Vraag

Identificatie werkt niet via MyProximus noch via e-ID

  • 25 March 2022
  • 82 reacties
  • 4563 Bekeken

 

Beste,

Gisteren is mijn proximus-abonnement via mijn vorige werkgever stopgezet en ben ik op een Prepaid-account gezet.  Ik heb ondertussen zonder probleem kunnen herladen, maar sim-kaart activeren lukt niet.  Ik heb geprobeerd om te identificeren via de website, maar ik krijg foutboodschap : 

Wij kunnen jouw informatie niet van het eID-platform halen

We kunnen jouw informatie niet van het eID-platform halen, neem contact op met onze support.

 

Jullie online support stuurt me gewoon door naar een proximus shop.  Verder geen uitleg…

Alvast dank voor jullie feedback,

mvg,

Hans


82 reacties

Beste, 
De eerste melding die ik kreeg was, dat mijn eid-gegevens niet konden op gehaald worden.
Na een nieuwe poging kreeg ik deze melding:
 

Nu, ik heb een computerwinkel en heb een internet aansluiting van Proximus.
Onlangs kreeg ik de mogelijkheid om mijn aansluiting te laten beheren door een accountmanager zoals vb CMC uit Dessel.
Wanneer ik inlog op MyProximus, zie ik bovenaan onder de rubriek “Business” mijn gegevens staan, dus heb ik toch de indruk dat Proximus van mijn account een Business-account gemaakt heeft.

Nu vraag ik mij af of het daardoor komt, dat ik de Pay-and-Go kaart niet kan registreren, omdat een business-account dit niet toe laat, ook al is dat met mijn paspoort.
Bij aankoop van de kaart lukte dat wel.

De specifieke kaart in kwestie heeft maar 1 doel.
Die dient om een klant van mij te depaneren bij een ping-systeem op brandstoftanks.
Zijn kaart stuurt een sms uit en de tanks sturen de inhoud weer terug.
Hij heeft die kaart ooit eens per ongeluk op gezegd en toen was het kot te klein, hoewel het zijn eigen fout was.
Die kaart dient gewoon om de uitval op te vangen tot zijn eigen kaart weer in orde is.
Ik wil die graag als pay-and-Go houden omdat die bijna niet gebruikt wordt voor gewoon gebruik en het geen zin heeft om daar een abo op te nemen.

Groetjes

Bruno

 

 

Ter info; Je pay and go wordt niet gekoppeld aan een een bepaald account, waar al je ander producten onder vallen.
Daarom moet voor elke “pay and go” een apart myproximus account aangemaakt worden.

Maar morgen kan iemand van Proximus zelf je wel verder helpen.

Reputatie 7
Badge +3

@Bruno-D Gaat het over het nummer 0471xxxx10.Groetjes,Joel

Reputatie 7
Badge +3

@HansMoons Kan u de gegevens(klantnummer, gsm-nummer, simkaartnummer enz)waarover het gaat aanvullen op uw profile.Dan kijk ik het even na voor u.Groetjes,Joel

Ter bijkomende info: invullen/aanvullen in je → ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent), in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel Proximus medewerkers kunnen deze info bekijken.
In het vak "Ticket (Privé)" kun je nog bijkomende informatie vermelden.(bv. specifieke/privé info m.b.t. uw vraag). Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op" en meldt ook hier van zodra dit gebeurd is.

Beste,

 

Ik heb de info in mijn profirl gezet onder "ticket".

Reputatie 7
Badge +3

@Bruno-D 

Momenteel staat het vermelde nummer als geïdentificeerd.

Groeten

Tina

Beste,

Hieruit begrijp ik, dat de kaart weer een jaar geldig en werkende is?

Reputatie 7
Badge +4

Vermits identificatie via bancontact (te herhalen elke 18 maanden) reeds geruime tijd niet meer mogelijk is en identificatie geslaagd is op één of andere wijze, vermoed ik dat deze Pay&Go kaart voor 12 maand geldig blijft vanaf een datum X indien deze kaart met meer dan 5 euro belkrediet opgeladen werd op datum X (anders is dit slechts voor 1 maand),

In principe zou deze info dacht ik ook beschikbaar moeten zijn via een specifiek MyProximus account voor dit Pay&Go nr 

 

 

Nochtans worden nog altijd berichten verstuurd met de melding 18 maanden.

Is mijn registratie definitief?

De registratie is definitief, tenzij deze eerder werd gedaan tijdens een herlaadbeurt via bancontact (nu niet meer mogelijk). In dit geval geldt de registratie van je Pay&Go-kaart maar 18 maanden, waarna je opnieuw zult moeten registreren via één van de andere methoden.

Hoelang is mijn Pay&Go-kaart geldig?

Een Pay&Go-kaart is twaalf maanden geldig vanaf het ogenblik dat je voor de eerste keer belt of gebeld wordt. Dat betekent dat je een jaar hebt om je belkrediet te gebruiken of je kaart te herladen. Telkens je je kaart voor € 5 herlaadt, wordt de geldigheidsperiode met een maand verlengd. Telkens je je kaart voor meer dan € 5 herlaadt, wordt de geldigheidsperiode met twaalf maanden verlengd.

