Vraag

Identificatie werkt niet via MyProximus noch via e-ID

  • 25 March 2022
  • 82 reacties
  • 4836 Bekeken


Toon eerste bericht

82 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@Bruno-D 

Momenteel staat het vermelde nummer als geïdentificeerd.

Groeten

Tina

Beste,

 

Ik heb de info in mijn profirl gezet onder "ticket".

Ter bijkomende info: invullen/aanvullen in je → ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent), in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel Proximus medewerkers kunnen deze info bekijken.
In het vak "Ticket (Privé)" kun je nog bijkomende informatie vermelden.(bv. specifieke/privé info m.b.t. uw vraag). Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op" en meldt ook hier van zodra dit gebeurd is.

Reputatie 7
Badge +3

@HansMoons Kan u de gegevens(klantnummer, gsm-nummer, simkaartnummer enz)waarover het gaat aanvullen op uw profile.Dan kijk ik het even na voor u.Groetjes,Joel

Reputatie 7
Badge +3

@Bruno-D Gaat het over het nummer 0471xxxx10.Groetjes,Joel

Ter info; Je pay and go wordt niet gekoppeld aan een een bepaald account, waar al je ander producten onder vallen.
Daarom moet voor elke “pay and go” een apart myproximus account aangemaakt worden.

Maar morgen kan iemand van Proximus zelf je wel verder helpen.

Beste, 
De eerste melding die ik kreeg was, dat mijn eid-gegevens niet konden op gehaald worden.
Na een nieuwe poging kreeg ik deze melding:
 

Nu, ik heb een computerwinkel en heb een internet aansluiting van Proximus.
Onlangs kreeg ik de mogelijkheid om mijn aansluiting te laten beheren door een accountmanager zoals vb CMC uit Dessel.
Wanneer ik inlog op MyProximus, zie ik bovenaan onder de rubriek “Business” mijn gegevens staan, dus heb ik toch de indruk dat Proximus van mijn account een Business-account gemaakt heeft.

Nu vraag ik mij af of het daardoor komt, dat ik de Pay-and-Go kaart niet kan registreren, omdat een business-account dit niet toe laat, ook al is dat met mijn paspoort.
Bij aankoop van de kaart lukte dat wel.

De specifieke kaart in kwestie heeft maar 1 doel.
Die dient om een klant van mij te depaneren bij een ping-systeem op brandstoftanks.
Zijn kaart stuurt een sms uit en de tanks sturen de inhoud weer terug.
Hij heeft die kaart ooit eens per ongeluk op gezegd en toen was het kot te klein, hoewel het zijn eigen fout was.
Die kaart dient gewoon om de uitval op te vangen tot zijn eigen kaart weer in orde is.
Ik wil die graag als pay-and-Go houden omdat die bijna niet gebruikt wordt voor gewoon gebruik en het geen zin heeft om daar een abo op te nemen.

Groetjes

Bruno

 

 

Reputatie 7
Badge +3

@Bruno-D 

is het nog steeds niet gelukt?

onze collega’s vragen of ze screen shots van de foutmeldingen kunnen krijgen?

Over welk gsm nummer gaat het? Vul je dat in je forum profiel in en laat weten als het gebeurd is?

Ter info:  Forum Profiel

 klikken op jouw ‘icoontje’/avatar

> Mijn profiel > Bewerk profiel

> vakken aangeduid met (privé) zijn alleen zichtbaar voor proximus medewerkers

> daar je gevraagde gegevens aanvullen,  en

> Sla wijzigingen op en laat ons dit weten

Groetjes,

Tina

Beste,

Ik heb hier ook enige tijd mee bezig geweest en dat is mij met mijn e-id kaart ook niet gelukt, ook niet met mijn ‘MyProximus’-inlog en itsme. 
Ik kan wel perfect inloggen op MyE-box, MyPension, Burgerprofiel.be,…, dus aan mijn paspoort ligt het niet.
Toen ik de kaart een jaar geleden kocht, werkte dat wel.
Ik weet niet of dit kan te maken hebben met, dat mijn account een Business-account geworden is.
In de link van de identificeer-url staat “particulieren’. Wordt geen verwittiging over gegeven op de website.

Wat ik ook wat bizar vind is, dat je normaal moet registreren met e-id of Proximusaccount, waar je officiele gegevens bekent zijn.

Dat geldt blijkbaar niet voor de sms methode. Hoe kan je in godsnaam een prepayd kaart registreren, door naar een nummer twee maal dat telefoonnummer te sturen. Dat kan op die manier toch nooit gelinkt worden aan een identiteit? Zeker niet als het een fonkelnieuwe kaart is.

Bij de sms-methode krijg je gewoon een berichtje terug als :”Bedankt, we hebben uw bericht goed ontvangen”. Wil dat dan zeggen dat de kaart effectief geregistreerd is? Dat berichtje zegt enkel dat dat berichtje ontvangen is maar er nog niks mee gedaan is, denk ik dan.

Zoals hierboven vermeldt, is het wel bizar dat een bedrijf als Proximus  hun website niet op orde heeft, nu reeds 6 maanden. hebben ze dan geen goede programmeurs hiervoor?

Doet mij denken aan dat andere reusachtige bedrijf (Microsoft) die er niet in slagen om een werkende browser te programmeren en uiteindelijk maar eentje stelen van de concurrentie (Google Chrome).

