Beantwoord

VoWifi werkt niet op Iphone 15 pro

  • 27 November 2023
  • 33 reacties
  • 357 Bekeken

Dag iedereen

 

Sinds enkele maanden werkt mijn ‘bellen via wifi’ niet meer op mijn gsm. In mijn gelukkig goed geïsoleerde appartement heb jammer genoeg ik geen bereik. Mijn partner, vrienden en ouders kunnen allemaal via wifi bellen maar ik niet. De volgende stappen heb ik al ondernomen maar zonder succes:

  • Alle mogelijke opties in de instellingen overlopen van mijn gsm
  • Meerdere telefonische contacten met een proximus medewerker.
  • Al 2 keer een nieuwe SIM gekregen omdat dit de ‘oplossing’ zou zijn.
  • Al 2 nieuwe modems moeten installeren maar ook zonder succes.
  • Een nieuwe gsm aangekocht want dit was de laatste optie en hiermee zou het opgelost zijn.

Ironisch genoeg werkt bellen via wifi nu wel op mijn vorige gsm die mijn partner gebruikt.

Iemand die mij kan helpen? Buiten in de regen gaan staan bij 4 graden om te bellen is niet zo mijn ding..

Dank bij voorbaat

icon

Beste antwoord door Kevin Clerckx 28 November 2023, 16:03

Bekijk origineel

33 reacties

@Kevin Clerckx 

Omdat de PX forummedewerkers zouden kunnen onderzoeken of VoWifi actief staat , als ze morgen de draad hier terug opnemen, : Noteer in je ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is). In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. je vraag vermelden bv. in dit geval het telefoonnummer waarover het probleem gaat. Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". Meldt het hier zodra dit gebeurd is.

Reputatie 5
Badge +2

@Kevin Clerckx Ik heb vowifi geactiveerd op je nummer. Kan je dit eens testen voor me.

@Michael V

Het werkt! Heel hard bedankt om dit in orde te brengen voor mij!

Reputatie 7
Badge +4

@Leslie Dlr Vowifi staat al actief op je nummer. Je kan best ook eens in de instellingen van je toestel kijken of het daar actief staat. Meer info vind je hier

@HadewychT  alles is correct ingesteld. Toestel is ook al herstart geweest, werkt niet. 
Wifi ontvangst thuis is maximaal zoals je kan zien in de print screen. Ook op een andere locatie met max wifi ontvangst, werkt het niet

 

Reputatie 7
Badge +4

@Leslie Dlr Dat kan zeker een invloed hebben. Sorry dat we daar nog niet op gelet hebben. Je mag deze zeker een keer gaan omwisselen in onze winkel

Reputatie 7
Badge +4

@thomasdb Dankjewel om ons op de hoogte te houden. 

Niet iedereen op de technische dienst kan deze functie activeren, maar ze zouden het dan wel naar de juiste dienst moeten doorgeven. Mijn excuses dat dit niet onmiddellijk voor u gebeurde. Normaalgezien zou deze functie ook automatisch geactiveerd moeten worden als het een compatibel toestel detecteert. 

@Leslie Dlr Deze functie staat al actief op het nr dat in je profiel vermeld wordt.  Kan je je sim eens testen in een ander toestel, of een sim waarvan je weet dat Vowifi daarop werkt in uw toestel ? 

Je moet deze functie ook activeren in je toestel zelf. 

@HadewychT nee geen ander toestel tenzij mn oude iphone8 maar daar werkte het ook nooit op in het verleden. Alles is correct ingesteld op mn toestel

Reputatie 7
Badge +3

@Leslie Dlr 

Ik heb de Voice over WiFi functie opnieuw geactiveerd op je simkaart.

kan je het nu nog eens proberen?

 

Activeer "Bellen via wifi" op je iPhone (youtube.com)

 

Geert

@GeertC  helaas niet nee. Iphone uitgeschakeld, heropgestart, bellen over wifi ook nog eens uit/ingeschakeld. 

Reputatie 7
Badge +4

@Leslie Dlr Op die manier zou het da moeten werken als je wifi-verbinding goed is. Weet je of het bij andere personen werkt, die bij je thuis komen ? Werkt het bij jou op andere locaties wel ? 

