Vraag

DRINGEND! DRINGEND! DRINGEND! Onbruikbare Pay&Go Prepaidcard

  • 2 February 2022
  • 30 reacties
  • 193 Bekeken

Reputatie 1

Beste,

Enkele dagen geleden kreeg ik bericht, zoals verwacht, dat mijn abonnement zou omgezet worden naar een prepaidcard. Dat wist ik vooraf.

Maandag heb ik mijn prepaidcard geïndentificeerd en meteen online opgeladen. Ik kreeg een bevestiging per mail van de identificatie en volgens mijn bankafschriften is het ook gelukt om geld op de prepaidcard te zetten (of Proximus te betalen).

MAAR ik kan al 3 dagen niet bellen, sms-en of op internet en dat is nu wel heel vervelend.

Bovendien blijkt het quasi onmogelijk om iemand fysiek aan de lijn te krijgen wanneer ik probeer te bellen met de gsm van mijn vriend. Of om iemand van de klantendienst te bereiken via een online kanaal. Ik hoop dus via deze weg wél antwoord en vooral een snelle, gepaste OPLOSSING te vinden voor mijn probleem.

Alvast bedankt!

Lore


30 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@LoreV Men zou gisteren u gecontacteerd hebben en alles zou nu werken.Indien laat het zeker weten.Groetjes,Joel

Reputatie 1

@tina.b Volgens mij is het in orde!

Na het doorlopen van de stappen in toestelhulp heb ik verbinding kunnen maken met Vodafone ES!

Heb meteen ook geprobeerd om te bellen naar #120# en krijg melding van aantal minuten, mobiele data en sms-en.

Het lijkt dus in orde!

Heel erg bedankt voor jullie hulp!

Reputatie 1

@tina.b op mijn scherm staat dat ik enkel noodoproepen kan doen.

Ik heb dus geen verbinding met een plaatselijke provider.

Wanneer mijn vriend thuis is zal ik mijn simkaart in zijn gsm steken en bekijken of dat werkt.

Ik ben momenteel niet bereikbaar per telefoon, heel vervelend dus. 
Tenzij op de gsm van mijn vriend wanneer die thuis is (ik geef een seintje) of vanaf morgen op een Spaans gsm-nummer (van zodra die installatie rond is zal ik dat nummer toevoegen aan mijn profiel).

Ik heb wel degelijk een Samsung Galaxy A40 en zal stappen doorlopen die u doorstuurde.

Reputatie 7
Badge +3

@LoreV nog bijkomende info:

“Ziet de klant op haar toestel verbinding met een plaatselijke provider?

Indien wel, zou ik persoonlijk eerst proberen die plaatselijke provider manueel aan te passen.

https://www.proximus.be/support/nl/id_cr_qelp/particulieren/support/surf-en-e-mail-op-uw-gsm.html?page=topic/een-probleem-oplossen/netwerk-in-het-buitenland/device/samsung/galaxy-a40
Als de info in CVM klopt en de klant een Galaxy A40 heeft, kan dat via bovenstaande link.
Anders: proximus.be/toestelhulp -> Netwerk in het buitenland -> correct toestel zoeken.

Het is altijd ook mogelijk dat de SIM defect is, maar lijkt me al net iets onwaarschijnlijker dat dat net gebeurt op het moment dat ze naar het buitenland vertrekt.”

kan je nog verder proberen Lore?

groetjes

Reputatie 7
Badge +3

@LoreV

wat bedoel je? 

nog helemaal niks? :-(   wat zie je op je scherm?

 

ook niet in een ander toestel bijv? 

kan men je ergens telefonisch bereiken indien nodig? vul je dat dan bij in je forum profiel?

Reputatie 1

@tina.b Helaas, niet het gewenste resultaat...

Reputatie 1

@tina.b Ok doe ik nu. Ben benieuwd.

Reputatie 7
Badge +3

@LoreV 

ik krijg bericht :

nodige is gedaan, klant zal best terug even toestel uitzetten en terug aanzetten, en dan zou het moeten werken.

