Beantwoord

VoWifi werkt niet op Iphone 15 pro

  • 27 November 2023
  • 33 reacties
  • 360 Bekeken

Dag iedereen

 

Sinds enkele maanden werkt mijn ‘bellen via wifi’ niet meer op mijn gsm. In mijn gelukkig goed geïsoleerde appartement heb jammer genoeg ik geen bereik. Mijn partner, vrienden en ouders kunnen allemaal via wifi bellen maar ik niet. De volgende stappen heb ik al ondernomen maar zonder succes:

  • Alle mogelijke opties in de instellingen overlopen van mijn gsm
  • Meerdere telefonische contacten met een proximus medewerker.
  • Al 2 keer een nieuwe SIM gekregen omdat dit de ‘oplossing’ zou zijn.
  • Al 2 nieuwe modems moeten installeren maar ook zonder succes.
  • Een nieuwe gsm aangekocht want dit was de laatste optie en hiermee zou het opgelost zijn.

Ironisch genoeg werkt bellen via wifi nu wel op mijn vorige gsm die mijn partner gebruikt.

Iemand die mij kan helpen? Buiten in de regen gaan staan bij 4 graden om te bellen is niet zo mijn ding..

Dank bij voorbaat

icon

Beste antwoord door Kevin Clerckx 28 November 2023, 16:03

Bekijk origineel

33 reacties

Heb je die wifi modem/router van orange al eens herstart, anderzijds zou je dit ook eens aan Orange kunnen uitleggen dat je boven op je apple air wel wifi-calling hebt en beneden via hun modem/wifi-router niet!

@Mutlie update

Op de bovenverdieping hebben we een apple air staan. Daar schakelt mn tel dus wel over op

wifi calling. Beneden op de wifi niet. Nochtans is het volledig netwerk thuis van orange, dus waarom werkt het wel boven en niet beneden 🤷‍♀️ Snap er nu helemaal niks meer van 🙈😅

@Leslie Dlr 

Als het probleem niet ligt bij Proximus en/of je SIM en je instelllingen staan correct is de vraag of het aan iOS zou kunnen liggen?
Ik vond dit op internet : https://www.tenorshare.com/ios-12/fix-ios-12-wifi-calling-not-working.html
(
Tip 6 is niet iets wat ik zomaar zou proberen)
En op https://support.apple.com/en-in/108066 vind ik dit gelijkaardig aan optie 3 in vorige link:
 

 

zou het dan kunnen dat de kapper ook internet/wifi van Orange heeft de smartphone bij Orange actief staat voor VoWifi en niet  bij Proximus actief staat! 

Enfin, hopelijk kunnen de PX moderatoren je dan hiermee verder helpen.

@Mutlie al contact gehad met orange, ze hebben daar nog nooit geen problemen mee gehad en weten dus ook niet waarom ik thuis niet op vowifi geraak. Is echt om onnozel van te komen

@HadewychT  gisteren was ik bij de kapper en daar zag ik voor het eerst dat mn iphone oversprong op bellen over wifi.  Dus het werkt blijkbaar soms wel . Echter lukt dit thuis nog altijd niet en net hier zou het moeten werken aangezien we hier geen mobiel netwerk hebben en ik 90%. van mn tijd thuis ben. Provider thuis is orange (met wifi boosters), zij zeggen dat ze daar niks aan kunnen doen. Dit is internet van de firma waar mn man werkt, dus kunnen die niet wijzigen van provider. Wat kunnen we nog doen zodat dit zou werken?


Volgens mij heeft VoWifi niets vandoen met de provider en zou je probleemloos moeten kunnen bellen ongeacht wifi via Orange, Telenet, …. whatever. Mij lukte het toch bij een Telenet-Wifi verbinding ;)

Echter, kan je iPhone op internet via de thuis-Wifi? Ik veronderstel van wel, want jet hebt goede ontvangst. Kan je man eens navragen op zijn werk of er misschien een restrictie is ingesteld om security redenen?
(maar een losse gedachte)

@Martin ook al geprobeerd, werkt niet :(

probeer toch eens door vliegtuig modus in te schakelen en dan alleen wifi terug opzetten of het dan mss werkt.

je smartphone is dat met een sim van proximus ?

mss ook nog interessant om weten, weet je soms of bij de kapper of die Proximus als operator heeft.

 

@HadewychT  gisteren was ik bij de kapper en daar zag ik voor het eerst dat mn iphone oversprong op bellen over wifi.  Dus het werkt blijkbaar soms wel . Echter lukt dit thuis nog altijd niet en net hier zou het moeten werken aangezien we hier geen mobiel netwerk hebben en ik 90%. van mn tijd thuis ben. Provider thuis is orange (met wifi boosters), zij zeggen dat ze daar niks aan kunnen doen. Dit is internet van de firma waar mn man werkt, dus kunnen die niet wijzigen van provider. Wat kunnen we nog doen zodat dit zou werken?

Reputatie 7
Badge +4

@Leslie Dlr Moest je toch de mogelijkheid hebben om eens te testen met je sim in het toestel van iemand anders kan dit al veel duidelijkheid scheppen in de mogelijke oorzaak van dit probleem. 

