Vraag

Gsm nummer heractiveren

  • 17 January 2021
  • 42 reacties
  • 1410 Bekeken

Beste,

Ik woon tijdelijk in het buitenland, maar behield mijn Belgisch Proximus nummer nog via Pay&Go (om dan bij terugkeer opnieuw te kunnen overstappen naar abonnement).

Omdat ik het hier momenteel sporadisch gebruik, heb ik het waarschuwingsbericht om te herladen helaas te laat gezien. (normaal had ik ook binnen het jaar terug in België geweest, maar daar heeft Corona anders over beslist)  Bijgevolg is mijn nummer nu afgesloten.  Dit zorgt vooral voor problemen om toegang te krijgen tot mijn staatsdocumenten (via ItsMe), dus ik vraag me af of er geen mogelijkheid is om dit nummer toch opnieuw te activeren.  Als trouwe klant van Proximus, gebruik ik dit nummer al 20jaar, dus ik zou het jammer vinden als ik het nu kwijt bent, aangezien ook al mijn professionele contacten dat nummer hebben…

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groeten,

Chloé


This topic has been closed for comments

42 reacties

FYI: Proximus forummedewerkers komen morgen pas terug op het forum en kunnen dan je verder helpen om het nummer te heractiveren.

Reputatie 7
Badge +3

@Chloe.S  Dag Chloe, ik heb je een prive bericht gezonden. Groetjes Luc

Reputatie 7
Badge +3

@Chloe.S   Dag Chloe ik heb voor jou het dossier 47298700 aangemaakt tot heractivatie van het nummer. Men zal u hierover contacteren. Groetjes Luc

Heel erg bedankt @Luc.M !

Groetjes

@Luc.M Dag Luc,

Aangezien ik tot op heden nog niets heb gehoord, wou ik eens even dubbel checken of men mij zeker via email gaat contacteren...aangezien het via mijn telefoonnummer uiteraard niet gaat. :-)

Alvast bedankt
Groetjes,
Chloé

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Chloe.S wij hebben inderdaad gevraagd om je per email te contacteren! Groetjes, Heidi

Reputatie 7
Badge +3

@Chloe.S  Het prepaid gsm-nummer staat sinds vandaag terug actief. Je gaat deze terug kunnen gebruiken vanaf het moment dat de identificatie in orde is.

www.proximus.be/identificeer

Groetjes,
Antonella

@AntonellaD@HeidiE@Luc.MMijn vrouw en ik zitten met hetzelfde probleem. Door corona zijn we al meer dan een jaar niet meer in Belgie geraakt en zijn we vergeten vanuit de VS geld op onze kaart op te laden. 

Is het mogelijk om ook onze SIM-kaarten opnieuw te activeren? U kan me het gemakkelijkst via mail bereiken.

Ter info: wat hier nog op het forum als uitleg gepost werd :

Zelf al ben je over tijd gegaan om op te laden dan kan je nummer nog altijd gerecupereerd/geactiveerd worden want proxumus houdt minimum 6 maanden (tot max 12) dit nummer vast, in een niet toewijsbare reserve (zgn. “verouderingsperiode”)
Dus kan dit nummer niet direct door iemand anders ingenomen worden.
Dit conform de geldende wetgeving juist om de nieuwe gebruiker te beschermen tegen
(ongewenste) telefoontjes bestemd voor de vorige eigenaar.
HOOFDSTUK 2. - Art.2- § 4

Reputatie 7
Badge +3

@WardD  Het nummer is opgezegd sinds 08/02/2021, meer dan 1 maand geleden, dat wordt moeilijker. Ik ga het in ieder geval navragen en ik hou je op de hoogte. Groetjes, Antonella

Reputatie 7
Badge +3

@WardD  Ik heb net bevestiging gekregen dat het prepaid gsm-nummer terug actief staat. Je dient deze eerst nog te identificeren vooraleer je er terug gebruik van kunt maken.

www.proximus.be/identificeer

Groetjes,
Antonella

@AntonellaD Geweldig! Ik heb zonet het telefoonnummer van mijn vrouw toegevoegd aan mijn profiel onder ‘klantnummer’. Kan je dat nummer ook opnieuw heractiveren?