TEST je ???? duimen….

groeten

Tina

Reputatie 7
Badge +3

@LoreV @proximusboyke  we zijn ermee bezig, nog even geduld

dat moet toch niet via een prox shop gebeuren ?

dat kan natuurlijk ook, maar de vraag is hoe vlot de bediendes van de winkels gaan willen meegaan in het verhaal. Daar de prepaids nu ook op naam staat en U niet aanwezig bent.

Reputatie 1

@Martin Ok doe ik.

@proximusboyke als dat enige oplossing blijkt… maar toch lijkt het me dan eenvoudiger een nieuwe, geactiveerde simkaart (met mijn nummer) op te sturen...

@LoreV wacht gewoon nog even de reactie af van Proximus, volgens mij moeten zij dat toch kunnen fiksen.

ik weet niet of het nu al mogelijk is dit in orde te brengen. Maar vroeger lukte dat alvast niet. Moest het niet lukken zal de enige en snelste oplossing zijn om simkaart naar belgie op te sturen in een gsm steken tot alles ok is en dan terug sturen.

Reputatie 1

@tina.b @proximusboyke Ik ben inderdaad nog niet in België geweest sinds omzetting.

Het zal ook nog even duren vooraleer ik terug in België ben.

Hopelijk komt er alsnog een andere oplossing uit de bus.

yep ging ook net vragen, heb je gewacht in belgie tot je proximusnetwerk hebt.

Want inderdaad je moet eerst netwerkbereik hebben in belgie vooraleer je roamig kan hebben.

Moest je nu in belgie toekomen zal je onmiddellijk verbinding maken en zijn de problemen  opgelost. Is al altijd zo geweest bvb hier in het kortrijkse mensen schakeln over of komen nieuwe simkaart halen gaan dan naar auchan in roncq maar het lukt niet. Het is maar als ze op de parking komen en de telefoon verbinding kan maken met het proximusnetwerk dat alles begint te werken.

Reputatie 7
Badge +3

@LoreV 

de eerste  info die ik nu kreeg : “de first call voor activatie van een kaart moet in België gebeuren”…. en dat kon bij jou dus niet..; ? 

er zijn collega’s mee bezig om een workaround of zo te zoeken…

dus, graag nog even geduld

Reputatie 1

@tina.b ok, ik wacht jullie antwoord af, hoe vervelend de situatie ook is...

Eerlijk gezegd vind ik het wel vreemd dat net nu, bij de omschakeling van abonnement naar pay&go prepaid, mijn simkaart het zou begeven…

Alvadt bedankt voor jullie antwoord.

Reputatie 7
Badge +3

@LoreV 

we hebben geen pasklaar antwoord op dit moment

we vragen dit na bij collega’s en hopen je zo spoedig mogelijk bericht te sturen

groeten

Tina

Reputatie 1

@HeidiE simkaart eruit halen en weer opstarten heeft niets opgeleverd. Heb ook geprobeerd de simkaart in een oude gsm te steken, maar ook daar hetzelfde probleem.

Mijn simkaart gaan wisselen is moeilijk. Ik woon sinds kort in het buitenland (Spanje), vandaar ook de omschakeling van een abonnement naar een prepaidcard, omdat ik graag mijn Belgisch nummer zou willen behouden. Kan er een nieuwe simkaart opgestuurd worden?

Reputatie 7
Badge +3

@LoreV administratief is alles in orde… kun je dit nog eens proberen: toestel uitschakelen, simkaart uithalen, terug insteken in het simslot (niet sd-card slot), toestel terug aanschakelen. Ik weet niet of je de simkaart ook eens kunt testen in het toestel van je vriend? Indien deze handeling niet helpt, vrees ik dat er iets mis is met de simkaart - die zul je moeten gaan wisselen dan.

Reputatie 1

Net gedaan!

klantenprofiel = → ForumProfiel

Reputatie 7
Badge +3

@LoreV vul je het nummer in kwestie aan op je klantprofiel, voor nazicht?

Reputatie 1

6 keer herstart, helaas geen veranderingen...

Reageer