Skip to main content
Beantwoord

VoWifi werkt niet op Iphone 15 pro


Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?
Toon eerste bericht

34 reacties

Martin
  • 33068 reacties
  • 21 april 2024

probeer toch eens door vliegtuig modus in te schakelen en dan alleen wifi terug opzetten of het dan mss werkt.

je smartphone is dat met een sim van proximus ?

mss ook nog interessant om weten, weet je soms of bij de kapper of die Proximus als operator heeft.

 


  • Rising star
  • 14 reacties
  • 21 april 2024

@Martin ook al geprobeerd, werkt niet :(


Mutlie
  • 1926 reacties
  • 21 april 2024
Leslie Dlr schreef:

@HadewychT  gisteren was ik bij de kapper en daar zag ik voor het eerst dat mn iphone oversprong op bellen over wifi.  Dus het werkt blijkbaar soms wel . Echter lukt dit thuis nog altijd niet en net hier zou het moeten werken aangezien we hier geen mobiel netwerk hebben en ik 90%. van mn tijd thuis ben. Provider thuis is orange (met wifi boosters), zij zeggen dat ze daar niks aan kunnen doen. Dit is internet van de firma waar mn man werkt, dus kunnen die niet wijzigen van provider. Wat kunnen we nog doen zodat dit zou werken?


Volgens mij heeft VoWifi niets vandoen met de provider en zou je probleemloos moeten kunnen bellen ongeacht wifi via Orange, Telenet, …. whatever. Mij lukte het toch bij een Telenet-Wifi verbinding ;)

Echter, kan je iPhone op internet via de thuis-Wifi? Ik veronderstel van wel, want jet hebt goede ontvangst. Kan je man eens navragen op zijn werk of er misschien een restrictie is ingesteld om security redenen?
(maar een losse gedachte)


  • Rising star
  • 14 reacties
  • 21 april 2024

@Mutlie al contact gehad met orange, ze hebben daar nog nooit geen problemen mee gehad en weten dus ook niet waarom ik thuis niet op vowifi geraak. Is echt om onnozel van te komen


Martin
  • 33068 reacties
  • 21 april 2024

zou het dan kunnen dat de kapper ook internet/wifi van Orange heeft de smartphone bij Orange actief staat voor VoWifi en niet  bij Proximus actief staat! 

Enfin, hopelijk kunnen de PX moderatoren je dan hiermee verder helpen.


Mutlie
  • 1926 reacties
  • 21 april 2024

@Leslie Dlr 

Als het probleem niet ligt bij Proximus en/of je SIM en je instelllingen staan correct is de vraag of het aan iOS zou kunnen liggen?
Ik vond dit op internet : https://www.tenorshare.com/ios-12/fix-ios-12-wifi-calling-not-working.html
(
Tip 6 is niet iets wat ik zomaar zou proberen)
En op https://support.apple.com/en-in/108066 vind ik dit gelijkaardig aan optie 3 in vorige link:
 

 


  • Rising star
  • 14 reacties
  • 22 april 2024

@Mutlie update

Op de bovenverdieping hebben we een apple air staan. Daar schakelt mn tel dus wel over op

wifi calling. Beneden op de wifi niet. Nochtans is het volledig netwerk thuis van orange, dus waarom werkt het wel boven en niet beneden 🤷‍♀️ Snap er nu helemaal niks meer van 🙈😅


Martin
  • 33068 reacties
  • 22 april 2024

Heb je die wifi modem/router van orange al eens herstart, anderzijds zou je dit ook eens aan Orange kunnen uitleggen dat je boven op je apple air wel wifi-calling hebt en beneden via hun modem/wifi-router niet!


  • Rising star
  • 14 reacties
  • 28 mei 2024

UPDATE!! Na maanden zoeken en nog eens een andere technieker van orange over de vloer te hebben gehad, oplossing gevonden 😊

Het zit dus toch in de wifi instellingen van

de iphone. Je klikt op de i naast het wifi netwerk waarmee je verbonden bent. Prive wifi adres uitschakelen en 💥 het werkt

 


Reageer