket" kun je nog specifieke/privé info vermelden of belangrijk acht i.v.m. je vraag.
Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". Meldt het hier zodra dit gebeurd is.

Louter ter bijkomende info, nog een geval waarbij bv de registratie niet lukt 

Eigen modem registeren lukt niet | Proximus Forum*  (*Begin van het topic registeren lukt niet)


  • Auteur
  • Rising star
  • March 25, 2025

 

 

Vul hiervoor in je → ForumProfiel zoveel mogelijk 
Louter ter bijkomende info, nog een geval waarbij bv de registratie niet lukt 

​​​

​​​​​​→ Done, wel lachwekkend omdat je enkel via My Proximus kunt inloggen… Geen apart account… Dus je zou verwachten dat het ook meteen zo gekoppeld is aan je forum account…

 

→ Ook al gezien, maar hoe meer posts hierover, hoe sneller het in ‘t ook springt zeker?


  • Apprentice
  • March 26, 2025

Ik probeer ook al dagen mijn eigen fibermodem te registreren op MyProximus maar elke keer technische foutmelding.

Na veel medewerkers aan de lijn te hebben blijkt dit een “gekend” probleem te zijn. Ze zijn hiermee bezig.


  • Auteur
  • Rising star
  • March 26, 2025

Ja maar hoe lang moeten ze daarmee bezig zijn zonder te communiceren met de klanten, dan kan ik evengoed de boel opzeggen.


  • Apprentice
  • March 26, 2025

Ja maar hoe lang moeten ze daarmee bezig zijn zonder te communiceren met de klanten, dan kan ik evengoed de boel opzeggen.

Dat is inderdaad zo. Vermoed dat ze dit niet echt als prio zien...


  • Auteur
  • Rising star
  • March 26, 2025

Ik geef het nog tot eind volgende week, en dan zeg ik het op.


  • Apprentice
  • March 27, 2025

Vandaag dit bericht gekregen van Proximus:

Beste klant, zoals telefonisch vermeld heb ik een ticket gemaakt voor onze IT'ers zodat zij dit probleem kunnen bekijken. Ik houd u verder op het hoogte van zodra ik een antwoord heb van hen. Mvg


HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • March 27, 2025

@MatijaTerzic ​@XGSPONNEKE Er komen ondertussen inderdaad meerdere klachten binnen van klanten die hetzelfde probleem ondervinden. Dit is in onderzoek en wordt zo snel mogelijk opgelost. Onze excuses voor het ongemak. 


  • Apprentice
  • March 28, 2025

@MatijaTerzic ​@XGSPONNEKE Er komen ondertussen inderdaad meerdere klachten binnen van klanten die hetzelfde probleem ondervinden. Dit is in onderzoek en wordt zo snel mogelijk opgelost. Onze excuses voor het ongemak. 

Ik hoop dat ze het snel oplossen want op deze manier ontneem je klanten om hun eigen modem te gebruiken nochtans is dit wettelijk.


HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • March 28, 2025

@MatijaTerzic Zodra we de oorzaak van deze foutmelding gevonden hebben, zullen we het oplossen. Het is zeker niet de bedoeling om je te boycotten in het plaatsen van je eigen modem. 


  • Auteur
  • Rising star
  • April 1, 2025

Is het nu al opgelost?

Intussen heb ik wel opgezegd, maar zou graag weten wanneer ik ‘t opnieuw kan bestellen, maar dan moet het zeker werken...


  • Apprentice
  • April 4, 2025

Is het nu al opgelost?

Intussen heb ik wel opgezegd, maar zou graag weten wanneer ik ‘t opnieuw kan bestellen, maar dan moet het zeker werken...

Nog altijd niet opgelost. Heel frustrerend!
 


Matija Terzic

@MatijaTerzic Zodra we de oorzaak van deze foutmelding gevonden hebben, zullen we het oplossen. Het is zeker niet de bedoeling om je te boycotten in het plaatsen van je eigen modem. 

Wanneer voorzien jullie de oplossing? Duurt nu toch wel al heel lang. Misschien eens tijd om naar de ombudsman te gaan...


Matija Terzic

@MatijaTerzic Zodra we de oorzaak van deze foutmelding gevonden hebben, zullen we het oplossen. Het is zeker niet de bedoeling om je te boycotten in het plaatsen van je eigen modem. 

Desnoods dat we ergens telefonisch het serienr kunnen doorgeven om zo de modem te registreren maar blijkbaar is dat ook niet mogelijk


Matija Terzic

@MatijaTerzic Zodra we de oorzaak van deze foutmelding gevonden hebben, zullen we het oplossen. Het is zeker niet de bedoeling om je te boycotten in het plaatsen van je eigen modem. 

@HadewychT Het word dringend tijd voor een oplossing. 


Forum|alt.badge.img+2
  • Guru
  • April 18, 2025

@XGSPONNEKE 

De registratie problemen bij Proximus schijnen opgelost te zijn.

Heb jij intussen al jouw ZARAM XGS-PON SFP+ kunnen activeren??


  • Auteur
  • Rising star
  • April 22, 2025

@XGSPONNEKE 

De registratie problemen bij Proximus schijnen opgelost te zijn.

Heb jij intussen al jouw ZARAM XGS-PON SFP+ kunnen activeren??

Terug besteld, was al opgezegd. Zal vanaf 24/4 opnieuw eens proberen met de 3 maanden gratis promo.


Forum|alt.badge.img+2
  • Guru
  • April 26, 2025

Terug besteld, was al opgezegd. Zal vanaf 24/4 opnieuw eens proberen met de 3 maanden gratis promo.

 

@XGSPONNEKE 

Heb je intussen jouw Zaran SFP+ ONT kunnen registreren met jouw nieuwe Fiber bestelling?

We zijn met spanning benieuwd naar de ervaringen met de  Zaram XGS-PON 😊


Martin
  • April 26, 2025

we zijn met spanning benieuwd naar de ervaringen met de  Zaram XGS-PON 😊

Dat is inderdaad heel duidelijk: Fiber UniFi UB 😊

 


  • Auteur
  • Rising star
  • May 7, 2025

@XGSPONNEKE

Heb je intussen jouw Zaran SFP+ ONT kunnen registreren met jouw nieuwe Fiber bestelling?

We zijn met spanning benieuwd naar de ervaringen met de  Zaram XGS-PON 😊

 

Jawel, zie Userbase forum: https://userbase.be/forum/viewtopic.php?p=1027026#p1027026