Skip to main content
Vraag

Geen 4G verbinding meer op mijn gsm


Goedemiddag, 

Enkele weken geleden was ik plots mijn 4g verbinding kwijt.   Ik kan niet meer bellen of gebeld worden.  Via whatsapp lukt het nog wel, maar dan moet je gesprekspartner ook whatsapp hebben.  

In de winkel hebben ze een nieuwe sim-kaart in mijn gsm gestoken, maar dit heeft helaas niet geholpen. Heel eventjes kon ik terug op 4g, maar de verbinding viel na een paar minuten al terug weg. 

Ik heb ook met de technische dienst gebeld, maar zij konden ook niet helpen.   Ik ben de laatste keer toen ik gebeld had trouwens ook van de lijn gegooid en toen ik terug wou bellen (het was bijna 20.00 uur)  kreeg ik een bandje dat de klantendienst tot 20.00 uur werkt, alhoewel ik op de knop gedrukt had voor de technische dienst en zij volgens de website tot 22.00 uur werken

Ik heb toen contact opgenomen via de chat.   Deze persoon was behulpzaam en raadde aan om de simkaart in een ander toestel te proberen.   In de winkel hebben ze mijn sim-kaart in een ander toestel uitgeprobeerd en dit gaf geen problemen met 4g.  Zelfs 5g was mogelijk op het ander toestel.    Volgens de winkelbediende zou het probleem dus bij mijn toestel liggen.  

Gisteren zag ik plots dat het icoontje/app dat eruit ziet als een simkaart, (de naam begint met proxi…  (ik weet de naam niet meer)  of zo niet meer op mijn telefoon terug te vinden is.   Ik weet ook niet sinds wanneer dit verdwenen is.   Ik las ook op het forum dat er andere mensen waren met soottgelijke problemen en dat bij hen het te maken had met dat de nieuwe sim kaart niet geregistreerd was ?  

Kan het zijn dat ik niet op 4g geraak omdat : 

  1.  die simkaart app/icoon niet meer op mijn telefoon staat ?  Indien ja, hoe krijg ik deze terug op mijn gsm ?  
  2. De nieuwe sim-kaart niet geregistreerd is ?    Normaal gezien zou de nieuwe sim-kaart geactiveerd moeten zijn.   

Kunnen jullie dit nazien aub ?  

Alvast bedankt  

Met vriendelijke groeten 

22 reacties

  • Auteur
  • Practitioner
  • 49 reacties
  • 6 november 2023

Kan er iemand mij helpen aub ?    

Het icoontje/app die van mijn gsm verdwenen is is : proximenu.   Ik weet dus niet of het daarom is dat ik niet meer op 4G geraak, maar voor ik een nieuw toestel aanschaf, zou ik eerst toch alle andere mogelijkheden willen uitsluiten.  

Het is mij heel even gelukt om mij te registreren via netwerkoperators : automatisch selecteren.   Heel eventjes heb ik terug 4G, maar dan valt de verbinding ineens terug weg.   

Alvast bedankt 


MADI
Forum|alt.badge.img+2
  • Motivator
  • 171 reacties
  • 6 november 2023

Goede middag kan u  In het keuze menu  mobiele netwerken   ,,allen”3G aanzetten  , wat gebeurd er dan

is op het toestel de meest recente update uitgevoerd ?


  • Auteur
  • Practitioner
  • 49 reacties
  • 6 november 2023

Goedemiddag, 

Bedankt,  ik kan “allleen 3G” aanzetten, maar er gebeurt dan niets.  De meest recente update voor mijn toestel is uitgevoerd..  Ik geraakte met momenten vandaag wel even op 4G, maar na een tijdje valt de verbinding terug weg.  Dit is het icoontje/app dat bij mij verdwenen is :  

Ik weet dus niet of dit belangrijk is of niet om verbinding met 4G te kunnen maken.


Pat52
Forum|alt.badge.img+3
  • Legend
  • 934 reacties
  • 6 november 2023

@Raenafel

Via het ProxiMenu op je toestel kan je dit niet veranderen/instellen. Wat ik afleid uit je post.

Raenafel schreef:

Goedemiddag, 

Bedankt,  ik kan “allleen 3G” aanzetten, maar er gebeurt dan niets.  De meest recente update voor mijn toestel is uitgevoerd..  Ik geraakte met momenten vandaag wel even op 4G, maar na een tijdje valt de verbinding terug weg.  Dit is het icoontje/app dat bij mij verdwenen is :  

Ik weet dus niet of dit belangrijk is of niet om verbinding met 4G te kunnen maken.

Ga naar deze website van Proximus Verbinden met mobiel Internet | Proximus  zoek daar het merk en model van je toestel. Volg de uitleg instructies om mobiel internet in te stellen / te configureren.

Mocht het niet lukken  meld dan hier het merk en model van je mobile telefoon..

