Vraag

prepaid herladen maar geld verdwenen


Reputatie 3
Badge +1

Ik heb een prepaid kaart op lijn oude Nokia gsm die enkel bellen en sms kan dus geen smartphone is !

gisteren ik kijk ik heb nog maar iets boven de 5€ belwaarde dus in besluit alvast 10€ erbij te herladen !

dit laad ik en per kerende krijg ik sms binnen dat mijn belkrediet 0€ is !!

waae is mijn +5€ en de 10€ ik herlaad heb in totaal dus 15€ verdwenen !

vandaag moet ik nl bellen en kan niet bellen !

op chat my Proximus reageert men niet ! Bellen lijkt ook zinloos want is gesloten !

omdat zo dringend moet bellen ga ik opnieuw 5€ laden en alweer verdwenen dus in totaal iets boven de 20€ verdwenen geld !

hoe kan zoiets nu???

is niet naar internet want heb geen op deze oude gsm Nokia en is geen smartphone !

kan alleen bellen en sms’en en beide is niet gebeurt !

meer dan 20€ en kan zelfs niet naar buitenland (nl) bellen wegens 0€ krediet en melding gelieve dringend te herladen !

geld is thans wel van mijn rekening weg maae waar is gebleven dan ??

ben hier niet goed van en 20jaren béb ik dit prepaid nr en nooit meegemaakt 

 


52 reacties

ter info: een gewone gsm kan ook verbinden met het internet of ook mms versturen maar het probleem dat je hebt is nog totaal iets anders want het bedrag van herladen moet er wel eerst opkomen en dat gebeurt zelfs niet en ook dat je 5€ verdwenen was na de eerste keer opladen is totaal niet normaal.

Heb je een myproximus account voor deze prepaidkaart want dat zou je de herlaadgeschiedenis daar eens kunnen bekijken in dit geval.

Maar als iemand van proximus zelf langskomt kunnen ze dit ook eens natrekken.

Reputatie 3
Badge +1

Op 20jaar deze nr heb is nooit een cent naar internet gegaan en mms heb ik nooit verstuurt  ! Heb ooit het internet laten blokkeren daarop zodat enkel sms en bellen nog mogelijk is maar vreemde is alles verdween op ogenblik ik 10€ ging herladen ! Had iets meer dan 5€ en herlaad 10€ en als laad dan krijg je toch zelfde ogenblik een sms binnen dat herlaad hebt wel die kreeg ik ook onmiddelijk maar stond op dat 0€ krediet hebt !

 

achteraf nog eens 5€ herlaad want moet dringend Nederlands familie bellen maar ook deze was weg ! Deze zijn zelfs niet ip gsm aangekomen dus voor internet of mms die ik niet verstuur en gsm zelfs niet voor ingesteld staat kan niet gebeurt zijn maar via my Proximus en messenger heeft Proximus nog altijd niet gereageerd !

 

ga niet meer laden want ik krijg gewoon er niets van ! 
das al iets meer dan 20€ kwijt en ook my proxumus nog niet gevonden wat ermee gebeurt is ! Zie enkel ik geladen heb en bonus 10min om bellen in België heb maar krediet is 0€ staat er 

en meldingen ik dringend moet herladen jaja 

 

Reputatie 3
Badge +1

Heb mijn tariefformule ook niet verandert dus alles is gewoon bij hetzelfde , die Nokia is echt enkel voor bellen en sms !

staat voor rest niet ingesteld en liet internet jaren geleden zelfs blokkeren 

maar als internet geld nam dan had ik dit vorige maanden wel gezien al was met een cent dat ervan af was gegaan en dat gebeurde niet ! Ging enkel geld af als ik belde !