Reputatie 7
Badge +3

@Bruno-D info reeds gegeven door @Martin @M_016 alvast bedankt 👍  Groetjes,Joel

Hoi,

Blijkbaar is het nog steeds niet in orde met de activering van die kaart.

Ik krijg deze morgen een mail, waarin gevraagd wordt de kaart te activeren voor 14/22/2022.

Ik krijg dat niet klaar met de gewone aanmeldingsmethodes.

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Bruno-D dan zou ik je aanraden om even langs te komen in een verkooppunt, dan proberen we een work-around. Groetjes, Heidi

Beste,

 

Ik ben via een b2b-kanaal te weten gekomen dat een Pay-and-go kaart niet kan gekoppeld worden aan een business-account.

Een Pay-and-go kaart is enkel voor particulieren.

Ik heb daarstraks een extra particulier account aan gemaakt om daaronder die kaart te registreren.

Hopelijk lukt dat wel deze keer.

Hallo,

 

Bij mij lukt het ook niet om te identificeren via e-id.  Via diagnostics zie ik dat de e-id callback, na het succesvol inlezen van de identiteitskaart de volgende foutmelding geeft:

 

{
"uuid": redacted,
"exceptionType":"BadRequestException",
"message":"The expiration date is invalid",
"rootCauses": [{
"exceptionType":"DateTimeParseException",
"service":"eid-belgium",
"message": "Text 'Sep 9 23:59:59 2026 GMT' could not be parsed at index 4",
"uuid": redacted
}]
}

 

Het lijkt me dat de dubbele spatie tussen ‘Sep’ en ‘9’ tot onverwachte problemen leidt.

 @tina.b@HeidiE misschien kan dit jullie technische dienst verder helpen?

Reputatie 7
Badge +3

@Gertjan.GG 

Het nummer in je profiel is geïdentificeerd?

gaat het over een ander nummer?

groeten

Tina

Bedankt voor je bericht, @tina.b !

Vreemd maar des te beter! Ik kreeg op 10 januari 2023 nog een bericht om te identificeren. Bij elke poging online via e-id kreeg ik de foutboodschap met bericht om contact op te nemen met support (en de error details in voorgaande post).

 

Ik heb geprobeerd om te identificeren via de website, maar ik krijg foutboodschap : 

Wij kunnen jouw informatie niet van het eID-platform halen

 

Groeten,

mon

Reputatie 7
Badge +3

@Mondortje Ik heb u de gegevens gevraagd in uw ander topic.Best via ééntje gaan om dubbel werk te vermijden 😉 Alvast bedankt.Groetjes,Joel

@Mondortje Ik heb u de gegevens gevraagd in uw ander topic.Best via ééntje gaan om dubbel werk te vermijden 😉 Alvast bedankt.Groetjes,Joel

 

@Mondortje hier verder gaan a.u.b. → een simkaart activeren | Proximus Forum

 

Is het dan zo moeilijk om eens na te kijken dat de site van jullie  aktiiveren werkt? Er is  altijd een probleem bij jullie, ik heb het nog niet anders geweten, Alleen de reclame werkt wel. Ik hoop dat er een medewerker is die eens de site voor het activeren na gaat kijken en herstellen

Groetjes. Mon

Reputatie 7
Badge +3

@Mondortje wij brachten de achterliggende dienst al op de hoogte, zij doen momenteel het nodige om dit op te lossen. Ik zou je aanraden om even langs te komen in een verkooppunt, dan proberen we een work-around. Groetjes, Heidi

En na zoveel maanden nog steeds hetzelfde probleem! 

 

Belachelijk om te zien hoe vreselijk lang dit probleem al aansleept…

 

“Wij kunnen je informatie niet van het eID-platform halen

We kunnen je informatie niet van het eID-platform halen, neem contact op met onze support.”

 

Via SMS lukt het niet, via MyProximus lukt ook niet.

Dan koop je een EID-kaart lezer en dan lukt het nog steeds niet!!!

 

En neen, ik ga geen shop binnen om daar weer uren te staan aanschuiven.

Los dit probleem nu eindelijk eens op aan de bron!!!

Reputatie 7
Badge +4

Waarom een dergelijke registratie via e-id kaartlezer voor jullie niet werkt weet ik niet,  maar zelf heb ik circa 1 maand geleden zonder enig probleem dit voor een Pay&Go+ nr kunnen doen via een windows10 laptop met als webbrowser edge en het gebruik van de laatste versie van de e-id software Belgium

Omdat je dit nu zegt, had ik het onlangs ook over registratie met iemand die ook miserie had met het registreren van P&G, dit lukte langs geen kanten met zijn eid lezer, maar omdat het een cadeau was voor zijn dochter had hij dat graag op tijd in orde gekregen. Wat had hij nu gedaan, gewoon eens een andere sim gaan halen en hij probeert opnieuw en ja inderdaad het lukte!!!

Reageer