Skip to main content

Beste,

Er kwam een promotie-sms toe via een 8xxx nummer (8272) van een pizza zaak waar ik enkele maanden geleden iets besteld had via Takeaway (maar hun nooit direct mijn GSM nummer gegeven heb, ze moeten dat via Takeaway genoteerd hebben in hun systeem). Ik wou me uitschrijven van deze promotie-sms en heb STOP teruggestuurd.

Maar nu bedenk ik juist dat dit 8272 nummer ook wordt gebruikt voor allerhande verificatiecodes. Heb ik door STOP te zenden dit volledige nummer geblokkeerd?

Weten jullie hoe dit zit? Of moet ik voor deze vraag de leverancier van dit 8272-nummer contacteren?

Ter info

Bij wie kun je terecht over diensten door derden? | Proximus

SMS-nrs van het type 8xxx zijn in elk geval gratis, maar normalerwijze blokkeert u met STOP de afzender 8xyz voor alle mogelijke SMSen vanaf het betrokken 8xyz-nr tenzij onderstaande van toepassing is 

&

Betaalnummers, betaalsms'en en mobiele betalingen blokkeren | Proximus

Dankjewel voor de informatie.

Ik zie via uw link dat het 8272 nummer toebehoord aan The Ring Ring Company SA. Ik heb een mail gestuurd naar hun helpdesk.

Ter info, update van de helpdesk:

Marketing-SMS mogen niet worden verzonden vanaf deze shortcode (8272), die is gereserveerd voor transactioneel verkeer.
We hebben onze klant geïnformeerd die u deze SMS heeft gestuurd.

Wees gerust dat dit andere SMS-berichten van 8272 niet zal blokkeren, omdat er geen zwarte lijst is geactiveerd voor transactionele shortcodes (alleen verplicht voor marketing).

Alles OK dus

Reageer