Beantwoord

proximus nummer niet in gebruik

  • 30 December 2022
  • 63 reacties
  • 1791 Bekeken


Toon eerste bericht

63 reacties

Reputatie 7
Badge +3

ik kan eigenlijk nog niet goed volgen want die code ##21# wordt hier uitgelegd  op PX site 

 

Oproepen doorschakelen zonder dat je gsm rinkelt

  • Activeren
    Typ **21*telefoonnummer# en druk op de beltoets. In de plaats van telefoonnummer vul je het nummer in waarnaar je oproepen wilt doorschakelen. Let op: vervang het telefoonnummer niet door je eigen nummer!
  • Deactiveren
    Typ ##21# en druk op de beltoets.
  • Heractiveren
    Typ **21# en druk op de beltoets om de doorschakeling naar het laatst gebruikte nummer te heractiveren.

maar gelden die codes dan ook als je op je Android telefoon een instelling gedaan hebt om één specifiek inkomend nummer door te sturen naar een ander nummer?

Als de je App van google telefoon als standaard instelt voor gesprekken kan deze de doorschakeling activeren via de instellingen voor doorschakeling actief via je provider op je telefoon ook voor een individueel nummer ingesteld op je telefoon. 

@Pat52  gelden die codes dan ook als je op je Android telefoon een instelling gedaan hebt om één specifiek inkomend nummer door te sturen naar een ander nummer?

ik kan eigenlijk nog niet goed volgen want die code ##21# wordt hier uitgelegd  op PX site 

 

Oproepen doorschakelen zonder dat je gsm rinkelt

  • Activeren
    Typ **21*telefoonnummer# en druk op de beltoets. In de plaats van telefoonnummer vul je het nummer in waarnaar je oproepen wilt doorschakelen. Let op: vervang het telefoonnummer niet door je eigen nummer!
  • Deactiveren
    Typ ##21# en druk op de beltoets.
  • Heractiveren
    Typ **21# en druk op de beltoets om de doorschakeling naar het laatst gebruikte nummer te heractiveren.

maar gelden die codes dan ook als je op je Android telefoon een instelling gedaan hebt om één specifiek inkomend nummer door te sturen naar een ander nummer?

 

Reputatie 1

Mijn moeder verblijft momenteel in een woonzorgcentrum. Mijn vader woont thuis. Contact is voor hen dus zeker belangrijk.

Ik probeer morgen zeker de voorgestelde suggesties.

Bedankt alvast!

ik kan eigenlijk nog niet goed volgen want die code ##21# wordt hier uitgelegd  op PX site 

 

Oproepen doorschakelen zonder dat je gsm rinkelt

  • Activeren
    Typ **21*telefoonnummer# en druk op de beltoets. In de plaats van telefoonnummer vul je het nummer in waarnaar je oproepen wilt doorschakelen. Let op: vervang het telefoonnummer niet door je eigen nummer!
  • Deactiveren
    Typ ##21# en druk op de beltoets.
  • Heractiveren
    Typ **21# en druk op de beltoets om de doorschakeling naar het laatst gebruikte nummer te heractiveren.

maar gelden die codes dan ook als je op je Android telefoon een instelling gedaan hebt om één specifiek inkomend nummer door te sturen naar een ander nummer?

Reputatie 7
Badge +3

@Martin Op recente toestellen via android kan je een GSM  nummer laten doorschakelen naar een ander nummer bij inkomende oproep zonder dat je toestel rinkelt.

Vroeger was er alleen de optie nummer blokkeren zonder melding, nu ook permanente doorschakeling voor een GSM nummer naar een ander nummer.  

Daarom dat ik dit even melde aan @Danny_079 

Dit is enkel wanneer je in je toestel de App van google telefoon als standaard instelt voor gesprekken.

Meeste toestellen hebben hun eigen oproep app

 

@Pat52 is dat dan op de gsm van de moeder dat dit  kan om alleen een specifiek inkomend nummer door te schakelen, ipv een gewone doorschakeling? ik wist eigenlijk niet dat je dit kon.

Reputatie 7
Badge +3

@Danny_079   Vraag eens aan je moeder om dit te doen op haar GSM.

  Beltoets gebruiken voor een nieuw gesprek/oproep   en typ ##21# en druk op de gesprekstoets. 

Geen garantie maar het zou kunnen dat er per ongeluk een doorschakeling is gekoppeld bij inkomende oproep van het GSM nummer van je vader op haar GSM.

Ik geef je dit mee omdat onlangs iemand die ik ken hetzelfde probleem had .

 

Dan valt optie b) van M_016 al weg , maar we zullen afwachten wat PX forummedewerkers verder kunnen doen dan.

Reputatie 1

Gsm nummers zijn toegevoegd in mijn profiel in het veld "ticket"

Reputatie 1

Bijkomende info:

1.vanop om het even welk toestel kunnen we het nummer van moeder bellen. (vast - mobiel). Enkel vanop het toestel van mijn vader lukt het niet. Hij is wel de enige met een Orange-simkaart.

2. Geen van beide is recent van operator veranderd, maar het nummer en de simkaart van mijn moeder (die niet bereikbaar is vanop mijn vader zijn toestel) is wel vrij recent in gebruik genomen.

b)

indien er recent geen wijzigingen van operator zouden zijn gebeurd, kan het probleem zich situeren aan de ontvangende zijde (uw moeder), is er voldoende mobiele dekking van Proximus binnenshuis op uw locatie (of is er eventueel een doorschakeling naar een ander niet meer bereikbaar nummer actief op haar nummer)

 

@Danny_079 eventueel dat iemand anders dan je vader eens probeert te bellen met gsm of vast toestel naar je moeder om nog meer kunnen te weten komen.

Reputatie 7
Badge +3

gewist omdat er al een antwoord werd gegeven door @M_016 

Reputatie 7
Badge +4

Ik vrees dat u voor maandag of dinsdag e.k. geen reactie meer zult bekomen van een Proximus moderator op dit publieke forum

Concreet:

a)

indien het nummer van uw vader of uw moeder “vrij recent” van operator veranderd is, is er waarschijnlijk een probleem met de afwikkeling van het verkeer (“routeringsprobleem”)

meestal heeft de operator van de beller (Orange in dit geval) de vereiste aanpassingen in zijn netwerk niet uitgevoerd

→ in hoeverre de “5000 helpdesk Orange” u dienaangaande in het weekend hulp en oplossing kan bieden, weet ik evenwel niet maar u kunt het proberen

b)

indien er recent geen wijzigingen van operator zouden zijn gebeurd, kan het probleem zich situeren aan de ontvangende zijde (uw moeder), is er voldoende mobiele dekking van Proximus binnenshuis op uw locatie (of is er eventueel een doorschakeling naar een ander niet meer bereikbaar nummer actief op haar nummer)

 

Best in uw forum login profiel het nummer van uw vader (1) en van uw moeder (2) in het vrij veld “ticket” opgeven voor mogelijk nazicht door Proximus (aldaar enkel zichtbaar voor moderatoren)

 

 

 

 

Reageer