Vraag

Account aanmaken lukt niet

  • 5 October 2022
  • 26 reacties
  • 874 Bekeken

Nadat ik een bestelling plaatste staat er in de bevestigingsmail dat ik een MyProximus account kan aanmaken.

Als ik daar op klik: “Account met dit E-mailadres is reeds in gebruik”

Als ik probeer in te loggen met de credentials van een paar jaar geleden: “Verkeerde gebruikersnaam en/of wachtwoord.”

Als ik dan “Gebruikersnaam of wachtwoord vergeten?”: “Uw e-mailadres werd niet teruggevonden.”

Fixen jullie het even? Thanks.


26 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@Andrew Bourgeois  Dag, met het mailadres wat onder je profiel staat vind ik niets terug. En op je klantnummer is er nog geen account. Kun je je Email dat je gebruikt...onder je profiel( Ticket ) aanvullen? Dank je wel

@Andrew Bourgeois  Dag, met het mailadres wat onder je profiel staat vind ik niets terug. En op je klantnummer is er nog geen account. Kun je je Email dat je gebruikt...onder je profiel( Ticket ) aanvullen? Dank je wel

Dag Luc,

Ik heb het e-mailadres in het Ticket veld gestopt.

Raar dat er niets wordt gevonden want in de bevestigingsmail van mijn bestelling kreeg ik wel hetzelfde klantennummer dat ik in 2018 - 2019 al had.

Bedankt voor de hulp.

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Andrew Bourgeois . Ik heb alles gecleand. Je kunt je account aanmaken. Groetjes

Dag @Andrew Bourgeois . Ik heb alles gecleand. Je kunt je account aanmaken. Groetjes

Helaas: ik krijg nog steeds dezelfde foutmelding. "Account with this e-mail already exists".

Reputatie 7
Badge +3

@Andrew Bourgeois  Vreemd alles is weg nochtans. Heb je je coockies/cache al een gecleand?

@Andrew Bourgeois  Vreemd alles is weg nochtans. Heb je je coockies/cache al een gecleand?

Ja. Ook incognito geprobeerd. Probeer anders zelf maar eens bij Registreren?

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Andrew Bourgeois  Spijtig. Ik maak een vraag 51389038 aan voor de dienst My Proximus. Ze nemen contact met je op.

Reputatie 7
Badge +3

@Andrew Bourgeois  in afwachting :-) 

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mypx_global/particulieren/support/myproximus/myproximus/myproximus-website/veelgestelde-vragen-over-myproximus.html

 

 

@Luc.M ‘k heb nog niets van dat team gehoord en ‘t werkt nog steeds niet. Normaal?

Reputatie 7
Badge +3

@Andrew Bourgeois Ik heb juist de hoogste prioriteit aan uw dossier gegeven.De dossierbeheerder gaat na onderzoek terug contact met u opnemen.Excuses dat het langer duurt dan in normale omstandigheden.Groetjes,Joel

@Joel M nog steeds niets gehoord. Gisteren zijn ze komen installeren en ondertussen heb ik een eerste eenrekening gekregen (nr  7249065646) dat ik niet eens kan bekijken hierdoor.

“Status

Er loopt iets fout. Bij ons, niet bij jou! We werken er aan. Tot zo.”

 

En niet dat het veel geld is maar toch is het geen 0 EUR wat toch ook raar is voor een “gratis installatie” en “gratis 2 eerste maanden flex”. Fun.🙄

 

Reputatie 7
Badge +3

Dag Andrew, je mobiele abonnement stond enkele dagen eerder actief en zat toen nog niet in de korting vervat. Ik maak een correctie. Groetjes, Heidi

Dankjewel @HeidiE .

Nu nog een werkend MyProximus account. :(

'k denk dat er iemand van Proximus mij telefonisch heeft proberen te bereiken.

Want kort daarna kreeg ik een e-mail met een nieuw wachtwoord. Inloggen met dat wachtwoord lukte echter niet.

Een nieuw wachtwoord aanvragen was OK op de website maar de e-mail heb ik uiteindelijk nooit gekregen.

Kijken jullie er nog eens naar?

Ik ben niet thuis en op mobiel nakijken is lastig maar de link volgen in de e-mail met een aanrekening geeft nog steeds een foutmelding.

