Beantwoord

Mobile Coverage Extender blijft groen knipperen


Reputatie 2

Wij zijn net over gestapt naar Proximus omdat Telenet geen MCE’s meer beschikbaar heeft voor residentiele klanten. De technieker heeft een MCE langsgebracht maar nadat deze correct aangesloten is blijft die groen knipperen. Kan iemand de configuratie nakijken aub.

icon

Beste antwoord door bogey 23 July 2021, 13:28

Bekijk origineel

55 reacties

Ik blijf positief, het zal nu wel werken :slight_smile:

Reputatie 2

Ik blijf positief, het zal nu wel werken :slight_smile:

@Martin that’s the spirit altijd positief blijven :yum:

Reputatie 2

@bogey Met je klantennummer heb ik het kunnen nakijken. Hij is niet geregistreerd. Kan je mij de imeinummer geven? Die staat onderaan het toestel op een sticker en begint met: 001B67.

Kan je dit toevoegen aan je forumprofiel? Dan kan ik deze in het systeem registreren. Komt hij er zo niet door zal er iemand ter plaatse moeten komen.

@DaisyS ik heb het op mijn profiel gezet onder ticket. Alvast bedankt voor alle hulp. Ik zal maar vanavond kunnen nakijken of het werkt en laat daarna iets weten. 

@DaisyS Heb je mijn IMEI kunnen toevoegen? Ik heb het nummer op mijn profiel gezet maar het begint wel niet met 001B67 zoals je zei. Ik heb gisterenavond getest en het werkt niet. Hij blijft groen knipperen ook na een reset en nadat ik de modem/router herstart heb.

Reputatie 2

Is er iemand van Proximus op het forum die het IMEI nummer van mijn MCE kan registreren? Na ettelijke telefoontjes met de klantendienst en talloze beloften die nooit waargemaakt worden zou ik nu graag een oplossing zien aub.

Reputatie 7
Badge +4

Is er iemand van Proximus op het forum die het IMEI nummer van mijn MCE kan registreren? Na ettelijke telefoontjes met de klantendienst en talloze beloften die nooit waargemaakt worden zou ik nu graag een oplossing zien aub.

hi ik kijk om deze voor je te registreren

Reputatie 2

Is er iemand van Proximus op het forum die het IMEI nummer van mijn MCE kan registreren? Na ettelijke telefoontjes met de klantendienst en talloze beloften die nooit waargemaakt worden zou ik nu graag een oplossing zien aub.

hi ik kijk om deze voor je te registreren

@jonathandr laat je iets wetenals het gelukt is aub dan kijk ik of hij de configuratie aanvaard. Alvast bedankt 

Reputatie 2

Ik veronderstel dat de registratie nog niet gedaan is… hij werkt in elk geval nog niet. Het enige dat blijkbaar vlot gaat is hem aanrekenen. 

@jonathandr @YorickP @DaisyS kan iemand van jullie aub die MCE registreren en iets laten weten als het gedaan is.

Reputatie 7
Badge +4

Ik veronderstel dat de registratie nog niet gedaan is… hij werkt in elk geval nog niet. Het enige dat blijkbaar vlot gaat is hem aanrekenen. 

@jonathandr @YorickP @DaisyS kan iemand van jullie aub die MCE registreren en iets laten weten als het gedaan is.

hi @bogey ik had de registratie gisteren al gepushed
aangezien deze er nog steeds niet is doorgekomen kunnen we best iemand ter plaatse sturen om dit voor je in orde te brengen
kan je me een aantal tijdstippen doorgeven waarop iemand thuis is?
dan kan ik een afspraak voor je maken

Reputatie 2

@jonathandr ah ok super. Ik werk nu 2 weken van thuis dus er is altijd iemand aanwezig. Vrijdag zou het beste zijn indien mogelijk dan werkt mijn vrouw op het bedrijf en is er minder een probleem als er een reset dient te gebeuren. Alvast bedankt voor de hulp.

Reputatie 7
Badge +4

@jonathandr ah ok super. Ik werk nu 2 weken van thuis dus er is altijd iemand aanwezig. Vrijdag zou het beste zijn indien mogelijk dan werkt mijn vrouw op het bedrijf en is er minder een probleem als er een reset dient te gebeuren. Alvast bedankt voor de hulp.

ok, ik maak dan een afspraak voor je voor vrijdag voormiddag

Reputatie 2

@jonathandr ok fantastisch. Krijg ik daar bevestiging van? Er werd reeds een afspraak voor die MCE gemaakt door de technieker die onze aansluiting heeft gedaan een week geleden maar hij is nooit komen opdagen.

Reputatie 7
Badge +4

@jonathandr ok fantastisch. Krijg ik daar bevestiging van? Er werd reeds een afspraak voor die MCE gemaakt door de technieker die onze aansluiting heeft gedaan een week geleden maar hij is nooit komen opdagen.

ik kan de technieker je laten opbellen 30min vooraf als je een gsmnr kan toevoegen op je profile
deze post is bij deze ook een bevestiging van je ingeplande afspraak

Reputatie 2

@jonathandr ok doe ik. Alvast bedankt voor je hulp.

Reputatie 2

Aan allen die geholpen hebben en speciaal @jonathandr bedankt :grin:

Didier een technieker van Proximus is vandaag langsgeweest en de MCE werkt. Ik moet zeggen fantastisch om eindelijk goeie ontvangst te hebben. Hopelijk komt Proximus terug op het stoppen van de MCE’s want ik veronderstel dat er nog veel mensen zitten te wachten op een MCE. VoWifi is mooi maar werkt niet altijd. Ik moet nog eens uitzoeken waarom niet… misschien de Mesh opstelling achter de router van Proximus. 

ik hoor dit van anderen ook dat vowifi niet altijd goed werkt en daarom werken ze niet met een mesh systeem. maar als je eens test (als je dat kan) door je mesh systeem uit te zetten en via de bbox alleen werken dan zou je wel direct weten of het mogelijks daar iets mee te maken heeft.