 

als 20€ laad zou ook aannemen ik naar buitenland kan bellen !

dacht eerste ok een defect bij oroximus en zal morgen wel het geld op my Proximus zien vermeld maar het blijft 0 krediet 

 

Reputatie 3
Badge +1

Benieuwd of Proximus dit kan nakijken

Reputatie 7
Badge +4

Normaal kunt u zelf nakijken wat er gebeurd is indien u een  specifiek MyProximus account gecreëerd had voor dit P&G nummer (niet retroactief)

Proximus medewerkers kunnen ook zien of er belkrediet geladen werd en waarvoor het eventueel gebruikt werd (t.t.z. datum/tijdstip start en duur van de gesprekken en datum/tijdstip start en volume van de datasessie in KB/MB evenwel niet welke webpagina’s bv. geladen werden)

Zoals reeds aangestip door @Martin is het ook met “een oude/gewone Nokia GSM 2G/3G/4G” in principe mogelijk op het internet** te gaan, over welke Nokia GSM spreken we hier?

** 0.50 euro/MB !

Reputatie 7
Badge +3

Dag @maria_074 kun je in je klantprofiel het nummer in kwestie invullen voor nazicht? Groetjes, Heidi

Reputatie 3
Badge +1

Uiteindelijk krijg ik een kort reactie van Proximus  die ik niet begrijp zelfs 

deze 

Goeiedag,  . Op het nummer ———  staat momenteel de webdeal actief. Je hebt 500 MB aan internet, 10 belinuten en 500 sms'en.

Reputatie 7
Badge +4

Webdeal = gratis bonus voor de 31 volgende dagen gekoppeld aan een herlading van 10 euro via het web

www.proximus.be/nl/id_cr_prepaid_cards/particulieren/mobiel/prepaidkaarten.html

 

 

Reputatie 3
Badge +1

Das vriend zijn gsm nr dus ! Hij heeft nog gsm met klein scherm ten tijde de kleur pas erbij kwam dus ! Liet toendertijd zijn internet ook blokkeren omdat internet hem echt niet boeit !

hij doet enkel 10€ laden en dat is voor bellen en heel soms 1 sms maar weinig sms’en dus en bellen buitenland ook !

nu is 20€ kwijt en daarvoor krijgt 10min bellen in België als ik begrijp dus 2€ per minuut België belt en buitenland is 0krediet dus mag niet bellen ! Laden is zinloos want alles wordt gewoon afgenomen ! Trouwens meer dan 20€ kan niet laden ! Das echt limiet !

meneer belt niet Proximus en surfen doet die niet dus waar komt zo webdeal vandaan en waar is zijn normale tarief formule naartoe ????

 

eist echt wel zijn 20€ terug en zijn tariefformule want wat is dit voor toeren Proximus naar believen mensen hun produkten veranderen en zelfs niets zeggen erover !

 

dit is echt teveel aan gebeuren laatste tijd want zelf ook al paar onaangename verrassingen gehad van Proximus 

Reputatie 3
Badge +1

Webdeal = gratis bonus voor de 31 volgende dagen gekoppeld aan een herlading van 10 euro via het web

www.proximus.be/nl/id_cr_prepaid_cards/particulieren/mobiel/prepaidkaarten.html

 

 

Ok maar waar is dan zijn 20€ heen want die zijn namelijk verdwenen 

Reputatie 3
Badge +1

Hij kan zelfs niet buitenland bellen want krijgt melding dringend zijn kaart te herladen maar had pas twee of drie uur ervoor 10€ geladen en dan opnieuw 5€ om te kunnen bellen want nog niet kon want krediet blijft 0€

Reputatie 3
Badge +1

Dag @maria_074 kun je in je klantprofiel het nummer in kwestie invullen voor nazicht? Groetjes, Heidi

Ga mijn best doen om dit te vinden 

even wel vermelden dit is een vriend zijn gsm nr maar die is niet mee met het internetten ! Ik herlaad voor hem dus ook altijd via my Proximus dus niet via die webdeal wat ik juist hier zag geplaatst door JM 

Reputatie 3
Badge +1

Normaal kunt u zelf nakijken wat er gebeurd is indien u een  specifiek MyProximus account gecreëerd had voor dit P&G nummer (niet retroactief)

Proximus medewerkers kunnen ook zien of er belkrediet geladen werd en waarvoor het eventueel gebruikt werd (t.t.z. datum/tijdstip start en duur van de gesprekken en datum/tijdstip start en volume van de datasessie in KB/MB evenwel niet welke webpagina’s bv. geladen werden)

Zoals reeds aangestip door @Martin is het ook met “een oude/gewone Nokia GSM 2G/3G/4G” in principe mogelijk op het internet** te gaan, over welke Nokia GSM spreken we hier?