@HadewychT  nee werkt bij mij ook niet op locatie. Komend weekend ben ik op hotel, ik probeer het daar ook nog eens

Reputatie 7
Badge +4

@Leslie Dlr Op die manier zou het da moeten werken als je wifi-verbinding goed is. Weet je of het bij andere personen werkt, die bij je thuis komen ? Werkt het bij jou op andere locaties wel ? 

@HadewychT nee geen ander toestel tenzij mn oude iphone8 maar daar werkte het ook nooit op in het verleden. Alles is correct ingesteld op mn toestel

Reputatie 7
Badge +4

@thomasdb Dankjewel om ons op de hoogte te houden. 

Niet iedereen op de technische dienst kan deze functie activeren, maar ze zouden het dan wel naar de juiste dienst moeten doorgeven. Mijn excuses dat dit niet onmiddellijk voor u gebeurde. Normaalgezien zou deze functie ook automatisch geactiveerd moeten worden als het een compatibel toestel detecteert. 

@Leslie Dlr Deze functie staat al actief op het nr dat in je profiel vermeld wordt.  Kan je je sim eens testen in een ander toestel, of een sim waarvan je weet dat Vowifi daarop werkt in uw toestel ? 

Je moet deze functie ook activeren in je toestel zelf. 

@Michael V of collega

 

Ik heb hetzelfde probleem. Hier reeds voor gechat, gebeld, simswap in winkel gedaan maar nog geen oplossing. Andere proximus-sim in zelfde toestel en zelfde wifinetwerk werkt wel.

 

Kunnen jullie voor mij ook even jullie vowifi-magic doen aub? Nummer ingevuld in mijn profiel

 

Alvast bedankt

Uiteindelijk opgelost. Parallel aan deze post had de winkelmedewerker mij na mijn winkelbezoek nog een callback door de technische dienst geregeld (die mij eerder niet kon helpen). Gisterenavond daar nog 20 minuten vriendelijk mee gediscussieerd (ik werd oa verteld: het ligt aan je gsminstellingen, ga naar een winkel, pay&go wordt niet ondersteund,..)

Na lang genoeg aanhouden zei men uiteindelijk dat er toch nog iets geactiveerd moest worden aan hun kant en rara: daarna werkende vowifi

 

Ik vind het toch vreemd dat dit niet gekend is bij jullie technische dienst. Jullie forum staat er vol van, de forum medewerker lost het meestal direct op. Via de normale ondersteuningskanalen echter wordt je van kastje naar de muur gestuurd en onwaarheden verteld. (Over het handelen van de mensen die ik in de winkel en aan de telefoon sprak kan ik niet klagen, deze waren vriendelijk en wilden helpen maar konden ook alleen maar zeggen wat ze wisten of doorgespeeld kregen van de 'experten', waar het dus lijkt mis te lopen)

Ik moet nog een nieuwe sim halen, maar blijkbaar gaat dit dus niet helpen volgens laatste reactie :(

@Michael V of collega

 

Ik heb hetzelfde probleem. Hier reeds voor gechat, gebeld, simswap in winkel gedaan maar nog geen oplossing. Andere proximus-sim in zelfde toestel en zelfde wifinetwerk werkt wel.

 

Kunnen jullie voor mij ook even jullie vowifi-magic doen aub? Nummer ingevuld in mijn profiel

 

Alvast bedankt

Reputatie 7
Badge +4

@Leslie Dlr Dat kan zeker een invloed hebben. Sorry dat we daar nog niet op gelet hebben. Je mag deze zeker een keer gaan omwisselen in onze winkel

@HadewychT  toestel van mn man is van zijn werk en daar staat vanalles op geblokkeerd wegens security. Gaat niet lukken om mijn simkaart in dat toestel te steken. Mijn simkaart is sowieso wel zeker 7-8 jaar oud. Zou het daar kunnen aan liggen?

Reputatie 7
Badge +4

@Leslie Dlr Kunnen andere personen die VoWifi wel gebruiken in je woning ? Kan je dan eens testen met jouw simkaart in het toestel van die persoon en andersom ? Op die manier kunnen we zien of het probleem bij je simkaart of je toestel ligt. 

@GeertC  ja dat hadden we al gedaan. Nog eens opnieuw doen? Ondertussen heb ik helemaal geen bereik meer en is bellen onmogelijk geworden

Reputatie 7
Badge +3

 

@GeertC  helaas niet nee. Iphone uitgeschakeld, heropgestart, bellen over wifi ook nog eens uit/ingeschakeld. 

 

Het GSMnummer op je profiel is dit het nummer waarover het gaat?

 

Heb je de modem (de bbox of internetbox) die het WiFi signaal uitzend al eens herstart?

 

Geert

@GeertC  helaas niet nee. Iphone uitgeschakeld, heropgestart, bellen over wifi ook nog eens uit/ingeschakeld. 

Reputatie 7
Badge +3

@Leslie Dlr 

Ik heb de Voice over WiFi functie opnieuw geactiveerd op je simkaart.

kan je het nu nog eens proberen?

 

Activeer "Bellen via wifi" op je iPhone (youtube.com)

 

Geert

@HadewychT  alles is correct ingesteld. Toestel is ook al herstart geweest, werkt niet. 
Wifi ontvangst thuis is maximaal zoals je kan zien in de print screen. Ook op een andere locatie met max wifi ontvangst, werkt het niet

 

Reageer