Beantwoord

VoWifi werkt niet op Iphone 15 pro

  • 27 November 2023
  • 33 reacties
  • 351 Bekeken

Dag iedereen

 

Sinds enkele maanden werkt mijn ‘bellen via wifi’ niet meer op mijn gsm. In mijn gelukkig goed geïsoleerde appartement heb jammer genoeg ik geen bereik. Mijn partner, vrienden en ouders kunnen allemaal via wifi bellen maar ik niet. De volgende stappen heb ik al ondernomen maar zonder succes:

  • Alle mogelijke opties in de instellingen overlopen van mijn gsm
  • Meerdere telefonische contacten met een proximus medewerker.
  • Al 2 keer een nieuwe SIM gekregen omdat dit de ‘oplossing’ zou zijn.
  • Al 2 nieuwe modems moeten installeren maar ook zonder succes.
  • Een nieuwe gsm aangekocht want dit was de laatste optie en hiermee zou het opgelost zijn.

Ironisch genoeg werkt bellen via wifi nu wel op mijn vorige gsm die mijn partner gebruikt.

Iemand die mij kan helpen? Buiten in de regen gaan staan bij 4 graden om te bellen is niet zo mijn ding..

Dank bij voorbaat

icon

Beste antwoord door Kevin Clerckx 28 November 2023, 16:03

Bekijk origineel

33 reacties

probeer toch eens door vliegtuig modus in te schakelen en dan alleen wifi terug opzetten of het dan mss werkt.

je smartphone is dat met een sim van proximus ?

mss ook nog interessant om weten, weet je soms of bij de kapper of die Proximus als operator heeft.

 

@Martin ook al geprobeerd, werkt niet :(

@HadewychT  gisteren was ik bij de kapper en daar zag ik voor het eerst dat mn iphone oversprong op bellen over wifi.  Dus het werkt blijkbaar soms wel . Echter lukt dit thuis nog altijd niet en net hier zou het moeten werken aangezien we hier geen mobiel netwerk hebben en ik 90%. van mn tijd thuis ben. Provider thuis is orange (met wifi boosters), zij zeggen dat ze daar niks aan kunnen doen. Dit is internet van de firma waar mn man werkt, dus kunnen die niet wijzigen van provider. Wat kunnen we nog doen zodat dit zou werken?


Volgens mij heeft VoWifi niets vandoen met de provider en zou je probleemloos moeten kunnen bellen ongeacht wifi via Orange, Telenet, …. whatever. Mij lukte het toch bij een Telenet-Wifi verbinding ;)

Echter, kan je iPhone op internet via de thuis-Wifi? Ik veronderstel van wel, want jet hebt goede ontvangst. Kan je man eens navragen op zijn werk of er misschien een restrictie is ingesteld om security redenen?
(maar een losse gedachte)

@Mutlie al contact gehad met orange, ze hebben daar nog nooit geen problemen mee gehad en weten dus ook niet waarom ik thuis niet op vowifi geraak. Is echt om onnozel van te komen

zou het dan kunnen dat de kapper ook internet/wifi van Orange heeft de smartphone bij Orange actief staat voor VoWifi en niet  bij Proximus actief staat! 

Enfin, hopelijk kunnen de PX moderatoren je dan hiermee verder helpen.

@Leslie Dlr 

Als het probleem niet ligt bij Proximus en/of je SIM en je instelllingen staan correct is de vraag of het aan iOS zou kunnen liggen?
Ik vond dit op internet : https://www.tenorshare.com/ios-12/fix-ios-12-wifi-calling-not-working.html
(
Tip 6 is niet iets wat ik zomaar zou proberen)
En op https://support.apple.com/en-in/108066 vind ik dit gelijkaardig aan optie 3 in vorige link:
 

 

@Mutlie update

Op de bovenverdieping hebben we een apple air staan. Daar schakelt mn tel dus wel over op

wifi calling. Beneden op de wifi niet. Nochtans is het volledig netwerk thuis van orange, dus waarom werkt het wel boven en niet beneden 🤷‍♀️ Snap er nu helemaal niks meer van 🙈😅

Heb je die wifi modem/router van orange al eens herstart, anderzijds zou je dit ook eens aan Orange kunnen uitleggen dat je boven op je apple air wel wifi-calling hebt en beneden via hun modem/wifi-router niet!

Reageer