** 0.50 euro/MB !

Dit geld kwam zelfs niet toe op het gsm want is herladen en al onmiddelijk piep piep bericht binnen je hebt 0€ krediet gelieve te herladen 

Reputatie 3
Badge +1

Is wel van bank af ten gunste Proximus en zag die ook staan op account maar verder geen verbruik over waarheen dat geld dan 

Reputatie 3
Badge +1

En webdeal moet toch aan klant laten weten of iemand die aanvragen ? Of aanklikken ? Als niemand dit doet kan een medewerker zelf dan op eigen houtje dit veranderen ?

 

heb laatste tijd al teveel onaangename verrassingen aan meemaken ! Werken ze van thuis uit en teveel vrijheid om bij mensen dingen te veranderen zonder de mensen tenminste te vragen of ze zoiets wel willen en wel gebruiken ! Is niet omdat de ene gans weg is van online zitten dat een andere dat ook wilt hè 

 

Reputatie 3
Badge +1

Ik zie niet bij profiel waar ik die gsm nr moet invullen want op mobiel nr staat al mijn eigen nr genoteerd en dat moet blijven natuurlijk

Reputatie 7
Badge +4

@maria_074 

dit gsm-nr kunt u toevoegen in een vrij veld bv. ticket van uw login profiel op dit forum

webdeal = ook via MyProximus van toepassing (= iets wat u bijkomend gratis krijgt)

→ Proximus medewerkers zullen u wel verder helpen om bovenstaande uit te klaren

Reputatie 3
Badge +1

Die is dus een vriend zijn pay and go nr of kan gewoon hier de nr invullen ?

Reputatie 3
Badge +1

Bedankt ga ik daar dan invullen 

maar webdeal zou je geld dan niet verdwijnen ?

Reputatie 6
Badge +2

Ik heb twee gsm die allebei al oud zijn, de oudste is een Nokia waarmee je kunt bellen en sms’en. Als ik een betaling doe krijg ik binnen enkele minuten een sms om de betaling te bevestigen. De betaling gebeurt electronisch, de bank voert direct uit. En dan een sms.Nog nooit ondervonden dat er geld verdwijnt. Toch geen verkeerde nummer in gegeven?
Ik kan gelijk welk nummer invullen, dat is dus wel gevaarlijk, vergissen is menselijk.

 

 

 

Reputatie 3
Badge +1

Via my Proximus geholpen , de 10€ herladen was stond zelfs niet aangegeven maar kon via bank wel bewijzen dus ze hebben me 10+5€ ik laadde teruggestort op gsm  En is beloofd om vanavond de rest nog als krediet  Te sturen dus benieuwd of vanavond dit echt gebeurt 

Reputatie 3
Badge +1

Ik heb twee gsm die allebei al oud zijn, de oudste is een Nokia waarmee je kunt bellen en sms’en. Als ik een betaling doe krijg ik binnen enkele minuten een sms om de betaling te bevestigen. De betaling gebeurt electronisch, de bank voert direct uit. En dan een sms.Nog nooit ondervonden dat er geld verdwijnt. Toch geen verkeerde nummer in gegeven?
Ik kan gelijk welk nummer invullen, dat is dus wel gevaarlijk, vergissen is menselijk.

 

 

 

Ik gaf het juiste nr in en kreeg ook zoals je zelf al zegt onmiddelijk sms binnen alleen stond er geen 10€ herladen maar 0€ herladen en ik 10min kon bellen in België , ook 500 sms en 500MB surfen wat ik dus zelfs niet doe dat surfen op die gsm , is maar zo klein schermpje dus daar is surfen zelfs niet eens te doen , ik liet het internet jaren geleden blokkeren maar weet niet of Proximus deze later zelf terug is gaan openzetten maar er is nooit een cent afgegaan voor internet of zo !

