Vraag

DRINGEND! DRINGEND! DRINGEND! Onbruikbare Pay&Go Prepaidcard

  • 2 February 2022
  • 30 reacties
  • 193 Bekeken

Reputatie 1

Beste,

Enkele dagen geleden kreeg ik bericht, zoals verwacht, dat mijn abonnement zou omgezet worden naar een prepaidcard. Dat wist ik vooraf.

Maandag heb ik mijn prepaidcard geïndentificeerd en meteen online opgeladen. Ik kreeg een bevestiging per mail van de identificatie en volgens mijn bankafschriften is het ook gelukt om geld op de prepaidcard te zetten (of Proximus te betalen).

MAAR ik kan al 3 dagen niet bellen, sms-en of op internet en dat is nu wel heel vervelend.

Bovendien blijkt het quasi onmogelijk om iemand fysiek aan de lijn te krijgen wanneer ik probeer te bellen met de gsm van mijn vriend. Of om iemand van de klantendienst te bereiken via een online kanaal. Ik hoop dus via deze weg wél antwoord en vooral een snelle, gepaste OPLOSSING te vinden voor mijn probleem.

Alvast bedankt!

Lore


30 reacties

heb je netwerkbereik ? Wat  zie je als je hekje 120 hekje  bellen doet

Reputatie 7
Badge +3

Dag @LoreV wij weten uit ondervinding dat je toestel een zestal keren herstarten meestal helpt. Kun je dat eens proberen? Vul je in het klantprofiel je gsm-nummer aan als extra nazicht nodig is? Alvast bedankt! Heidi

Reputatie 1

geen netwerk, kan dus ook niet bellen naar #120#

en tot zes keren herstarten helpt dit ook niet

Reputatie 1

ik test het herstarten

Reputatie 1

6 keer herstart, helaas geen veranderingen...

Reputatie 7
Badge +3

@LoreV vul je het nummer in kwestie aan op je klantprofiel, voor nazicht?

klantenprofiel = → ForumProfiel

Reputatie 1

Net gedaan!

Reputatie 7
Badge +3

@LoreV administratief is alles in orde… kun je dit nog eens proberen: toestel uitschakelen, simkaart uithalen, terug insteken in het simslot (niet sd-card slot), toestel terug aanschakelen. Ik weet niet of je de simkaart ook eens kunt testen in het toestel van je vriend? Indien deze handeling niet helpt, vrees ik dat er iets mis is met de simkaart - die zul je moeten gaan wisselen dan.

Reputatie 1

@HeidiE simkaart eruit halen en weer opstarten heeft niets opgeleverd. Heb ook geprobeerd de simkaart in een oude gsm te steken, maar ook daar hetzelfde probleem.

Mijn simkaart gaan wisselen is moeilijk. Ik woon sinds kort in het buitenland (Spanje), vandaar ook de omschakeling van een abonnement naar een prepaidcard, omdat ik graag mijn Belgisch nummer zou willen behouden. Kan er een nieuwe simkaart opgestuurd worden?

Reputatie 7
Badge +3

@LoreV 

we hebben geen pasklaar antwoord op dit moment

we vragen dit na bij collega’s en hopen je zo spoedig mogelijk bericht te sturen

groeten

Tina

Reputatie 1

@tina.b ok, ik wacht jullie antwoord af, hoe vervelend de situatie ook is...

Eerlijk gezegd vind ik het wel vreemd dat net nu, bij de omschakeling van abonnement naar pay&go prepaid, mijn simkaart het zou begeven…

Alvadt bedankt voor jullie antwoord.

Reputatie 7
Badge +3

@LoreV 

de eerste  info die ik nu kreeg : “de first call voor activatie van een kaart moet in België gebeuren”…. en dat kon bij jou dus niet..; ? 

er zijn collega’s mee bezig om een workaround of zo te zoeken…

dus, graag nog even geduld

yep ging ook net vragen, heb je gewacht in belgie tot je proximusnetwerk hebt.

Want inderdaad je moet eerst netwerkbereik hebben in belgie vooraleer je roamig kan hebben.

Moest je nu in belgie toekomen zal je onmiddellijk verbinding maken en zijn de problemen  opgelost. Is al altijd zo geweest bvb hier in het kortrijkse mensen schakeln over of komen nieuwe simkaart halen gaan dan naar auchan in roncq maar het lukt niet. Het is maar als ze op de parking komen en de telefoon verbinding kan maken met het proximusnetwerk dat alles begint te werken.

Reputatie 1

@tina.b @proximusboyke Ik ben inderdaad nog niet in België geweest sinds omzetting.

Het zal ook nog even duren vooraleer ik terug in België ben.

Hopelijk komt er alsnog een andere oplossing uit de bus.

ik weet niet of het nu al mogelijk is dit in orde te brengen. Maar vroeger lukte dat alvast niet. Moest het niet lukken zal de enige en snelste oplossing zijn om simkaart naar belgie op te sturen in een gsm steken tot alles ok is en dan terug sturen.

@LoreV wacht gewoon nog even de reactie af van Proximus, volgens mij moeten zij dat toch kunnen fiksen.

Reputatie 1

@Martin Ok doe ik.

@proximusboyke als dat enige oplossing blijkt… maar toch lijkt het me dan eenvoudiger een nieuwe, geactiveerde simkaart (met mijn nummer) op te sturen...

dat kan natuurlijk ook, maar de vraag is hoe vlot de bediendes van de winkels gaan willen meegaan in het verhaal. Daar de prepaids nu ook op naam staat en U niet aanwezig bent.

dat moet toch niet via een prox shop gebeuren ?

Reputatie 7
Badge +3

@LoreV @proximusboyke  we zijn ermee bezig, nog even geduld

Reputatie 7
Badge +3

@LoreV 

ik krijg bericht :

nodige is gedaan, klant zal best terug even toestel uitzetten en terug aanzetten, en dan zou het moeten werken.

TEST je ???? duimen….

groeten

Tina

Reputatie 1

@tina.b Ok doe ik nu. Ben benieuwd.

Reputatie 1

@tina.b Helaas, niet het gewenste resultaat...

Reageer