@HadewychT  nee werkt bij mij ook niet op locatie. Komend weekend ben ik op hotel, ik probeer het daar ook nog eens

@HadewychT  gisteren was ik bij de kapper en daar zag ik voor het eerst dat mn iphone oversprong op bellen over wifi.  Dus het werkt blijkbaar soms wel . Echter lukt dit thuis nog altijd niet en net hier zou het moeten werken aangezien we hier geen mobiel netwerk hebben en ik 90%. van mn tijd thuis ben. Provider thuis is orange (met wifi boosters), zij zeggen dat ze daar niks aan kunnen doen. Dit is internet van de firma waar mn man werkt, dus kunnen die niet wijzigen van provider. Wat kunnen we nog doen zodat dit zou werken?

probeer toch eens door vliegtuig modus in te schakelen en dan alleen wifi terug opzetten of het dan mss werkt.

je smartphone is dat met een sim van proximus ?

mss ook nog interessant om weten, weet je soms of bij de kapper of die Proximus als operator heeft.

 

@Martin ook al geprobeerd, werkt niet :(

@HadewychT  gisteren was ik bij de kapper en daar zag ik voor het eerst dat mn iphone oversprong op bellen over wifi.  Dus het werkt blijkbaar soms wel . Echter lukt dit thuis nog altijd niet en net hier zou het moeten werken aangezien we hier geen mobiel netwerk hebben en ik 90%. van mn tijd thuis ben. Provider thuis is orange (met wifi boosters), zij zeggen dat ze daar niks aan kunnen doen. Dit is internet van de firma waar mn man werkt, dus kunnen die niet wijzigen van provider. Wat kunnen we nog doen zodat dit zou werken?


Volgens mij heeft VoWifi niets vandoen met de provider en zou je probleemloos moeten kunnen bellen ongeacht wifi via Orange, Telenet, …. whatever. Mij lukte het toch bij een Telenet-Wifi verbinding ;)

Echter, kan je iPhone op internet via de thuis-Wifi? Ik veronderstel van wel, want jet hebt goede ontvangst. Kan je man eens navragen op zijn werk of er misschien een restrictie is ingesteld om security redenen?
(maar een losse gedachte)

@Mutlie al contact gehad met orange, ze hebben daar nog nooit geen problemen mee gehad en weten dus ook niet waarom ik thuis niet op vowifi geraak. Is echt om onnozel van te komen

Reputatie 7
Badge +3

 

@GeertC  helaas niet nee. Iphone uitgeschakeld, heropgestart, bellen over wifi ook nog eens uit/ingeschakeld. 

 

Het GSMnummer op je profiel is dit het nummer waarover het gaat?

 

Heb je de modem (de bbox of internetbox) die het WiFi signaal uitzend al eens herstart?

 

Geert

zou het dan kunnen dat de kapper ook internet/wifi van Orange heeft de smartphone bij Orange actief staat voor VoWifi en niet  bij Proximus actief staat! 

Enfin, hopelijk kunnen de PX moderatoren je dan hiermee verder helpen.

Reputatie 7
Badge +4

@Leslie Dlr Moest je toch de mogelijkheid hebben om eens te testen met je sim in het toestel van iemand anders kan dit al veel duidelijkheid scheppen in de mogelijke oorzaak van dit probleem. 

@Leslie Dlr 

Als het probleem niet ligt bij Proximus en/of je SIM en je instelllingen staan correct is de vraag of het aan iOS zou kunnen liggen?
Ik vond dit op internet : https://www.tenorshare.com/ios-12/fix-ios-12-wifi-calling-not-working.html
(
Tip 6 is niet iets wat ik zomaar zou proberen)
En op https://support.apple.com/en-in/108066 vind ik dit gelijkaardig aan optie 3 in vorige link:
 

 

Beste, ik zit met hetzelfde probleem. Mijn telefoon is juist geconfigureerd voor Vo Wifi maar toch werkt het niet? Kan u voor mij eveneens vowifi activeren  op mijn nummer ?

Alvast bedankt.

Hetzelfde probleem hier. Nieuwe iphone 15pro van proximus, thuis geen ontvangst en vowifi werkt niet. Al eens brand gehad, gelukkig heeft mn man een andere provider vh werk want kon de brandweer niet bellen 😱

@Mutlie update

Op de bovenverdieping hebben we een apple air staan. Daar schakelt mn tel dus wel over op

wifi calling. Beneden op de wifi niet. Nochtans is het volledig netwerk thuis van orange, dus waarom werkt het wel boven en niet beneden 🤷‍♀️ Snap er nu helemaal niks meer van 🙈😅

Heb je die wifi modem/router van orange al eens herstart, anderzijds zou je dit ook eens aan Orange kunnen uitleggen dat je boven op je apple air wel wifi-calling hebt en beneden via hun modem/wifi-router niet!

Reageer