 

Staat je Android toestel er niet tussen? Kies dan het toestel dat het meest op je toestel lijkt of volg de standaardinstructies:

  • Tik op Instellingen > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten > Kies de Meer,°°° of optie knop en tik op Standaardinstellingen herstellen. Tik op het toegangspunt en controleer of je bij APN internet.proximus.be ziet staan. Als dit niet zo is, vul het in en bewaar je wijzigingen.
  • Tik op Instellingen > Meer of Meer Netwerken > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten > Kies de Meer,°°° of optie knop en tik op Standaardinstellingen herstellen. Tik op het toegangspunt en controleer of je bij het Toeganspunt (APN) internet.proximus.be ziet staan. Als dit niet zo is, vul het in en bewaar je wijzigingen.

Martin
  • 33568 reacties
  • 6 november 2023

@Raenafel

Raenafel schreef:

Goedemiddag, 

Bedankt,  ik kan “allleen 3G” aanzetten, maar er gebeurt dan niets.  De meest recente update voor mijn toestel is uitgevoerd..  Ik geraakte met momenten vandaag wel even op 4G, maar na een tijdje valt de verbinding terug weg.  Dit is het icoontje/app dat bij mij verdwenen is :  

Ik weet dus niet of dit belangrijk is of niet om verbinding met 4G te kunnen maken.

Ter info: Nee deze ProxiMenu heeft daar niks mee te maken, ik heb die trouwens ook niet op mijn smartphone staan.


  • Auteur
  • Practitioner
  • 49 reacties
  • 6 november 2023

 

 

Pat52 schreef:

@Raenafel

Via het ProxiMenu op je toestel kan je dit niet veranderen/instellen. Wat ik afleid uit je post.

Raenafel schreef:

Goedemiddag, 

Bedankt,  ik kan “allleen 3G” aanzetten, maar er gebeurt dan niets.  De meest recente update voor mijn toestel is uitgevoerd..  Ik geraakte met momenten vandaag wel even op 4G, maar na een tijdje valt de verbinding terug weg.  Dit is het icoontje/app dat bij mij verdwenen is :  

Ik weet dus niet of dit belangrijk is of niet om verbinding met 4G te kunnen maken.

Ga naar deze website van Proximus Verbinden met mobiel Internet | Proximus  zoek daar het merk en model van je toestel. Volg de uitleg instructies om mobiel internet in te stellen / te configureren.

Mocht het niet lukken  meld dan hier het merk en model van je mobile telefoon..

 

Bedankt,  ik had deze stappen al eens uitgeprobeerd, maar het had toen niet geholpen.   Ik heb het nu nog eens geprobeerd, maar weeral zonder resultaat.    Ik heb trouwens een Samsung A7 (2018).


  • Auteur
  • Practitioner
  • 49 reacties
  • 6 november 2023
Martin schreef:

@Raenafel

Raenafel schreef:

Goedemiddag, 

Bedankt,  ik kan “allleen 3G” aanzetten, maar er gebeurt dan niets.  De meest recente update voor mijn toestel is uitgevoerd..  Ik geraakte met momenten vandaag wel even op 4G, maar na een tijdje valt de verbinding terug weg.  Dit is het icoontje/app dat bij mij verdwenen is :  

Ik weet dus niet of dit belangrijk is of niet om verbinding met 4G te kunnen maken.

Ter info: Nee deze ProxiMenu heeft daar niks mee te maken, ik heb die trouwens ook niet op mijn smartphone staan.

 

Ok bedankt, dan ben ik al zeker dat het daar niet aan ligt.  Ik had dit icoontje vroeger wel op mijn smartphone staan en omdat het plots weg was en ik nu niet meer op 4G kan, vroeg ik me af of het daar niet aan kon liggen. 


MADI
Forum|alt.badge.img+2
  • Motivator
  • 171 reacties
  • 6 november 2023

instellingen > Verbindingen > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten > opties-symbool > Netwerkinstellingen resetten, of bij Instellingen > Mobiele netwerken > Stel gegevens opnieuw in.

Probeer dit eens ik het omgekeerde gedaan op men s22 in men icoon  4G was weg

weer rest gedaan van het symbool en ik had 4g terug


MADI
Forum|alt.badge.img+2
  • Motivator
  • 171 reacties
  • 6 november 2023


kan zijn dat je wel op 4G zit maar dat door een fout het niet getoond word
omdat zeker te zijn kan je de software
Netmonster installeren legaal en zeer betrouwbare software
via play store

het laat zien met welke antenne die je verbonden bent , de band ook 4G 800 5G3500
Het verbruikt haast niets de info komt uit het netwerk


Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • 4402 reacties
  • 6 november 2023

Kan onderstaande app eventueel hulp bieden?

