Vraag

Identificatie werkt niet via MyProximus noch via e-ID

  • 25 March 2022
  • 82 reacties
  • 4724 Bekeken


Toon eerste bericht

82 reacties

Zoals al eerder gemeld hierboven door @Gertjan.GG, blijkt het ook bij mij iets met een ‘unparseable date’ te zijn: 
 

{"uuid":"f363af42-d5b9-4466-8ce5-dabc91cd8141","exceptionType":"BadRequestException","message":"The expiration date is invalid","rootCauses":[{"exceptionType":"DateTimeParseException","service":"eid-belgium","message":"Text 'May  9 23:59:59 2024 GMT' could not be parsed at index 4","uuid":"f363af42-d5b9-4466-8ce5-dabc91cd8141"}]}

Misschien werk het niet met EID’s die de eerste 9 dagen van een maand expiren ? 

Reputatie 7
Badge +3

@Masterchiefs444  Is het je gelukt?

Reputatie 7
Badge +3

@SuperOntevredenKlantNr21124823  Kan je wat meer gegevens invullen onder je profiel? Dank je wel

 

Beste,

 

Ik heb exact hetzelfde probleem. Kan ik aub gecontacteerd worden om dit te verhelpen?

 

Bedankt,

Wederom een enorm ontevreden klant

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Masterchiefs444 ben je in de mogelijkheid om bij een Shop langs te gaan? Anders proberen we een work-around. Onze excuses voor het ongemak. Heidi

Reputatie 2

Hallo,

 

Ik heb nu ook hetzelfde probleem. Proximus via werkgever stopgezet, kaart wordt direct geblokkeerd en kan niks meer doen. Aanmelden met ID geeft dezelfde fout als andere mensen hier hebben. Login via myproximus geeft ook een fout. Wat een klucht voor zo een bedrijf...

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Maxim86 al jullie feedbacks worden doorgegeven aan het betrokken team!

Omdat je dit nu zegt, had ik het onlangs ook over registratie met iemand die ook miserie had met het registreren van P&G, dit lukte langs geen kanten met zijn eid lezer, maar omdat het een cadeau was voor zijn dochter had hij dat graag op tijd in orde gekregen. Wat had hij nu gedaan, gewoon eens een andere sim gaan halen en hij probeert opnieuw en ja inderdaad het lukte!!!

Reputatie 7
Badge +4

Waarom een dergelijke registratie via e-id kaartlezer voor jullie niet werkt weet ik niet,  maar zelf heb ik circa 1 maand geleden zonder enig probleem dit voor een Pay&Go+ nr kunnen doen via een windows10 laptop met als webbrowser edge en het gebruik van de laatste versie van de e-id software Belgium

En na zoveel maanden nog steeds hetzelfde probleem! 

 

Belachelijk om te zien hoe vreselijk lang dit probleem al aansleept…

 

“Wij kunnen je informatie niet van het eID-platform halen

We kunnen je informatie niet van het eID-platform halen, neem contact op met onze support.”

 

Via SMS lukt het niet, via MyProximus lukt ook niet.

Dan koop je een EID-kaart lezer en dan lukt het nog steeds niet!!!

 

En neen, ik ga geen shop binnen om daar weer uren te staan aanschuiven.

Los dit probleem nu eindelijk eens op aan de bron!!!

Reputatie 7
Badge +3

@Mondortje wij brachten de achterliggende dienst al op de hoogte, zij doen momenteel het nodige om dit op te lossen. Ik zou je aanraden om even langs te komen in een verkooppunt, dan proberen we een work-around. Groetjes, Heidi

Is het dan zo moeilijk om eens na te kijken dat de site van jullie  aktiiveren werkt? Er is  altijd een probleem bij jullie, ik heb het nog niet anders geweten, Alleen de reclame werkt wel. Ik hoop dat er een medewerker is die eens de site voor het activeren na gaat kijken en herstellen

Groetjes. Mon

@Mondortje Ik heb u de gegevens gevraagd in uw ander topic.Best via ééntje gaan om dubbel werk te vermijden 😉 Alvast bedankt.Groetjes,Joel

 

@Mondortje hier verder gaan a.u.b. → een simkaart activeren | Proximus Forum

 

Reputatie 7
Badge +3

@Mondortje Ik heb u de gegevens gevraagd in uw ander topic.Best via ééntje gaan om dubbel werk te vermijden 😉 Alvast bedankt.Groetjes,Joel

Ik heb geprobeerd om te identificeren via de website, maar ik krijg foutboodschap : 

Wij kunnen jouw informatie niet van het eID-platform halen

 

Groeten,

mon

Bedankt voor je bericht, @tina.b !

