Voor het werk bevind ik mij binnenkort in Zuid-Amerika, de VS en Azië. Allemaal landen die buiten de reguliere databundel vallen. Hiervoor zou ik gebruik maken van de Daily Roaming Pass, maar het gebruik hiervan is onduidelijk voor mij.
De activatie is automatisch, dat is duidelijk. Het totale bedrag is ook beperkt, afhankelijk van de zone. Wat gebeurt er na deze beperking?
Concreet:
- Ik activeer de roaming pass in een land uit zone 1, m.a.w. aan 5,95 euro per dag. Het maximum staat op 59,59 euro per maand. Dat is tien dagen. Wat gebeurt er hierna? Blijft de roaming pass geactiveerd voor de rest van de maand en kost deze m.a.w. 59,50 euro voor een volledige maand? Ik zit in een situatie waarbij ik 23 dagen de roaming pass zal nodig hebben in één maand en in verschillende landen
- De eerste week gebruik ik de roaming pass in een land in zone 1, de tweede week gebruik ik de roaming pass in een land in zone 2, waarbij een ander tarief van toepassing is. Hoe werkt dit? Welke maandlimiet wordt gehanteerd?
Als in geval 1 je niet meer kan surfen (een nieuwe roaming pass kan activeren) omdat je de maandlimiet hebt bereikt, dan kan je die vast ergens uitschakelen, maar wordt het wel zeer duur (190,95 euro bovenop het reguliere abonnement). Ik kan precies geen abonnementen vinden waarbij dit voordeliger kan. Dan lijkt het erop dat ik aangewezen ben tot het aankopen van een simkaart bij een lokale provider (dit geniet niet mijn voorkeur, is omslachtig).