Vraag

Identificatie werkt niet via MyProximus noch via e-ID

  • 25 March 2022
  • 82 reacties
  • 4562 Bekeken

 

Beste,

Gisteren is mijn proximus-abonnement via mijn vorige werkgever stopgezet en ben ik op een Prepaid-account gezet.  Ik heb ondertussen zonder probleem kunnen herladen, maar sim-kaart activeren lukt niet.  Ik heb geprobeerd om te identificeren via de website, maar ik krijg foutboodschap : 

Wij kunnen jouw informatie niet van het eID-platform halen

We kunnen jouw informatie niet van het eID-platform halen, neem contact op met onze support.

 

Jullie online support stuurt me gewoon door naar een proximus shop.  Verder geen uitleg…

Alvast dank voor jullie feedback,

mvg,

Hans


82 reacties

ik vrees er voor dat het niet anders zal kunnen dan naar een Prox shop te gaan, want er zijn blijkbaar problemen met het online registreren.

Eventueel wachten op een reactie van een Prox forummedewerker.

 

Reputatie 7
Badge +3

@HansMoons  Zoals @Martin aanhaalde zijn er spijtig genoeg problemen met het online registreren.De enige oplossing is momenteel langsgaan bij een Proximus shop.Excuses alvast voor het ongemak.Groetjes,Joel

@ Joel, @Martin? Hartelijk dank voor jullie berichten.  Proximus Support via chat claimde nochtans dat er geen problemen waren bij Proximus.  Soit, de enige oplossing blijkt dus inderdaad nog meer tijd spenderen en naar de shop te gaan…  zou hen sieren dat ze tenminste toegeven dat ze problemen hebben met de registraties…

   

Pay&Go activeren via Itsme is niet mogelijk bij Proximus. Zo slim zijn ze blijkbaar nog niet.

Als activeren vie EID niet lukt, is er iets met je paspoort chip. Dan moet je naar de shop gaan en daar zeggen ze dan … “Er is iets met je chip, ga maar een nieuw paspoort haren”. (been there, done that). Ook al sta je daar voor hun neus met je paspoort. Proximus sucks.

 

Reputatie 7
Badge +3

@Telenet @HansMoons  Itsme is inderdaad niet mogelijk om te identificeren momenteel. Je hebt hiervoor nog een eID-kaartlezer nodig.

Je Pay&Go-kaart identificeren | Proximus 

Identificatie van je prepaidkaart | Proximus

Is het niet gelukt? Dan ga je best naar een Proximus Shop. Vergeet je identiteitskaart niet mee te brengen en vermeld ook je gsm-nummer.

Groetjes,
Antonella

3 maanden later en de website is nog steeds niet in orde. Ik kan niet online registreren, ondanks een werkende Itsme, bijgewerkte eID-software die op andere websites probleemloos werkt. Gestrand in het buitenland zonder mobiele verbinding, bedankt Proximus!

En lukte het ook niet via sms

Via sms

Stuur met je privé gsm-nummer van Proximus een sms naar 8804 met:

  1. Het woord 'IDENT' (in hoofdletters)
  2. Gevolgd door twee keer het nummer van de prepaidkaart die je wilt registreren, telkens gescheiden door een spatie.

Bijvoorbeeld 'IDENT 0470123456 0470123456'

Reputatie 7
Badge +4

@Martin vanuit het buitenland zal sms 8804 (normaal) niet werken (op een buitenlands netwerk kan 8804 een ander gebruik hebben of niet gebruikt worden)

 

Dat klopt, maar ik wou gewoon weten of het ook niet gelukt was via deze methode indien @Longimus het zou geprobeerd hebben nog voor naar het buitenland te vertrekken?

Nee, de deactivatie is gebeurd toen ik al in het buitenland was en ik heb totaal geen netwerkverbinding, dus ik kan niet SMS’en. Bedankt voor het advies, maar ik ga me uit de slag trekken door hier een SIM te kopen en die tijdelijk te gebruiken tot ik terug in België ben.

Hoe kan het dat dit nog steeds niet opgelost is? Ik heb hier uren op gezocht. Waarom kan het daarnaast ook nog niet met itsme?

Ik denk dat jullie een klant kwijt zijn. En iedereen die ik tegenkom ga ik ook overtuigen om proximus te dumpen. Hier op dit forum zelfs nauwelijks reactie op de klanten ivm een oplossing in de toekomst.

Fijn dat jullie een workaround hebben, die niet voor iedereen werkt. Dit is absurd in het digitale tijdperk.

Ik zit al even bij Proximus maar het is op zo veel vlakken echt verschrikkelijk kwa dienstverlening. Maak de mogelijkheid dan op zijn minst onbeschikbaar op jullie website, zodat mensen hun tijd er dan niet mee verliezen.

Jullie kunnen hier echt veel meer doen naar klantvriendelijkheid toe.

Onbegrijpelijk.

Reputatie 7
Badge +3

@teleurgestelde klant ik geef je feedback (net zoals die van de anderen hier) door aan het betrokken team. Onze excuses voor het ongemak!

Reputatie 7
Badge +3

Dag @teleurgestelde klant het betrokken team vraagt waar het precies misloopt en of je ons eventueel printscreens kunt bezorgen (dat mag in een privébericht)? 

Dat is nog altijd een probleem dat je in een privébericht geen screenshots en dergelijke,  kunt meegeven.

Reputatie 7
Badge +3

@Martin ik geef je feedback door!