Ik wil niet zo ver gaan door te zeggen dat ik ga verhuizen want voor de rest mag ik echt niet klagen over mijn aansluiting. Alleen de vermelding dat Proximus hier toch een beetje meer hun best moeten doen om die registratie op orde te krijgen.
Daar ook dat er meer en meer verkooppunten verdwijnen in het straatbeeld en het niet altijd evident is om naar zo’n winkel te gaan voor bepaalde mensen.

Groeten
Bruno

Inderdaad, een uurtje geleden is het gelukt, na 6 dagen proberen. Geen idee waarom het nu wel werkte, maar als de collega’s iets gedaan hebben, dan bedankt voor de ondersteuning.

Overigens lukt het nog steeds niet met de ID-kaart van mijn vrouw, die het nummer gebruikt. Wel met mijn ID-kaart. Denk niet dat dat veel uitmaakt.

Reputatie 7
Badge +3

@Peter_0163 

het nummer in je profiel is geïdentificeerd? dus daar gaat het niet om?

over welk nummer gaat het? vul je het in je profiel in?

groetjes

Tina

Reputatie 7
Badge +3

@Peter_0163 

bericht is doorgegeven voor onderzoek

groetjes

Tina

@Peter_0163

kan je printscreens doorgeven van je foutmelding aub?

of het type foutmelding?

dat zou ons helpen

groetjes

Tina

 

 

Het is dezelfde foutmelding als hierboven “wij kunnen jouw informatie niet van het eID-platform halen”

Reputatie 7
Badge +3

@Peter_0163 

kan je printscreens doorgeven van je foutmelding aub?

of het type foutmelding?

dat zou ons helpen

groetjes

Tina

 

Ik wilde hier ook een vraag posten, net hetzelfde probleem. Abonnement van werkgever stopgezet, overgezet op een prepay. Ik werd gewoon afgesneden, kan mijn telefoon opeens niet meer gebruiken. Identificatie via internet werkt niet.

 

Nu zie ik dat dit probleem al meer dan een half jaar duurt, en nog steeds niet opgelost is…

Is het mogelijk dit even na te kijken, telefoonnummer staat in het profiel. Ik ga niet naar de winkel, het is niet mogelijk een afspraak te maken en ik heb geen tijd om uren aan te schuiven. Dus als het online niet opgelost kan worden, laat ik het nummer overzetten naar een andere provider, die kan het wel online.

Reputatie 7
Badge +3

@Stijn H Indien het echt niet lukt is de enige mogelijkheid via een shop van Proximus.Zij kunnen het voor u daar in orde maken.Excuses alvast voor het ongemak.Groetjes,Joel

Vandaag werkt dit nog steeds niet, chatmedewerker vroeg of we verschillende browsers probeerden; ik probeerde met, Chromer Firefox, Edge en Opera;  2 windows 11 laptops en 1 windows 10; met interne kaartlezers en externe; met mijn EID en die van mijn vrouw, firewall uitgeschakeld en ook met 4G hotspot met ander proximus abonnement ipv telenet wifi… steeds dit bericht… 

 

Is Proximus een telecommuNIETcatie bedrijf? 

 

 

Reputatie 7
Badge +3

@Martin ik geef je feedback door!

Dat is nog altijd een probleem dat je in een privébericht geen screenshots en dergelijke,  kunt meegeven.

Reputatie 7
Badge +3

Dag @teleurgestelde klant het betrokken team vraagt waar het precies misloopt en of je ons eventueel printscreens kunt bezorgen (dat mag in een privébericht)? 

Reputatie 7
Badge +3

@teleurgestelde klant ik geef je feedback (net zoals die van de anderen hier) door aan het betrokken team. Onze excuses voor het ongemak!

Hoe kan het dat dit nog steeds niet opgelost is? Ik heb hier uren op gezocht. Waarom kan het daarnaast ook nog niet met itsme?

Ik denk dat jullie een klant kwijt zijn. En iedereen die ik tegenkom ga ik ook overtuigen om proximus te dumpen. Hier op dit forum zelfs nauwelijks reactie op de klanten ivm een oplossing in de toekomst.

Fijn dat jullie een workaround hebben, die niet voor iedereen werkt. Dit is absurd in het digitale tijdperk.

Ik zit al even bij Proximus maar het is op zo veel vlakken echt verschrikkelijk kwa dienstverlening. Maak de mogelijkheid dan op zijn minst onbeschikbaar op jullie website, zodat mensen hun tijd er dan niet mee verliezen.

Jullie kunnen hier echt veel meer doen naar klantvriendelijkheid toe.

Onbegrijpelijk.

Nee, de deactivatie is gebeurd toen ik al in het buitenland was en ik heb totaal geen netwerkverbinding, dus ik kan niet SMS’en. Bedankt voor het advies, maar ik ga me uit de slag trekken door hier een SIM te kopen en die tijdelijk te gebruiken tot ik terug in België ben.

Dat klopt, maar ik wou gewoon weten of het ook niet gelukt was via deze methode indien @Longimus het zou geprobeerd hebben nog voor naar het buitenland te vertrekken?

Reputatie 7
Badge +4

@Martin vanuit het buitenland zal sms 8804 (normaal) niet werken (op een buitenlands netwerk kan 8804 een ander gebruik hebben of niet gebruikt worden)

 

Reageer