Alles in orde! (not)

  • 27 October 2021
  • 0 reacties
  • 31 Bekeken

Reputatie 4
Badge +1
  1. Ik kijk met regelmaat eens op MyProximus. Op de pagina ‘overzicht’ staat dan met een geruststellend groen vinkje ‘Alles in orde!’ En dan krijg je vandaag plots een SMS over een openstaande factuur waarvan de betalingsopdracht eerder kennelijk niet werd uitgevoerd.

    Dat is toch geen goede communicatie? Het is een voorbeeld van de ‘domheid van de AI-systemen’ die steeds meer gebruikt worden door alle bedrijven om te besparen en klanten zo ver weg mogelijk te houden. .
     
  2. Wist u trouwens dat ik ooit op minimumdienst werd gezet wegens eenzelfde achterstallige factuur en  - I kid you not - 3 uur bezig ben geweest alvorens ik een “echte mens” aan de lijn had? Op minimumdienst is het nl. blijkbaar niet toegelaten om op het 0800-nummer tot bij een “echte” medewerker te geraken (optie is dan niet beschikbaar). Dus wordt je verondersteld om via het oerwoud van domme (spraak)computers je probleem op te lossen. Dat je internet op dat moment nauwelijks bruikbaar wegens tergende traagheid is maakt de ervaring niet bepaald prettiger.

    Oké, je hoort als klant tijdig je rekeningen te betalen, maar ik vind de service wat dat betreft er zeker niet op vooruitgaan, integendeel. Ook hier merk je dat het steeds commerciëler wordt. Als je een product of dienst wil kopen ben je koning. Heb je een technisch of administratief probleem ben je bedelaar.

0 reacties

Geen reactie

Reageer