Vraag

Gsm nummer heractiveren

  • 17 January 2021
  • 34 reacties
  • 931 Bekeken

Beste,

Ik woon tijdelijk in het buitenland, maar behield mijn Belgisch Proximus nummer nog via Pay&Go (om dan bij terugkeer opnieuw te kunnen overstappen naar abonnement).

Omdat ik het hier momenteel sporadisch gebruik, heb ik het waarschuwingsbericht om te herladen helaas te laat gezien. (normaal had ik ook binnen het jaar terug in België geweest, maar daar heeft Corona anders over beslist)  Bijgevolg is mijn nummer nu afgesloten.  Dit zorgt vooral voor problemen om toegang te krijgen tot mijn staatsdocumenten (via ItsMe), dus ik vraag me af of er geen mogelijkheid is om dit nummer toch opnieuw te activeren.  Als trouwe klant van Proximus, gebruik ik dit nummer al 20jaar, dus ik zou het jammer vinden als ik het nu kwijt bent, aangezien ook al mijn professionele contacten dat nummer hebben…

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groeten,

Chloé


34 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Lucasl je hebt een privébericht ontvangen! Groetjes, Heidi

Beste Luc. M. 

 

Ik begrijp dat jullie procedures hebben.

Zouden jullie me alsnog éénmalig uit de nood kunnen helpen? Het nummer is super belangrijk voor me. Ik werd er tenslotte ook niet voor herinnerd..

 

Eventuele kosten wil ik ook betalen. Hiervoor. U kan me ook een pb sturen. 

Reputatie 7
Badge +2

@Lucasl  Helaas zullen wij u moeten teleurstellen. Dit wordt niet meer gedaan. Het spijt me. Groetjes Luc

Beste

 

Ik heb ook dit probleem helaas. Net 4 weken te laat om mijn pay go kaart te herladen. Ook geen herinnering ontvangen. 

 

Naast mijn gsm nummer via abo proximus werk is ook mijn privé nummer nog super belangrijk om te behouden.

 

Kan dit worden opgelost aub. U zou mijn week goed maken. 

Reputatie 7
Badge +3

@tania24 Gegevens noteren in je profielgegevens op dit forum doe je zo: klik rechtsboven op je logo of foto → ga naar instellingen → noteer de gegevens in het betrokken veld → sla de wijzigingen op + geef een seintje zodra dit is gebeurd. Groetjes, Antonella

Reputatie 7
Badge +3

Dag @tania24 vul je het klantprofiel aan met het nummer in kwestie, voor nazicht? Groetjes, Heidi

@tania24 Indien dit nog niet het geval is, best zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximus medewerkers kunnen deze info bekijken.
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
Zodat de Proximus forummedewerkers hiermee direct aan de slag kunnen van zodra ze hier de draad opnemen maandag.  

NB: Iemand die van Proximus zelf is, komt hier niet langs op het forum tijdens weekends en feestdagen.

Beste,

 

hier hetzelfde probleem 

indien u meer informatie wenst aarzel me dan niet te contacteren

 

Mvg

Het geeft in ieder geval altijd een goed gevoel als je iemand blij kunt maken :slight_smile:

Reputatie 7
Badge +2

@ytreza  Ik heb de  groeten overgemaakt aan het team.  Tina haar avond kan niet meer stuk :-). Fijne avond nog. 

@Luc.M / @tina.b : Heel hartelijk bedankt om een uitzondering te maken en mijn probleem op te lossen :grinning:

Beste groeten aan het hele team!

Lars

Reputatie 7
Badge +2

@ytreza  Dag, ik heb van Tina vernomen dat je nummer op 4/8/2021 opnieuw actief zal zijn al Pay and Go. Men heeft voor jou hier een uitzondering gemaakt. Morgen moet u zich wel indentificeren en je kaart instellen via 1911 en een herlading doen van min 10 euro. Groetjes van Tina. en het hele team.

Reputatie 7
Badge +2

@ytreza 

we gaan navragen wat nog kan

groeten,

Tina

Hallo

 

Ik vrees dat ik exact hetzelfde probleem heb. Mijn nummer werd op 25/05/2021 gedeactiveerd terwijl ik in het buitenland zat en door het weinig te gebruiken vergeten te herladen.

Zou het mogelijk zijn om ook mijn nummer terug te activeren?

 

Alvast bedankt!

ok, bedankt!

Dat is inderdaad een optie…

groeten

Reputatie 7
Badge +2

@Sininho Helaas kunnen wij dit niet. Misschien dat iemand van de familie dit wil doen?. Groetjes Luc

Dankje voor je reactie @Luc.M  

Het is inderdaad een probleem o op itsme met een buitenlands nummer te werken.

Bepaalde banken zoals Belfius zijn zover nog niet.

Ing en kbc laten het blijkbaar wel toe…

In dit geval zegt itsme dat ik een ander belgisch nummer zal moeten voorzien.

Hoe kan dit dan? is het mogelijk een nieuwe simkaart op te sturen naar het buitenland?

Bedankt

Reputatie 7
Badge +2

@Sininho  Dag Sien, in dit geval is er weinig aan te doen daar je het sim-kaartje ook kwijt bent. U kunt misschien het telefoonnummer aanpassen via volgende link( ik weet niet of dit werkt met buitenlandse nummers.

https://support.itsme.be/hc/nl/articles/360053148953-Hoe-kan-ik-mijn-telefoonnummer-aanpassen-

Groetjes Luc

 

Morgen komen de Prox forum medewerkers hier terug langs om je hierbij verder te helpen.

Ondertussen best zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten.

Beste,

Ik woon tijdelijk in het buitenland, maar behield mijn Belgisch Proximus nummer nog via Pay&Go.

Omdat ik het hier momenteel sporadisch gebruik, heb ik het waarschuwingsbericht om te herladen helaas nooit grazine. Bijgevolg is mijn nummer nu afgesloten. Em bem ik ook de sim kaart kwijt. Dit zorgt vooral voor problemen om toegang te krijgen tot mijn staatsdocumenten (via ItsMe), dus ik vraag me af of er geen mogelijkheid is om dit nummer toch opnieuw te activeren en of mijn sim kaart kan opgestuurd worden. Als trouwe klant van Proximus, gebruik ik dit nummer al vele jaren dus ik zou het jammer vinden als ik het nu kwijt bent, aangezien ook al mijn professionele contacten dat nummer hebben…

Bedankt

Met vriendelijke groeten,

sien

Reputatie 7
Badge +3

@WardD Ook het nummer van uw vrouw staat nu terug actief. 

Je dient deze eerst nog te identificeren vooraleer je er terug gebruik van kunt maken.

www.proximus.be/identificeer

Groetjes,
Antonella

Reputatie 7
Badge +3

@WardD  Ik ga het navragen en ik hou je op de hoogte. Groetjes, Antonella

@AntonellaD Geweldig! Ik heb zonet het telefoonnummer van mijn vrouw toegevoegd aan mijn profiel onder ‘klantnummer’. Kan je dat nummer ook opnieuw heractiveren?

Reputatie 7
Badge +3

@WardD  Ik heb net bevestiging gekregen dat het prepaid gsm-nummer terug actief staat. Je dient deze eerst nog te identificeren vooraleer je er terug gebruik van kunt maken.

www.proximus.be/identificeer

Groetjes,
Antonella

Reputatie 7
Badge +3

@WardD  Het nummer is opgezegd sinds 08/02/2021, meer dan 1 maand geleden, dat wordt moeilijker. Ik ga het in ieder geval navragen en ik hou je op de hoogte. Groetjes, Antonella

Reageer