Reputatie 7
Badge +3

@WardD  Ik ga het navragen en ik hou je op de hoogte. Groetjes, Antonella

Reputatie 7
Badge +3

@WardD Ook het nummer van uw vrouw staat nu terug actief. 

Je dient deze eerst nog te identificeren vooraleer je er terug gebruik van kunt maken.

www.proximus.be/identificeer

Groetjes,
Antonella

Beste,

Ik woon tijdelijk in het buitenland, maar behield mijn Belgisch Proximus nummer nog via Pay&Go.

Omdat ik het hier momenteel sporadisch gebruik, heb ik het waarschuwingsbericht om te herladen helaas nooit grazine. Bijgevolg is mijn nummer nu afgesloten. Em bem ik ook de sim kaart kwijt. Dit zorgt vooral voor problemen om toegang te krijgen tot mijn staatsdocumenten (via ItsMe), dus ik vraag me af of er geen mogelijkheid is om dit nummer toch opnieuw te activeren en of mijn sim kaart kan opgestuurd worden. Als trouwe klant van Proximus, gebruik ik dit nummer al vele jaren dus ik zou het jammer vinden als ik het nu kwijt bent, aangezien ook al mijn professionele contacten dat nummer hebben…

Bedankt

Met vriendelijke groeten,

sien

Morgen komen de Prox forum medewerkers hier terug langs om je hierbij verder te helpen.

Ondertussen best zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten.

Reputatie 7
Badge +3

@Sininho  Dag Sien, in dit geval is er weinig aan te doen daar je het sim-kaartje ook kwijt bent. U kunt misschien het telefoonnummer aanpassen via volgende link( ik weet niet of dit werkt met buitenlandse nummers.

https://support.itsme.be/hc/nl/articles/360053148953-Hoe-kan-ik-mijn-telefoonnummer-aanpassen-

Groetjes Luc

 

Dankje voor je reactie @Luc.M  

Het is inderdaad een probleem o op itsme met een buitenlands nummer te werken.

Bepaalde banken zoals Belfius zijn zover nog niet.

Ing en kbc laten het blijkbaar wel toe…

In dit geval zegt itsme dat ik een ander belgisch nummer zal moeten voorzien.

Hoe kan dit dan? is het mogelijk een nieuwe simkaart op te sturen naar het buitenland?

Bedankt

Reputatie 7
Badge +3

@Sininho Helaas kunnen wij dit niet. Misschien dat iemand van de familie dit wil doen?. Groetjes Luc

ok, bedankt!

Dat is inderdaad een optie…

groeten

Hallo

 

Ik vrees dat ik exact hetzelfde probleem heb. Mijn nummer werd op 25/05/2021 gedeactiveerd terwijl ik in het buitenland zat en door het weinig te gebruiken vergeten te herladen.

Zou het mogelijk zijn om ook mijn nummer terug te activeren?

 

Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +3

@ytreza 

we gaan navragen wat nog kan

groeten,

Tina

Reputatie 7
Badge +3

@ytreza  Dag, ik heb van Tina vernomen dat je nummer op 4/8/2021 opnieuw actief zal zijn al Pay and Go. Men heeft voor jou hier een uitzondering gemaakt. Morgen moet u zich wel indentificeren en je kaart instellen via 1911 en een herlading doen van min 10 euro. Groetjes van Tina. en het hele team.

@Luc.M / @tina.b : Heel hartelijk bedankt om een uitzondering te maken en mijn probleem op te lossen :grinning:

Beste groeten aan het hele team!

Lars

Reputatie 7
Badge +3

@ytreza  Ik heb de  groeten overgemaakt aan het team.  Tina haar avond kan niet meer stuk :-). Fijne avond nog.