Beantwoord

aanpassing van beltijd naar 30sec bij een prepaid abonnement


waarom kan de beltijd niet worden aangepast naar 30 sec bij een gewone prepaid abonnement?

Waarom moet iemand een duurder abonnement nemen om die te kunnen wijzigen?

Waarom deze vraag?

mijn schoonmoeder zit in een nieuw woonzorgcentrum sedert oktober 2019. Er werd toe beslist dat bij de verhuis geen vaste telefoon meer kon worden aangevraagd maar enkel een GSM.

 

Er is een groot verschil tussen opnemen met een GSM of met een vaste telefoon. Natuurlijk bestaat er GSM met grote toetsen. Maar dit gaat over oudere die niet zijn opgegroeid met een GSM.

 

Indien we nu, bijna dagelijks bellen, is dit is een probleem, eerst haar TV stiller zitten, haar vinger in de lucht steken, want wij staan beneden aan het raam en de 15 sec zijn op. Terug bellen lukt niet want ze heeft opgenomen en dus bezet.

 

Een duurder abonnement zou de oplossing zijn maar wat is ze met die data, niets

 

waarom kan Proximus dit niet aanpassen bij een prepaid abonnement om dit te wijzigen naar 30 sec?

in Corona tijd konden ze meer beltijd, meer data, gratis films geven maar iemand in een woonzorgcentrum is tot op vandaag nog altijd niet gemakkelijk bereikbaar. Dit wordt mooi voorgesteld dat er meer bezoek is maar bij velen is dit nog niet zo. Enkel van ma tot vr van 13u tot 16u30 en als je zelf moet gaan werken heb je dikke pech.

 

dus waarom kan dit niet worden gewijzigd rekeninghoudend met de bewoners in een woonzorgcentrum?

icon

Beste antwoord door AntonellaD 16 June 2020, 11:00

Bekijk origineel

35 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@wimmer Het gsm-nummer dat door jouw vrouw wordt gebruikt, staat op jouw naam en klantnummer. Voor Proximus is dat dus jouw gsm-nummer, ongeacht wie de gebruiker is. Jouw vrouw kan zelf een gebruikersaccount aanmaken op MyProximus waar zij haar privacy-gegevens en ook beperkte opties zelf kan beheren. Maar zolang het nummer op jouw naam en klantnummer staat, blijf jij de titularis en heb jij inderdaad voor het grootste deel de controle over haar nummer. Als dat voor jou een probleem is, dan kan er een overname aangevraagd worden. Hopelijk is dit voor jou verstaanbare taal?

Iemands nummer, tv of internet overnemen | Proximus

Groetjes,
Antonella

het één is toch een P&G en het andere een abo als ik het hier goed gevolgd heb dus dit P&G account is volledig afgezonderd van het ander account waar je al je andere producten ziet.

Dan zou je in feite ook uw vrouw als beheerder kunnen laten functioneren 

je kinders zijn toch geen beheerders dus kunnen ze niks uitzetten of wil je zeggen dat je als niet beheerder dit ook zou kunnen?

Reputatie 2
Badge

We spreken over 2 verschillende GSM nummers met elk hun titularis. En jullie vinden normaal dat zoon of dochter je mail kunnen uitschakelen zonder dat je daar een bericht van krijgt? 

ik ging net juist het zelfde antwoorden en dan zal het waarschijnlijk ook duurder uitvallen als ze u beiden apart splitsen als beheerder.

Reputatie 7
Badge +4

@wimmer 

betrokken nummers A en B zijn toegewezen aan eenzelfde klant (klantnr X van persoon Y)

dat nr B door persoon Z (al dan niet deel uitmakende van eenzelfde gezin) gebruikt wordt is in principe een prive-aangelegenheid tussen de personen Y en Z

→ alternatieve oplossing : aparte klantnrs /abonnementen

 

 

Reputatie 2
Badge

Zoals gezegd we spreken niet dezelfde taal. Ik vind niet dat ik andermans telefoon mag besturen ook al zit die in een pakket. Zeker niet ongewild en zonder dat betrokkene dat weet of bericht krijgt

Ja, dat verklaart natuurlijk alles want anders zou ik het straf gevonden hebben met twee P&G accounts dat dit zou mogelijk geweest zijn.

Reputatie 7
Badge +3

@wimmer Het gsm-nummer van jouw vrouw is een gsm-abonnement dat mee in het pack zit op het klantennummer dat op jouw naam staat. Jij bent dus de titularis van de rekening en ook de beheerder op MyProximus. Het is dus perfect normaal dat jij als titularis én beheerder zulke aanpassingen kunt doen. Groetjes, Antonella

@wimmer Dus als ik het goed begrijp hebben jullie beiden een P&G en beiden een apart Myproximus account voor die beide P&G’s, met elk een aparte Login en Login-wachtwoord, en jij kon dus met uw logins iets veranderen  via uw MyProximus-P&G-account zonder de Logins van je vrouw te gebruiken, is het dat ?

