Beantwoord

VoWifi werkt niet op Iphone 15 pro

  • 27 November 2023
  • 33 reacties
  • 346 Bekeken

Dag iedereen

 

Sinds enkele maanden werkt mijn ‘bellen via wifi’ niet meer op mijn gsm. In mijn gelukkig goed geïsoleerde appartement heb jammer genoeg ik geen bereik. Mijn partner, vrienden en ouders kunnen allemaal via wifi bellen maar ik niet. De volgende stappen heb ik al ondernomen maar zonder succes:

  • Alle mogelijke opties in de instellingen overlopen van mijn gsm
  • Meerdere telefonische contacten met een proximus medewerker.
  • Al 2 keer een nieuwe SIM gekregen omdat dit de ‘oplossing’ zou zijn.
  • Al 2 nieuwe modems moeten installeren maar ook zonder succes.
  • Een nieuwe gsm aangekocht want dit was de laatste optie en hiermee zou het opgelost zijn.

Ironisch genoeg werkt bellen via wifi nu wel op mijn vorige gsm die mijn partner gebruikt.

Iemand die mij kan helpen? Buiten in de regen gaan staan bij 4 graden om te bellen is niet zo mijn ding..

Dank bij voorbaat

icon

Beste antwoord door Kevin Clerckx 28 November 2023, 16:03

Bekijk origineel

33 reacties

@Kevin Clerckx 

Omdat de PX forummedewerkers zouden kunnen onderzoeken of VoWifi actief staat , als ze morgen de draad hier terug opnemen, : Noteer in je ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is). In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. je vraag vermelden bv. in dit geval het telefoonnummer waarover het probleem gaat. Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". Meldt het hier zodra dit gebeurd is.

Reputatie 5
Badge +2

@Kevin Clerckx Ik heb vowifi geactiveerd op je nummer. Kan je dit eens testen voor me.

@Michael V

Het werkt! Heel hard bedankt om dit in orde te brengen voor mij!

Reputatie 5
Badge +2

@Kevin Clerckx Dat is graag gedaan.

Beste, ik zit met hetzelfde probleem. Mijn telefoon is juist geconfigureerd voor Vo Wifi maar toch werkt het niet? Kan u voor mij eveneens vowifi activeren  op mijn nummer ?

Alvast bedankt.

Reputatie 7
Badge +4

@Luclinda VoWifi was al actief op uw nr. Dit zou normaalgezien moeten werken (als uw toestel compatibel is) met de info in bijgevoegde link. 

Hetzelfde probleem hier. Nieuwe iphone 15pro van proximus, thuis geen ontvangst en vowifi werkt niet. Al eens brand gehad, gelukkig heeft mn man een andere provider vh werk want kon de brandweer niet bellen 😱

Reputatie 7
Badge +4

@Leslie Dlr Vowifi staat al actief op je nummer. Je kan best ook eens in de instellingen van je toestel kijken of het daar actief staat. Meer info vind je hier

@HadewychT  alles is correct ingesteld. Toestel is ook al herstart geweest, werkt niet. 
Wifi ontvangst thuis is maximaal zoals je kan zien in de print screen. Ook op een andere locatie met max wifi ontvangst, werkt het niet

 

Reputatie 7
Badge +3

@Leslie Dlr 

Ik heb de Voice over WiFi functie opnieuw geactiveerd op je simkaart.

kan je het nu nog eens proberen?

 

Activeer "Bellen via wifi" op je iPhone (youtube.com)

 

Geert

@GeertC  helaas niet nee. Iphone uitgeschakeld, heropgestart, bellen over wifi ook nog eens uit/ingeschakeld. 

Reputatie 7
Badge +3

 

@GeertC  helaas niet nee. Iphone uitgeschakeld, heropgestart, bellen over wifi ook nog eens uit/ingeschakeld. 

 

Het GSMnummer op je profiel is dit het nummer waarover het gaat?

 

Heb je de modem (de bbox of internetbox) die het WiFi signaal uitzend al eens herstart?

 

Geert

@GeertC  ja dat hadden we al gedaan. Nog eens opnieuw doen? Ondertussen heb ik helemaal geen bereik meer en is bellen onmogelijk geworden

Reputatie 7
Badge +4

@Leslie Dlr Kunnen andere personen die VoWifi wel gebruiken in je woning ? Kan je dan eens testen met jouw simkaart in het toestel van die persoon en andersom ? Op die manier kunnen we zien of het probleem bij je simkaart of je toestel ligt. 

