Vraag

Identificatie werkt niet via MyProximus noch via e-ID

  • 25 March 2022
  • 82 reacties
  • 4722 Bekeken

 

Beste,

Gisteren is mijn proximus-abonnement via mijn vorige werkgever stopgezet en ben ik op een Prepaid-account gezet.  Ik heb ondertussen zonder probleem kunnen herladen, maar sim-kaart activeren lukt niet.  Ik heb geprobeerd om te identificeren via de website, maar ik krijg foutboodschap : 

Wij kunnen jouw informatie niet van het eID-platform halen

We kunnen jouw informatie niet van het eID-platform halen, neem contact op met onze support.

 

Jullie online support stuurt me gewoon door naar een proximus shop.  Verder geen uitleg…

Alvast dank voor jullie feedback,

mvg,

Hans


82 reacties

Beste,

 

Ik ben via een b2b-kanaal te weten gekomen dat een Pay-and-go kaart niet kan gekoppeld worden aan een business-account.

Een Pay-and-go kaart is enkel voor particulieren.

Ik heb daarstraks een extra particulier account aan gemaakt om daaronder die kaart te registreren.

Hopelijk lukt dat wel deze keer.

Nee, de deactivatie is gebeurd toen ik al in het buitenland was en ik heb totaal geen netwerkverbinding, dus ik kan niet SMS’en. Bedankt voor het advies, maar ik ga me uit de slag trekken door hier een SIM te kopen en die tijdelijk te gebruiken tot ik terug in België ben.

Beste,

 

Ik heb de info in mijn profirl gezet onder "ticket".

Dat is nog altijd een probleem dat je in een privébericht geen screenshots en dergelijke,  kunt meegeven.

Inderdaad, een uurtje geleden is het gelukt, na 6 dagen proberen. Geen idee waarom het nu wel werkte, maar als de collega’s iets gedaan hebben, dan bedankt voor de ondersteuning.

Overigens lukt het nog steeds niet met de ID-kaart van mijn vrouw, die het nummer gebruikt. Wel met mijn ID-kaart. Denk niet dat dat veel uitmaakt.

Reputatie 7
Badge +3

@Martin ik geef je feedback door!

Ter info: blijkbaar kunnen ze dit vlugger fixen in de PX shop → Zie hier

Pay&Go activeren via Itsme is niet mogelijk bij Proximus. Zo slim zijn ze blijkbaar nog niet.

Als activeren vie EID niet lukt, is er iets met je paspoort chip. Dan moet je naar de shop gaan en daar zeggen ze dan … “Er is iets met je chip, ga maar een nieuw paspoort haren”. (been there, done that). Ook al sta je daar voor hun neus met je paspoort. Proximus sucks.

 

Reputatie 7
Badge +3

@Mondortje Ik heb u de gegevens gevraagd in uw ander topic.Best via ééntje gaan om dubbel werk te vermijden 😉 Alvast bedankt.Groetjes,Joel

Omdat je dit nu zegt, had ik het onlangs ook over registratie met iemand die ook miserie had met het registreren van P&G, dit lukte langs geen kanten met zijn eid lezer, maar omdat het een cadeau was voor zijn dochter had hij dat graag op tijd in orde gekregen. Wat had hij nu gedaan, gewoon eens een andere sim gaan halen en hij probeert opnieuw en ja inderdaad het lukte!!!

@Joel M @HeidiE @Luc.M 

Is mogelijks geactiveerd/identificeerd maar 0€ krediet? Het is een nieuwe kaart..
Zouden jullie deze kaart en  nummer ook beheerderdsaccount ……………………….. kunnen maken?

Bedankt!!

Reputatie 7
Badge +3

@Stijn H Indien het echt niet lukt is de enige mogelijkheid via een shop van Proximus.Zij kunnen het voor u daar in orde maken.Excuses alvast voor het ongemak.Groetjes,Joel

3 maanden later en de website is nog steeds niet in orde. Ik kan niet online registreren, ondanks een werkende Itsme, bijgewerkte eID-software die op andere websites probleemloos werkt. Gestrand in het buitenland zonder mobiele verbinding, bedankt Proximus!

