Vraag

Identificatie werkt niet via MyProximus noch via e-ID

  • 25 March 2022
  • 39 reacties
  • 878 Bekeken

 

Beste,

Gisteren is mijn proximus-abonnement via mijn vorige werkgever stopgezet en ben ik op een Prepaid-account gezet.  Ik heb ondertussen zonder probleem kunnen herladen, maar sim-kaart activeren lukt niet.  Ik heb geprobeerd om te identificeren via de website, maar ik krijg foutboodschap : 

Wij kunnen jouw informatie niet van het eID-platform halen

We kunnen jouw informatie niet van het eID-platform halen, neem contact op met onze support.

 

Jullie online support stuurt me gewoon door naar een proximus shop.  Verder geen uitleg…

Alvast dank voor jullie feedback,

mvg,

Hans


39 reacties

Nee, de deactivatie is gebeurd toen ik al in het buitenland was en ik heb totaal geen netwerkverbinding, dus ik kan niet SMS’en. Bedankt voor het advies, maar ik ga me uit de slag trekken door hier een SIM te kopen en die tijdelijk te gebruiken tot ik terug in België ben.

Beste,

 

Ik heb de info in mijn profirl gezet onder "ticket".

Dat is nog altijd een probleem dat je in een privébericht geen screenshots en dergelijke,  kunt meegeven.

Inderdaad, een uurtje geleden is het gelukt, na 6 dagen proberen. Geen idee waarom het nu wel werkte, maar als de collega’s iets gedaan hebben, dan bedankt voor de ondersteuning.

Overigens lukt het nog steeds niet met de ID-kaart van mijn vrouw, die het nummer gebruikt. Wel met mijn ID-kaart. Denk niet dat dat veel uitmaakt.

Reputatie 7
Badge +3

@Martin ik geef je feedback door!

Beste,

 

Ik ben via een b2b-kanaal te weten gekomen dat een Pay-and-go kaart niet kan gekoppeld worden aan een business-account.

Een Pay-and-go kaart is enkel voor particulieren.

Ik heb daarstraks een extra particulier account aan gemaakt om daaronder die kaart te registreren.

Hopelijk lukt dat wel deze keer.

Pay&Go activeren via Itsme is niet mogelijk bij Proximus. Zo slim zijn ze blijkbaar nog niet.

Als activeren vie EID niet lukt, is er iets met je paspoort chip. Dan moet je naar de shop gaan en daar zeggen ze dan … “Er is iets met je chip, ga maar een nieuw paspoort haren”. (been there, done that). Ook al sta je daar voor hun neus met je paspoort. Proximus sucks.

 

Reputatie 7
Badge +2

@Stijn H Indien het echt niet lukt is de enige mogelijkheid via een shop van Proximus.Zij kunnen het voor u daar in orde maken.Excuses alvast voor het ongemak.Groetjes,Joel

3 maanden later en de website is nog steeds niet in orde. Ik kan niet online registreren, ondanks een werkende Itsme, bijgewerkte eID-software die op andere websites probleemloos werkt. Gestrand in het buitenland zonder mobiele verbinding, bedankt Proximus!

En lukte het ook niet via sms

Via sms

Stuur met je privé gsm-nummer van Proximus een sms naar 8804 met:

  1. Het woord 'IDENT' (in hoofdletters)
  2. Gevolgd door twee keer het nummer van de prepaidkaart die je wilt registreren, telkens gescheiden door een spatie.

Bijvoorbeeld 'IDENT 0470123456 0470123456'

Reputatie 7
Badge +2

@Bruno-D info reeds gegeven door @Martin @M_016 alvast bedankt 👍  Groetjes,Joel

Reputatie 7
Badge +3

@teleurgestelde klant ik geef je feedback (net zoals die van de anderen hier) door aan het betrokken team. Onze excuses voor het ongemak!

Reputatie 7
Badge +4

@Martin vanuit het buitenland zal sms 8804 (normaal) niet werken (op een buitenlands netwerk kan 8804 een ander gebruik hebben of niet gebruikt worden)

 

Dat klopt, maar ik wou gewoon weten of het ook niet gelukt was via deze methode indien @Longimus het zou geprobeerd hebben nog voor naar het buitenland te vertrekken?

ik vrees er voor dat het niet anders zal kunnen dan naar een Prox shop te gaan, want er zijn blijkbaar problemen met het online registreren.

Eventueel wachten op een reactie van een Prox forummedewerker.

 

Ik wilde hier ook een vraag posten, net hetzelfde probleem. Abonnement van werkgever stopgezet, overgezet op een prepay. Ik werd gewoon afgesneden, kan mijn telefoon opeens niet meer gebruiken. Identificatie via internet werkt niet.

 

Nu zie ik dat dit probleem al meer dan een half jaar duurt, en nog steeds niet opgelost is…

Is het mogelijk dit even na te kijken, telefoonnummer staat in het profiel. Ik ga niet naar de winkel, het is niet mogelijk een afspraak te maken en ik heb geen tijd om uren aan te schuiven. Dus als het online niet opgelost kan worden, laat ik het nummer overzetten naar een andere provider, die kan het wel online.

Reputatie 7
Badge +2

@HansMoons  Zoals @Martin aanhaalde zijn er spijtig genoeg problemen met het online registreren.De enige oplossing is momenteel langsgaan bij een Proximus shop.Excuses alvast voor het ongemak.Groetjes,Joel

@ Joel, @Martin? Hartelijk dank voor jullie berichten.  Proximus Support via chat claimde nochtans dat er geen problemen waren bij Proximus.  Soit, de enige oplossing blijkt dus inderdaad nog meer tijd spenderen en naar de shop te gaan…  zou hen sieren dat ze tenminste toegeven dat ze problemen hebben met de registraties…

   

Reputatie 7
Badge +3

Dag @teleurgestelde klant het betrokken team vraagt waar het precies misloopt en of je ons eventueel printscreens kunt bezorgen (dat mag in een privébericht)? 

Reputatie 7
Badge +2

@Peter_0163 

kan je printscreens doorgeven van je foutmelding aub?

of het type foutmelding?

dat zou ons helpen

groetjes

Tina

 

@Peter_0163

kan je printscreens doorgeven van je foutmelding aub?

of het type foutmelding?

dat zou ons helpen

groetjes

Tina

 

 

Het is dezelfde foutmelding als hierboven “wij kunnen jouw informatie niet van het eID-platform halen”

Reputatie 7
Badge +2

@Peter_0163 

bericht is doorgegeven voor onderzoek

groetjes

Tina

Hoi,

Blijkbaar is het nog steeds niet in orde met de activering van die kaart.

Ik krijg deze morgen een mail, waarin gevraagd wordt de kaart te activeren voor 14/22/2022.

Ik krijg dat niet klaar met de gewone aanmeldingsmethodes.

Reputatie 7
Badge +2

@Bruno-D 

Momenteel staat het vermelde nummer als geïdentificeerd.

Groeten

Tina

Reputatie 7
Badge +2

@Peter_0163 

het nummer in je profiel is geïdentificeerd? dus daar gaat het niet om?

over welk nummer gaat het? vul je het in je profiel in?

groetjes

Tina

Reageer