@HadewychT  toestel van mn man is van zijn werk en daar staat vanalles op geblokkeerd wegens security. Gaat niet lukken om mijn simkaart in dat toestel te steken. Mijn simkaart is sowieso wel zeker 7-8 jaar oud. Zou het daar kunnen aan liggen?

Reputatie 7
Badge +4

@Leslie Dlr Dat kan zeker een invloed hebben. Sorry dat we daar nog niet op gelet hebben. Je mag deze zeker een keer gaan omwisselen in onze winkel

@Michael V of collega

 

Ik heb hetzelfde probleem. Hier reeds voor gechat, gebeld, simswap in winkel gedaan maar nog geen oplossing. Andere proximus-sim in zelfde toestel en zelfde wifinetwerk werkt wel.

 

Kunnen jullie voor mij ook even jullie vowifi-magic doen aub? Nummer ingevuld in mijn profiel

 

Alvast bedankt

Ik moet nog een nieuwe sim halen, maar blijkbaar gaat dit dus niet helpen volgens laatste reactie :(

@Michael V of collega

 

Ik heb hetzelfde probleem. Hier reeds voor gechat, gebeld, simswap in winkel gedaan maar nog geen oplossing. Andere proximus-sim in zelfde toestel en zelfde wifinetwerk werkt wel.

 

Kunnen jullie voor mij ook even jullie vowifi-magic doen aub? Nummer ingevuld in mijn profiel

 

Alvast bedankt

Uiteindelijk opgelost. Parallel aan deze post had de winkelmedewerker mij na mijn winkelbezoek nog een callback door de technische dienst geregeld (die mij eerder niet kon helpen). Gisterenavond daar nog 20 minuten vriendelijk mee gediscussieerd (ik werd oa verteld: het ligt aan je gsminstellingen, ga naar een winkel, pay&go wordt niet ondersteund,..)

Na lang genoeg aanhouden zei men uiteindelijk dat er toch nog iets geactiveerd moest worden aan hun kant en rara: daarna werkende vowifi

 

Ik vind het toch vreemd dat dit niet gekend is bij jullie technische dienst. Jullie forum staat er vol van, de forum medewerker lost het meestal direct op. Via de normale ondersteuningskanalen echter wordt je van kastje naar de muur gestuurd en onwaarheden verteld. (Over het handelen van de mensen die ik in de winkel en aan de telefoon sprak kan ik niet klagen, deze waren vriendelijk en wilden helpen maar konden ook alleen maar zeggen wat ze wisten of doorgespeeld kregen van de 'experten', waar het dus lijkt mis te lopen)

Reputatie 7
Badge +4

@thomasdb Dankjewel om ons op de hoogte te houden. 

Niet iedereen op de technische dienst kan deze functie activeren, maar ze zouden het dan wel naar de juiste dienst moeten doorgeven. Mijn excuses dat dit niet onmiddellijk voor u gebeurde. Normaalgezien zou deze functie ook automatisch geactiveerd moeten worden als het een compatibel toestel detecteert. 

@Leslie Dlr Deze functie staat al actief op het nr dat in je profiel vermeld wordt.  Kan je je sim eens testen in een ander toestel, of een sim waarvan je weet dat Vowifi daarop werkt in uw toestel ? 

Je moet deze functie ook activeren in je toestel zelf. 

@HadewychT nee geen ander toestel tenzij mn oude iphone8 maar daar werkte het ook nooit op in het verleden. Alles is correct ingesteld op mn toestel

Reputatie 7
Badge +4

@Leslie Dlr Op die manier zou het da moeten werken als je wifi-verbinding goed is. Weet je of het bij andere personen werkt, die bij je thuis komen ? Werkt het bij jou op andere locaties wel ? 

@HadewychT  nee werkt bij mij ook niet op locatie. Komend weekend ben ik op hotel, ik probeer het daar ook nog eens

Reputatie 7
Badge +4

@Leslie Dlr Moest je toch de mogelijkheid hebben om eens te testen met je sim in het toestel van iemand anders kan dit al veel duidelijkheid scheppen in de mogelijke oorzaak van dit probleem. 

@HadewychT  gisteren was ik bij de kapper en daar zag ik voor het eerst dat mn iphone oversprong op bellen over wifi.  Dus het werkt blijkbaar soms wel . Echter lukt dit thuis nog altijd niet en net hier zou het moeten werken aangezien we hier geen mobiel netwerk hebben en ik 90%. van mn tijd thuis ben. Provider thuis is orange (met wifi boosters), zij zeggen dat ze daar niks aan kunnen doen. Dit is internet van de firma waar mn man werkt, dus kunnen die niet wijzigen van provider. Wat kunnen we nog doen zodat dit zou werken?

Reageer