Vreemd maar des te beter! Ik kreeg op 10 januari 2023 nog een bericht om te identificeren. Bij elke poging online via e-id kreeg ik de foutboodschap met bericht om contact op te nemen met support (en de error details in voorgaande post).

 

Reputatie 7
Badge +3

@Gertjan.GG 

Het nummer in je profiel is geïdentificeerd?

gaat het over een ander nummer?

groeten

Tina

Hallo,

 

Bij mij lukt het ook niet om te identificeren via e-id.  Via diagnostics zie ik dat de e-id callback, na het succesvol inlezen van de identiteitskaart de volgende foutmelding geeft:

 

{
"uuid": redacted,
"exceptionType":"BadRequestException",
"message":"The expiration date is invalid",
"rootCauses": [{
"exceptionType":"DateTimeParseException",
"service":"eid-belgium",
"message": "Text 'Sep 9 23:59:59 2026 GMT' could not be parsed at index 4",
"uuid": redacted
}]
}

 

Het lijkt me dat de dubbele spatie tussen ‘Sep’ en ‘9’ tot onverwachte problemen leidt.

 @tina.b@HeidiE misschien kan dit jullie technische dienst verder helpen?

Beste,

 

Ik ben via een b2b-kanaal te weten gekomen dat een Pay-and-go kaart niet kan gekoppeld worden aan een business-account.

Een Pay-and-go kaart is enkel voor particulieren.

Ik heb daarstraks een extra particulier account aan gemaakt om daaronder die kaart te registreren.

Hopelijk lukt dat wel deze keer.

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Bruno-D dan zou ik je aanraden om even langs te komen in een verkooppunt, dan proberen we een work-around. Groetjes, Heidi

Hoi,

Blijkbaar is het nog steeds niet in orde met de activering van die kaart.

Ik krijg deze morgen een mail, waarin gevraagd wordt de kaart te activeren voor 14/22/2022.

Ik krijg dat niet klaar met de gewone aanmeldingsmethodes.

Reputatie 7
Badge +3

@Bruno-D info reeds gegeven door @Martin @M_016 alvast bedankt 👍  Groetjes,Joel

Nochtans worden nog altijd berichten verstuurd met de melding 18 maanden.

Is mijn registratie definitief?

De registratie is definitief, tenzij deze eerder werd gedaan tijdens een herlaadbeurt via bancontact (nu niet meer mogelijk). In dit geval geldt de registratie van je Pay&Go-kaart maar 18 maanden, waarna je opnieuw zult moeten registreren via één van de andere methoden.

Hoelang is mijn Pay&Go-kaart geldig?

Een Pay&Go-kaart is twaalf maanden geldig vanaf het ogenblik dat je voor de eerste keer belt of gebeld wordt. Dat betekent dat je een jaar hebt om je belkrediet te gebruiken of je kaart te herladen. Telkens je je kaart voor € 5 herlaadt, wordt de geldigheidsperiode met een maand verlengd. Telkens je je kaart voor meer dan € 5 herlaadt, wordt de geldigheidsperiode met twaalf maanden verlengd.

Reputatie 7
Badge +4

Vermits identificatie via bancontact (te herhalen elke 18 maanden) reeds geruime tijd niet meer mogelijk is en identificatie geslaagd is op één of andere wijze, vermoed ik dat deze Pay&Go kaart voor 12 maand geldig blijft vanaf een datum X indien deze kaart met meer dan 5 euro belkrediet opgeladen werd op datum X (anders is dit slechts voor 1 maand),

In principe zou deze info dacht ik ook beschikbaar moeten zijn via een specifiek MyProximus account voor dit Pay&Go nr 

 

 

Beste,

Hieruit begrijp ik, dat de kaart weer een jaar geldig en werkende is?

Reageer