 

het vreemde gisteren was ook ik had bijna 6€ krediet want had gekeken via #121# en toen ik 10€ laadde kreeg ik zoals gebruikelijk onmiddelijk sms binnen dat herladen had enkel er stond ik 0€ had herladen ! Nazicht op Belfius toonde me wel degelijk 10€ is afgegaan voor Proximus !
maar ook het bestaande krediet was volledig verdwenen !

half u later moet ik dringend vlak over de grens bellen en kreeg melding om mijn krediet te laden als wou bellen, dus snel 5€ maar herladen maar ook daarvan onmiddelijk sms dat 5€ had geladen maar dan onmiddelijk daarna weer sms met webdeal dus zelfde als toen ik 10€ laadde en dat mijn krediet 0€ was en moest laden als wou bellen!

ik was toen al bijna 21€ kwijt !

Nu vandaag in namiddag eindelijk reactie Proximus via my Proximus nadat ik ook op forum ging hulp zoeken en na tijdlang over en weer praten en ik kon aantonen ik wel degelijk 15€ laadde zijn ze me 15€ gaan terugzetten op gsm ! Het bestaande krediet ik had beweren ze ik gisteren opbelde terwijl ik weet ik niet belde omdat enige oproep ik deed ik niet kon doen wegens geen saldo maar me die nrs tonen ik belde enzo tonen ze niet dat moest ik zelf opzoeken maar heb geen laptop en dat kan enkel via tablet of laptop zien !

ik wil nog altijd zien waar ik dan belde want ik weet ik nergens belde en ik weet ook al het krediet verdween moment ik hetlaadde het bestaande en het nieuw krediet 

nu is beloofd ik het bestaande krediet vanavond zal terugkrijgen dus ben benieuwd 

 

verder vrees ik moment ik weer ga laden ik weer alles verlies en dit opnieuw begint !

wat oorzaak is geweest weet ik dus niet ! Denk Proximus weet dat ook niet !

merk wel veel fouten tegenwoordig  maar wie ben ik hè 

 

met herladen let ik altijd goed op en controleer paar maal ik het juiste nr invoer want nr verkeerd en je hebt iemand anders zijne gsm herladen hè 

 

 

lang bericht sorry 

 

 

 

ik had ook eerst aan een verkeerd nummer gedacht maar dan zou er ook geen 5€ mogen verdwenen zijn na de herlading van een verkeerd nummer dus daaraan wist ik dat de reden  geen verkeerd nummer kon zijn en er iets anders moet aan de hand zijn, nu juist iemand van proximus aan de telefoon gehad die mij vertelde dat er de laatste tijd heel veel problemen waren met opladen van prepaid kaarten !!!!!!

Reputatie 6
Badge +2

Van die veel fouten bij Proximus, dat zie ik helaas iedere dag  hier op het forum. Dit heb ik al een paar keer gezegd : het is hoogtijd dat er daar eens ernstig gewerkt wordt aan allerlei software. Maar uw probleem is voor mij  wel nieuw, dit had ik nog niet gezien, het is altijd opletten, en gelukkig zijn er ook mondige mensen.Het zo maar niet aanvaarden. Maar ik denk dan vooral aan de duizenden klanten met problemen die niet zo strijdvaardig  zijn, die zijn hun geld kwijt. Vroeger was Belgacom een firma van ingenieurs, nu is Proximus vooral uit op geld en winst, ik noem dat platte commerce. En dan wordt software te rap in elkaar geflanst, zonder grondige analyse van het probleem, ook wat opgejaagd door de concurrentie. En Waarschijnlijk aangespoord door de aandeelhouders. Ik zie nog nog altijd het beeld van Di Rupo die zijn cheque ging ophalen bij de CEO, Ik ben zijn naam kwijt, een rare man, was dat Bellens?

Uw laatste bericht was lang maar interessant genoeg, dus geen probleem.

Van het niet altijd correct terecht komen van een opgeladen bedrag op een prepaid is toch ook niet nieuw op het forum.

Reageer