Reputatie 2

ik hoor dit van anderen ook dat vowifi niet altijd goed werkt en daarom werken ze niet met een mesh systeem. maar als je eens test (als je dat kan) door je mesh systeem uit te zetten en via de bbox alleen werken dan zou je wel direct weten of het mogelijks daar iets mee te maken heeft.

@Martin ja dat is inderdaad het plan. Ik heb de Mesh al in ap mode ipv router mode gezet wat mij in eerste instantie het probleem leek maar dat hielp niet. Mijn GSM enkel verbinden via de Proximus router heb ik nog niet gedaan omdat me dat niet echt vooruit helpt. Ons huis in opgetrokken in betonstenen vandaar het Mesh systeem dat ik geplaatst heb. Ik heb in totaal 5 toestellen nodig gehad om overal in huis wifi te hebben. Met de Proximus router alleen zou ik ook maar beperkte ontvangst hebben. De configuratie is wel ok. Ik ben zelf IT-er dus dat lukt nog wel :sweat_smile: Als ik wat tijd heb ga ik het wel eens proberen om een en ander uit te sluiten maar voorlopig werkt de MCE fantastisch… overal in huis bereik en eindelijk dus geen stress meer als ik on-call ben :joy: Als ik even tijd heb en het kan testen laat ik de resultaten wel weten.grts

Ik hoop inderdaad ook dat ze de MCE toch nog een tijdje in dienst laten. VoWifi werkt niet, enkele toestellen zijn niet compatibel en staan niet in de lijst. Als de MCE toch weg moet, kom dan met een goed alternatief. Ik ben ook al enkele maandan aan het wachten op een goeie oplossing voor het niet binnenkrijgen van een deftig mobiel signaal. Ik heb dit probleem reeds menig keer gemeld, maar als antwoord krijg je dan dat PX het zo beslist heeft. We hebben die MCE toch niet zomaar in huis. Het was voor ons een zeer adequate oplossing voor het zwakke signaal, dat overigens, voor de techneuten onder ons, de RSRP-waarde is -112! Zoek maar eens op of dat voldoende is om te bellen. Niet dus!! Ik blijf vol afwachting wat PX hier aan gaat doen, maar ik vrees voor het ergste. Zo duwen ze je bij PX volledig weg van hun! Zeer spijtige zaak.

FYI: ik vrees er voor dat Prox zich verder zal toespitsen op VoWifi (en niet alleen Proximus) maar natuurlijk is het te hopen dat meer en meer toestellen zullen ondersteund worden dan...

Reputatie 7
Badge +4

@Ivoke Hier vind je de volledige uitleg waarom Proximus deze beslissing genomen heeft en waarom bepaalde toestellen nu nog geen gebruik kunnen maken van VoWifi

@HadewychT die link die je geeft is een interne link  en moet je inloggen met loginnaam/email en wachtwoord dus ik denk dat je de verkeerde link gepost hebt.

Reputatie 7
Badge +4

@Martin Oeps, dat is inderdaad de interne link. Ik heb het aangepast in de bovenstaande post. 

@HadewychT  Deze uitleg heb ik reeds meerdere malen gelezen, maar dat helpt klanten zoals ik niet verder. Het iz in deze zeer moeilijk om enige mening te vormen. Geen VoWifi, geen mobiel signaal. Gaan we terug naar de vaste lijn en de telefooncellen en zakkenvol muntstukken of een telefoonkaart die bijna op is? Blijkbaar is dat de enige zekere manier van communiceren, als de cellen tenminste niet gevandaliseerd worden. Edoch, we leven straks in 2022 en deze problemen zouden niet moeten bestaan. Een mooie geste van PX zou zijn dat ze een smartphone aanbieden die VoWifi-bruikbaar is, met een interessante korting ter compensatie. Enkel voor de klanten met slecht tot geen signaal (RSRP -112), waar de MCE goede diensten leverde. Het zou het overwegen waard zijn m.i. Dat is klantenservice volgens mij!

Reputatie 7
Badge +4

@Ivoke Ik begrijp je ongerustheid. Tot begin april kan je de MCE in iedere geval blijven gebruiken. Tegen dan zullen er nog meer gsm-toestellen compatibel zijn met VoWifi. 

We bieden nu al toestellen aan die VoWifi compatibel zijn, maar ik zal je voorstel doorspelen aan de commercieel verantwoordelijken. Ik heb daar niet veel in te zeggen :wink:

Reputatie 7
Badge +4

@Ivoke We hebben verschillende mooie promo’s waarmee je  een nieuw toestel dat VoWifi compatibel is, kan aankopen aan een verminderde prijs. Een algemene geste zoals u voorstelde zal er niet komen. 

De beste smartphones | Proximus

Dus mijn voorstel werd niet aangenomen door de commercieel verantwoordelijken. Naar de smartphones had ik ook al gekeken, maar dan moet ik er alweer geld insteken, want een ander abonnement, of een telefoon die nog steeds duur is. Terwijl het probleem vooral door PX wordt gecreëerd door de MCE vroegtijdig uit te schakelen. Er werd me trouwens telefonisch meegedeeld door een medewerkster van PX dat de MCE blijft functioneren, maar dat hij niet meer te koop wordt aangeboden, noch dat er na uitdoving nog moet voor betaald worden. Ik ben zeer benieuwd hiernaar.

Als dat niet zo is, zullen we ons verplicht voelen om sterkere dekking te zoeken! Dat is in feite niet zo lang zoeken, heb ik de indruk

Reageer