Vandaag werkt dit nog steeds niet, chatmedewerker vroeg of we verschillende browsers probeerden; ik probeerde met, Chromer Firefox, Edge en Opera;  2 windows 11 laptops en 1 windows 10; met interne kaartlezers en externe; met mijn EID en die van mijn vrouw, firewall uitgeschakeld en ook met 4G hotspot met ander proximus abonnement ipv telenet wifi… steeds dit bericht… 

 

Is Proximus een telecommuNIETcatie bedrijf? 

 

 

Reputatie 7
Badge +3

@Stijn H Indien het echt niet lukt is de enige mogelijkheid via een shop van Proximus.Zij kunnen het voor u daar in orde maken.Excuses alvast voor het ongemak.Groetjes,Joel

Ik wilde hier ook een vraag posten, net hetzelfde probleem. Abonnement van werkgever stopgezet, overgezet op een prepay. Ik werd gewoon afgesneden, kan mijn telefoon opeens niet meer gebruiken. Identificatie via internet werkt niet.

 

Nu zie ik dat dit probleem al meer dan een half jaar duurt, en nog steeds niet opgelost is…

Is het mogelijk dit even na te kijken, telefoonnummer staat in het profiel. Ik ga niet naar de winkel, het is niet mogelijk een afspraak te maken en ik heb geen tijd om uren aan te schuiven. Dus als het online niet opgelost kan worden, laat ik het nummer overzetten naar een andere provider, die kan het wel online.

Reputatie 7
Badge +3

@Peter_0163 

kan je printscreens doorgeven van je foutmelding aub?

of het type foutmelding?

dat zou ons helpen

groetjes

Tina

 

@Peter_0163

kan je printscreens doorgeven van je foutmelding aub?

of het type foutmelding?

dat zou ons helpen

groetjes

Tina

 

 

Het is dezelfde foutmelding als hierboven “wij kunnen jouw informatie niet van het eID-platform halen”

Reputatie 7
Badge +3

@Peter_0163 

bericht is doorgegeven voor onderzoek

groetjes

Tina

Reputatie 7
Badge +3

@Peter_0163 

het nummer in je profiel is geïdentificeerd? dus daar gaat het niet om?

over welk nummer gaat het? vul je het in je profiel in?

groetjes

Tina

Inderdaad, een uurtje geleden is het gelukt, na 6 dagen proberen. Geen idee waarom het nu wel werkte, maar als de collega’s iets gedaan hebben, dan bedankt voor de ondersteuning.

Overigens lukt het nog steeds niet met de ID-kaart van mijn vrouw, die het nummer gebruikt. Wel met mijn ID-kaart. Denk niet dat dat veel uitmaakt.

Beste,

Ik heb hier ook enige tijd mee bezig geweest en dat is mij met mijn e-id kaart ook niet gelukt, ook niet met mijn ‘MyProximus’-inlog en itsme. 
Ik kan wel perfect inloggen op MyE-box, MyPension, Burgerprofiel.be,…, dus aan mijn paspoort ligt het niet.
Toen ik de kaart een jaar geleden kocht, werkte dat wel.
Ik weet niet of dit kan te maken hebben met, dat mijn account een Business-account geworden is.
In de link van de identificeer-url staat “particulieren’. Wordt geen verwittiging over gegeven op de website.

Wat ik ook wat bizar vind is, dat je normaal moet registreren met e-id of Proximusaccount, waar je officiele gegevens bekent zijn.

Dat geldt blijkbaar niet voor de sms methode. Hoe kan je in godsnaam een prepayd kaart registreren, door naar een nummer twee maal dat telefoonnummer te sturen. Dat kan op die manier toch nooit gelinkt worden aan een identiteit? Zeker niet als het een fonkelnieuwe kaart is.

Bij de sms-methode krijg je gewoon een berichtje terug als :”Bedankt, we hebben uw bericht goed ontvangen”. Wil dat dan zeggen dat de kaart effectief geregistreerd is? Dat berichtje zegt enkel dat dat berichtje ontvangen is maar er nog niks mee gedaan is, denk ik dan.

Zoals hierboven vermeldt, is het wel bizar dat een bedrijf als Proximus  hun website niet op orde heeft, nu reeds 6 maanden. hebben ze dan geen goede programmeurs hiervoor?

Doet mij denken aan dat andere reusachtige bedrijf (Microsoft) die er niet in slagen om een werkende browser te programmeren en uiteindelijk maar eentje stelen van de concurrentie (Google Chrome).

Ik wil niet zo ver gaan door te zeggen dat ik ga verhuizen want voor de rest mag ik echt niet klagen over mijn aansluiting. Alleen de vermelding dat Proximus hier toch een beetje meer hun best moeten doen om die registratie op orde te krijgen.
Daar ook dat er meer en meer verkooppunten verdwijnen in het straatbeeld en het niet altijd evident is om naar zo’n winkel te gaan voor bepaalde mensen.

Groeten
Bruno

Reputatie 7
Badge +3

@Bruno-D 

is het nog steeds niet gelukt?

onze collega’s vragen of ze screen shots van de foutmeldingen kunnen krijgen?

Over welk gsm nummer gaat het? Vul je dat in je forum profiel in en laat weten als het gebeurd is?

Ter info:  Forum Profiel

 klikken op jouw ‘icoontje’/avatar

> Mijn profiel > Bewerk profiel

> vakken aangeduid met (privé) zijn alleen zichtbaar voor proximus medewerkers

> daar je gevraagde gegevens aanvullen,  en

> Sla wijzigingen op en laat ons dit weten

Groetjes,

Tina

Reageer