How to use Diagnostics in the Samsung Members app | Samsung SG


  • Auteur
  • Practitioner
  • 49 reacties
  • 8 november 2023

Bedankt allemaal voor de hulp.  Helaas kan ik nog steeds niet op permanent op 4G met mijn telefoon.   Ik heb ook een diagnose van mijn telefoon gedaan en volgens deze diagnose zou er geen probleem mogen zijn met mijn mobiel internet

 


Joel M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • 2184 reacties
  • 10 november 2023

@Raenafel Gaat het over het gsm-nummer 0495xxx937.Groetjes,Joel


  • Auteur
  • Practitioner
  • 49 reacties
  • 11 november 2023

@Joel M Ja het gaat inderdaad over dat gsm nummer. 0495xxx937.

groetjes Raenafel

 

 


  • Auteur
  • Practitioner
  • 49 reacties
  • 13 november 2023

Ik had vandaag heel eventjes 4G verbinding maar was heel snel terug weg.  De streepjes verbinding verdwijnen soms ook en er verschijnt dan een cirkeltje met een streep door in de plaats.  


  • Auteur
  • Practitioner
  • 49 reacties
  • 14 november 2023

@Joel M :  Kan u misschien helpen aub ?   alvast bedankt 


  • Auteur
  • Practitioner
  • 49 reacties
  • 14 november 2023

@Joel M :  Kan u even antwoorden aub ?   U heeft mij 4 dagen geleden een vraag waarop ik geantwoordt heb, maar sindsdien heb ik van u nog geen reactie mogen ontvangen.   

Ook als het antwoord negatief zou zijn en u mij toch niet kunt helpen, had ik het graag geweten.   

Alvast bedankt


HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • 3471 reacties
  • 15 november 2023

@Raenafel Ik heb je profiel nog eens nagekeken maar 4G staat actief. Vermits alles werkt als je je sim in een ander toestel steekt wijst dit inderdaad op een probleem met uw toestel. Als je alle tips van de andere forumgebruikers geprobeerd hebt, vrees ik dat je toestel defect is. 


  • Auteur
  • Practitioner
  • 49 reacties
  • 15 november 2023

@HadewychT Bedankt.   Ik vreesde er al voor.   Wel spijtig, want voor de rest werkt de gsm  zonder problemen


  • Apprentice
  • 2 reacties
  • 6 mei 2025

Beste, sinds het in gebruik nemen van mijn toestel A34 5G Samsung Galaxy kan ik geen mobiele gegevens zelf gebruiken, mijn apps daarentegen gebruiken die wel als ik naar het gegevensverbruik kijk. 

Ik ging naar de proximus store aan de Kouter in Gent en daar bevestigde men mij dat alle instellingen correct stonden. Men heeft me toen aangeraden om een nieuwe simkaart in gebruik te nemen. 

Ik bekwam een nieuwe simkaart en de FOD justitie heeft die geactiveerd. Het probleem blijft. Ik kan met geen enkele app mobiele gegevens gebruiken. 
De helpdesk van de FOD raad een factoryreset aan , maar dat is nogal drastisch. 
Ik zie dat de simkaart goed geplaatst is , want er wordt een 4G icoontje getoond als wifi uit staat. 

Als ik de gehele test van mijn toestel doe dan passeert alles de test en komt er een vinje naast mobiele data. 

Instellen van www.skynet.be als standaardhomepagina in chrome werkt ook niet. 

Volgens de werkgever heb ik een corporate abonnement met onbeperkt bellen en 12 GB data per maand en dit zou geactiveerd zijn. Het staat ook zo op de app van proximus bij de facturatiegegevens. 


Graag een reactie.


GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • 2167 reacties
  • 6 mei 2025

@ed_Gent 

Kan je het GSM nr. waarover het gaat toevoegen op je profiel?

Dan kijken we dit eens na.

 

Geert


  • Apprentice
  • 2 reacties
  • 6 mei 2025

ok doe ik :) 

 


GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • 2167 reacties
  • 7 mei 2025
ed_Gent schreef:

Beste, sinds het in gebruik nemen van mijn toestel A34 5G Samsung Galaxy kan ik geen mobiele gegevens zelf gebruiken, mijn apps daarentegen gebruiken die wel als ik naar het gegevensverbruik kijk. 

Ik ging naar de proximus store aan de Kouter in Gent en daar bevestigde men mij dat alle instellingen correct stonden. Men heeft me toen aangeraden om een nieuwe simkaart in gebruik te nemen. 

Ik bekwam een nieuwe simkaart en de FOD justitie heeft die geactiveerd. Het probleem blijft. Ik kan met geen enkele app mobiele gegevens gebruiken. 
De helpdesk van de FOD raad een factoryreset aan , maar dat is nogal drastisch. 
Ik zie dat de simkaart goed geplaatst is , want er wordt een 4G icoontje getoond als wifi uit staat. 

Als ik de gehele test van mijn toestel doe dan passeert alles de test en komt er een vinje naast mobiele data. 

Instellen van www.skynet.be als standaardhomepagina in chrome werkt ook niet. 

Volgens de werkgever heb ik een corporate abonnement met onbeperkt bellen en 12 GB data per maand en dit zou geactiveerd zijn. Het staat ook zo op de app van proximus bij de facturatiegegevens. 


Graag een reactie.

 

Ondervind je dit overal of enkel op een specifieke locatie.

Indien dit het geval is, kan je dan eveneens deze locatie vermelden op je profiel?

 

Geert


Reageer