Hoe overstappen van Telenet naar Proximus ?

  • 7 November 2022
  • 3 reacties
  • 4253 Bekeken

Op 9/10 de beslissing genomen om van Telenet naar Proximus Fiber over te stappen.

Er was een promotie voor een pack en ik heb TV, internet en 3 gsm nummers.  Dus netjes alles ingevuld met EasySwitch ID en een leuk documentje gehad met alles erin.

Op 24/10 een paar vriendelijke mensen over de vloer gehad die alles professioneel geïnstalleerd hebben.  Echt super proper, snel en vriendelijk !

Ook m’n nieuwe Proximus SIM kaartjes gekregen, die zouden werken na het uitvallen van het Telenet signaal de dag na installatie.  Joepie !

 

En dan breekt het einde der tijden aan…

Het signaal van Telenet valt niet weg, dus kan ik m’n nieuwe Proximus SIM kaartjes niet gebruiken.

Hier een zeer kort overzichtje van de bijna 8 uren aan telefoon- en chatgesprekken in bijna 2 weken :

  • Prox : “Wij kunnen uw nummers niet porten want ze zijn nog actief bij Telenet”
  • TN : “Wij hebben alles op 25/10 naar Proximus gestuurd”
  • Prox : “Wij kunnen uw nummers niet porten want ze zijn nog actief bij Telenet, U moet hen vragen het op te lossen”  (He ? Waarom kreeg ik dan dat mooie documentje ?)
  • TN : “We kunnen uw nummers eventueel deactiveren” (wat ik laten doen heb)
  • Prox : “Oh nee...de nummers zijn gedesactiveerd ! U mag dat niet doen, dat moeten wij doen.  Nu kunnen we helemaal niets voor U doen, de nummers zijn verdwenen”
  • TN : “Uw nummers waren gedeactiveerd, maar U hebt geluk… we kunnen ze terug activeren” (wat ik laten doen heb)
  • Prox : “Ik kan uw nummers niet porten want U hebt uw bestelling via de site gedaan en ik kan er niet aan, maar ik zal U een link sturen”  (waarna ik een link krijg naar “Pickx Mix”)

Ondertussen heb ik al 6 SMS berichtjes gehad in het Engels van Proximus op m’n 4e nummer : “Bedankt om uw nummer over te zetten naar Proximus. Er is een probleem met uw kantnummer bij de andere operator. U kan dit zelf aanpassen. “ En daarna een link naar DISNEY+   WTF ?  Wat heeft Disney er nu mee te maken ?

 

Vandaag :

Prox : “*Zeer Diepe Verveelde Zucht* Meneer, U hebt ons ook al op 4/11 gecontacteerd. Iemand zou U binnen 3 dagen moeten contacteren.  Oh, ze hebben U niet gecontacteerd ?  Nou, dan zal ik het nog even in uw dossier zetten en dan contacteren ze U binnen 3 dagen”.

 

Ik denk dat de Easy in “EasySwitch” waarschijnlijk ironisch bedoeld was en een marketeer het gewoon beter vond dan “YoureNeverKnowWhatWillHappenSwitch”.

 

Vraagjes voor Proximus :

  • Beseffen jullie wel hoe moeilijk het is om aan 2 pubers en m’n vrouw uit te leggen dat ze niet kunnen bellen en chatten gedurende 2 weken ?
  • Hoe lang denken jullie dat het duurt om de bestaande coax van TN vast te vijzen in hun splitter die er ook nog staat ? 

Begrijp met niet verkeerd, die mensen die de fiberkabel en modem komen installeren zijn, waren echt superprofessioneel en leverden fantastisch werk.  Daar ben ik echt heel tevreden van.  Een voetpad met zware kasseien openbreken en terug in onberispelijke staat achterlaten. 

Hoe moeilijk kan het nu zijn om 3 gsm nummers van 1 operator naar de andere te veranderen ?

 

Vriendelijke groeten,

Kristof, (een vermoeide vader met 2 kwade pubers en een vrouw die al 2 weken “hoofdpijn” heeft.)

 


3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@Kristof1800 Dossier 51531777 is hiervoor opgemaakt.De bevoegde dienst gaat het verder nakijken en dan erna zelf terug contact met u opnemen.Alvast excuses voor het ongemak.Groetjes,Joel

 

 

@Joel M 

Als het goed is, mag het ook gezegd worden !

Vandaag om 9:37 telefoontje gehad van een zeer vriendelijke dame en om 12:15 werkte alles !

 

Het deed deugd om eens geen gezucht en gepruts aan de andere kant van de lijn te horen en eindelijk iemand profesisoneel aan de lijn te hebben.  Van mij krijgt deze medewerkster alleszins een dikke 10 op 10 en ook een 👍 of zelfs een 💋 !!!

 

Reputatie 7
Badge +3

@Kristof1800 Wat fijn om te horen! Ik zoek uit wie je geholpen heeft en als het kan ga ik haar persoonlijk 💋 !!!

Reageer