Achter de schermen waarschijnlijk nog steeds de "No billing accounts found in user-billing-structure" foutmelding.

Reputatie 7
Badge +3

@Andrew Bourgeois ik geef je feedback door aan de dossierbeheerder!

 

Vandaag kreeg ik een Proximus medewerker aan de lijn maar ‘k zat op ‘t werk dus ik kon de nieuwe registratielink niet meteen testen.

De nieuwe link werkt dus ook niet om een MyProximus account aan te maken voor mijn e-mailadres. Zelfde foutmelding als ervoor: “Account with this e-mail already exists”.

De medewerker zou morgen terugbellen. Voor het geval dat dit niet gebeurt, kan het volgende in het dossier komen te staan?

Als ik een aanrekening probeer te openen met de link van de e-mail krijg ik een generieke “Er loopt iets fout. Bij ons, niet bij jou! We werken er aan. Tot zo.” foutmelding maar als ik dan in de netwerkrequests van mijn browser kijk zie ik dat de request 

https://www.proximus.be/rest/billing-accounts/customer/<klantnummerHier>/balances?filterBillableAccount=true

de volgende respons heeft:

{
    "uuid": "<uuidHier>",
    "exceptionType": "ResourceNotFoundException",
    "message": "No billing accounts found in user-billing-structure.",
    "rootCauses": [
        {
            "exceptionType": "ResourceNotFoundException",
            "service": "billing-accounts",
            "message": "No billing accounts found in user-billing-structure.",
            "uuid": "<uuidHier>"
        }
    ]
}

En ter herhaling: dit klantnummer had ik al in 2018 - 2020. Ik had toen ook een MyProximus account. Ik gok dat na mijn vertrek, mijn billing account verwijderd werd en dat er nu terug een billing account aangemaakt moet worden/het oude geheractiveerd moet worden.

Reputatie 7
Badge +3

@Andrew Bourgeois Ik heb uw extra info bijgevoegd aan uw dossier 51389038.Groetjes,Joel

We zijn ondertussen meer dan 4 weken verder en ik heb nog steeds geen werkend MyProximus account.

De dossierbeheerder ging het vorige week aan de IT dienst doorgeven maar sindsdien heb ik niets meer gehoord. *diepe zucht*

Reputatie 7
Badge +3

@Andrew Bourgeois Ik heb je post aan de beheerder van je dossier overgemaakt. Onze excuses.

Ondertussen zijn wij weer 2 weken verder en heb ik nog steeds geen werkend MyProximus account.

Binnenkort komt de eerste aanrekening er aan en kan ik die niet bekijken omdat mijn account nog steeds niet werkt.

Kan hier eindelijk een oplossing voor komen? We zijn ondertussen 6 weken verder.

Alvast bedankt.

EDIT: ik heb net een e-mail ontvangen dat mijn account verwijderd werd en nu lukte het wel  om een account aan te maken dat werkt. Dus het probleem lijkt opgelost te zijn. Bedankt.

Vandaag kreeg ik een aanrekening en zoals verwacht kan ik deze niet bekijken.

“Status

Er loopt iets fout. Bij ons, niet bij jou! We werken er aan. Tot zo.”

Ik heb geantwoord in de e-mail die ik op 18 november kreeg van e-mailadres myproximus.care.nl@proximus.com met als titel “Info met betrekking tot uw vraag 51389038”.

Dit kan zo niet verder...

Gezien ik hier geen antwoord kreeg heb ik contact opgenomen (chat) met de technische dienst.

Daar werd beloofd dat het binnen 48u in orde zal zijn. En ik krijg een melding via e-mail.

‘k laat nog iets weten *zucht*

Zoals verwacht kan ik 10 dagen later mijn aanrekeningen nog steeds niet inzien. ‘k moet dus betalen zonder te kunnen zien waarvoor.

Toen ik 72u later vroeg hoe het zat met de beloofde fix hebben ze mij gevraagd om een bug te openen in de MyProximus app.

1 week later nog geen reactie dus ik verwacht ook hier niets van.

‘k heb het een beetje gehad dus ik betaal de huidige aanrekening en de rest zal via de ombudsman gaan.

Reageer