En lukte het ook niet via sms

Via sms

Stuur met je privé gsm-nummer van Proximus een sms naar 8804 met:

  1. Het woord 'IDENT' (in hoofdletters)
  2. Gevolgd door twee keer het nummer van de prepaidkaart die je wilt registreren, telkens gescheiden door een spatie.

Bijvoorbeeld 'IDENT 0470123456 0470123456'

Reputatie 7
Badge +3

@Bruno-D info reeds gegeven door @Martin @M_016 alvast bedankt 👍  Groetjes,Joel

Ik kan ook niet inloggen met eID, nochtans de enige mogelijke optie die overblijft als je overstapt van een zakelijk abonnement naar Pay en Go.

 

Ik krijg de volgende foutmelding: 

De verbinding voor deze site is niet veilig

eid.proximus.be heeft geen aanmeldingscertificaat geaccepteerd of er is geen aanmeldingscertificaat opgegeven.

 

  • Neem contact op met uw organisatie.

ERR_BAD_SSL_CLIENT_AUTH_CERT

oke Merci! Ga er vanuit dat  @Luc.M  me op de hoogte brengt dan.

Bedankt!

Reputatie 7
Badge +3

@teleurgestelde klant ik geef je feedback (net zoals die van de anderen hier) door aan het betrokken team. Onze excuses voor het ongemak!

Reputatie 7
Badge +3

Forum profiel : (inloggen - avatar aanklikken  scherm bovenaan - profiel bewerken en ons informeren als t OK is…. )

 

@SonoDavid 

Onze diensten zijn op hoogte.  Op dit ogenblik werkt het voor de ene wel en de andere niet. Héél vervelend.

In een prox shop kunnen ze meestal wel snel helpen.

Kan je alvast je forum profiel aanvullen? Het betrokken gsm nummer invullen? Dan kan ik dit verder doorgeven.

Alvast dank.

Tina

Reputatie 7
Badge +4

@Martin vanuit het buitenland zal sms 8804 (normaal) niet werken (op een buitenlands netwerk kan 8804 een ander gebruik hebben of niet gebruikt worden)

 

Dat klopt, maar ik wou gewoon weten of het ook niet gelukt was via deze methode indien @Longimus het zou geprobeerd hebben nog voor naar het buitenland te vertrekken?

ik vrees er voor dat het niet anders zal kunnen dan naar een Prox shop te gaan, want er zijn blijkbaar problemen met het online registreren.

Eventueel wachten op een reactie van een Prox forummedewerker.

 

Ik wilde hier ook een vraag posten, net hetzelfde probleem. Abonnement van werkgever stopgezet, overgezet op een prepay. Ik werd gewoon afgesneden, kan mijn telefoon opeens niet meer gebruiken. Identificatie via internet werkt niet.

 

Nu zie ik dat dit probleem al meer dan een half jaar duurt, en nog steeds niet opgelost is…

Is het mogelijk dit even na te kijken, telefoonnummer staat in het profiel. Ik ga niet naar de winkel, het is niet mogelijk een afspraak te maken en ik heb geen tijd om uren aan te schuiven. Dus als het online niet opgelost kan worden, laat ik het nummer overzetten naar een andere provider, die kan het wel online.

Reputatie 7
Badge +3

@HansMoons  Zoals @Martin aanhaalde zijn er spijtig genoeg problemen met het online registreren.De enige oplossing is momenteel langsgaan bij een Proximus shop.Excuses alvast voor het ongemak.Groetjes,Joel

@ Joel, @Martin? Hartelijk dank voor jullie berichten.  Proximus Support via chat claimde nochtans dat er geen problemen waren bij Proximus.  Soit, de enige oplossing blijkt dus inderdaad nog meer tijd spenderen en naar de shop te gaan…  zou hen sieren dat ze tenminste toegeven dat ze problemen hebben met de registraties…

   

Reageer