Beantwoord

Daily roaming pass - limiet?

  • 7 February 2022
  • 2 reacties
  • 216 Bekeken

Voor het werk bevind ik mij binnenkort in Zuid-Amerika, de VS en Azië. Allemaal landen die buiten de reguliere databundel vallen. Hiervoor zou ik gebruik maken van de Daily Roaming Pass, maar het gebruik hiervan is onduidelijk voor mij.

De activatie is automatisch, dat is duidelijk. Het totale bedrag is ook beperkt, afhankelijk van de zone. Wat gebeurt er na deze beperking?

Concreet:

  1. Ik activeer de roaming pass in een land uit zone 1, m.a.w. aan 5,95 euro per dag. Het maximum staat op 59,59 euro per maand. Dat is tien dagen. Wat gebeurt er hierna? Blijft de roaming pass geactiveerd voor de rest van de maand en kost deze m.a.w. 59,50 euro voor een volledige maand? Ik zit in een situatie waarbij ik 23 dagen de roaming pass zal nodig hebben in één maand en in verschillende landen
  2. De eerste week gebruik ik de roaming pass in een land in zone 1, de tweede week gebruik ik de roaming pass in een land in zone 2, waarbij een ander tarief van toepassing is. Hoe werkt dit? Welke maandlimiet wordt gehanteerd?

Als in geval 1 je niet meer kan surfen (een nieuwe roaming pass kan activeren) omdat je de maandlimiet hebt bereikt, dan kan je die vast ergens uitschakelen, maar wordt het wel zeer duur (190,95 euro bovenop het reguliere abonnement). Ik kan precies geen abonnementen vinden waarbij dit voordeliger kan. Dan lijkt het erop dat ik aangewezen ben tot het aankopen van een simkaart bij een lokale provider (dit geniet niet mijn voorkeur, is omslachtig).

icon

Beste antwoord door M_016 7 February 2022, 16:22

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4

FYI in afwachting van een reactie van een Proximus medewerker (moderator)

Daily Roaming Pass, wat is dat precies? | Proximus

Internationale en roamingtarieven per land | Proximus

Wat gebeurt er als ik in dezelfde kalendermaand van zone A naar zone B ga of andersom?

Geen probleem, we houden rekening met het gebruik in elke zone. Zodra het totaalbedrag van € 59,5 in Zone A of € 119,5 in Zone B is bereikt, hoef je de Daily Roaming Pass niet meer te betalen en geniet je van gratis mobiele sessies binnen de limieten van jouw Belgische abonnement tot het einde van de kalendermaand.
Stel je een klant voor die zijn smartphone 5 dagen in zone B gebruikt en vervolgens zijn reis voortzet in een land van zone A. Hij heeft al 5x€ 11,95 = € 59,75 verbruikt in zone B. Hij hoeft dan niet meer te betalen voor de volgende Daily Roaming Pass in zone A en zal dus tot het einde van de kalendermaand niet meer worden gefactureerd voor het gebruik van zijn smartphone (binnen de grenzen van zijn Belgische abonnement) in zone A.

 

Wat gebeurt er als ik van een zone naar de andere reis binnen de 24 uursperiode na de activatie van mijn Daily Roaming Pass?

Als je van Zone A naar Zone B reist wordt het bedrag dat reeds voor zone A is betaald, in aanmerking genomen. Bij gebruik van het mobiele abonnement in Zone B wordt een extra bedrag van € 6 aangerekend en blijft de Daily Roaming Pass geldig in Zone B tot het einde van de 24 uursperiode.

Als je van Zone B naar Zone A reist blijft de Daily Roaming Pass actief tot het einde van de 24 uursperiode zonder extra kosten.

Dus op basis van bovenstaande

1

Ja max 59,75 euro/maand zolang u in zone A blijft (anders indien u van zone A naar zone B gaat is het max. 119,5 euro/maand)

2

zo hierboven 

indien van zone A naar zone B en terug naar zone A en vervolgens terug naar zone B begrijp ik dat er in de zone A een max van 59.5 euro/maand voor daily pass aangerekend wordt en van zodra dat u van de zone B gebruik maakt er in de zone B een max van 119,5 euro/maand voor daily pass kan aangerekend worden waarbij op basis van bovenstaande in beide zones A en B rekening zou gehouden worden met alle reeds gespendeerde daily pass bedragen, dus ook deze in de andere zones)

 

Info zones A en B

Internationale en roamingtarieven per land | Proximus

Ik vertrek naar de VS en Canada op 12 april voor 26 dagen.

Ik wil de daily roaming pass activeren… dus max. 10x 5.95 €. En dan gratis verder tot einde van de maand.

Nu kom ik pa sterug op 8 mei, dus als ik het goed kan lezen moet ik voor die 8 dagen terug op nieuw 8 x 5.95 € betalen? Waarom geld dit niet gewoon voor 30 dagen?

Koen
 

Reageer