Reputatie 2
Badge

Hallo, 

Het klopt dat ik  de voicemail van mijn vrouw stopzetten via Myproximus

Dat is net het probleem. Ik wou mijn voicemail stopzetten via My proximus op mijn GSM.

Dat ik ongewild kan acties ondernemen opandermans GSM zou natuurlijk niet mogen. Dat heet privacy. Ik betreur dat wij een andere taal spreken 

Reputatie 7
Badge +3

@wimmer De voicemail van jouw vrouw heb je gisteren zelf uitgeschakeld via de MyProximus app. Dat werd dus niet door Proximus uitgevoerd en jouw privacy werd dus ook niet geschonden. De activatie van de voicemail is lopende.
Het spijt me heel erg dat ik je via deze weg en ons telefoongesprek niet duidelijk heb kunnen maken dat we ons op het forum wel inzetten voor onze klanten.

De technische dienst is verwittigd en je zal worden opgebeld.

Groetjes,
Antonella

Reputatie 2
Badge

Graag ook melden aan jullie TD dat de interventie van jullie technieker vorige vrijdag hier niet hielp. Proximus Pick app werkt nog steeds niet. Kan veel programma’s niet casten krijg regelmatig zwarte schermen etc. Bedankt voor het melden

Reputatie 2
Badge

het GSM nummer van mijn vrouw staat in Ticket. Je werkt duidelijk voor Proximus : de klantvriendelijkheid druipt er gewoon af. Alle gegevens die je vraagt kan je zelf vinden.

Bedankt voor je “inzet”:tired_face:

Reputatie 7
Badge +3

@wimmer De voicemail op jouw nummer werd uitgeschakeld. Gelieve het nummer van jouw vrouw toe te voegen in het veldje ‘ticket’. Groetjes, Antonella

Reputatie 2
Badge

Antonella je hebt misschien 2 x uitgelegd hoe ik een profiel moet aanpassen maar stond erbij dat het over dit forum ging ???  Mijn GSM staat nu op dit forum maar hoe weet je daarmee wat het GSM nummer van mijn vrouw is waarvan ik de webmail uitschakelde dankzij een bug in jullie waardeloze Myproximus app ? Ik kan natuurlijk ook via de privacy commissie gaan  .

Andermans GSM straffeloos aanpassen ik denk niet dat ze daarmee lachen. Jij wel ?

Reputatie 7
Badge +3

@wimmer Nee, ik heb het over de profielinstellingen op het Forum, waar we nu allebei opzitten, en waar ik 2x heb uitgelegd hoe je de gegevens moet toevoegen. Groetjes, Antonella

Reputatie 2
Badge

Antonella, ik neem aan dat we spreken over de app Myproximus want rechtsboven onder mijn logo staat geen instellingen. Bij mijn account staat wel degelijk mijn naam ( beheerder) met daar wel degelijk mijn GSM nummer . Maar heeft dit dovemansgesprek zin? Contacteer me aub

Reputatie 7
Badge +3

@wimmer Gegevens noteren in je profielgegevens doe je zo: klik rechtsboven op je logo of foto → ga naar instellingen → noteer de gegevens in het betrokken veld → sla de wijzigingen op + geef een seintje zodra dit is gebeurd

Als je verdere hulp wenst, lees ik het wel.

Groetjes, Antonella

Reputatie 2
Badge

In mijn profiel staat het juiste GSM nummer. We hebben al jaren geen vast nummer meer. Als je me een mail stuurt toon ik dit via schermafdruk 

Reputatie 7
Badge +3

@wimmer In jouw profielgegevens staat enkel een vaste lijn nummer genoteerd. Via dit nummer kan ik niet op zoek gaan naar Pay&Go-nummers. Dus graag de betrokken gsm-nummers noteren in jouw profiel zodat we het nodige kunnen doen. Laat me weten zodra je dit hebt gedaan. Groetjes, Antonella

Reputatie 2
Badge

De schande is dat mijn gegevens er in staan!

Dus graag mijn  voicemail uitschakelen en die van mijn vrouw terug activeren. Nog correcter zou zijn mijn beltijd te verlengen zonder mijn voicemail te in activeren! 

Reputatie 7
Badge +3

@wimmer Indien het niet lukt om de voicemail uit te schakelen via MyProximus, noteer dan even het betrokken gsm-nummer in jouw profielgegevens. Dan doen we het nodige. Groetjes, Antonella

PS: Gegevens noteren in je profielgegevens doe je zo: klik rechtsboven op je logo of foto → ga naar instellingen → noteer de gegevens in het betrokken veld → sla de wijzigingen op + geef een seintje zodra dit is gebeurd

Reputatie 2
Badge

Geweldig de voicemail van mijn vrouw werd inactief via de app opmijn GSM. Zij kreeg zelfs geen bericht.... Privacy???? 

@wimmer is het zo gelukt

@wimmer en als je belt met die gsm naar: 

#122# 

zie je hem dan ook niet?

 

PS: via je deze link → Producten | Proximus P&G als je inlogt met de logins van je myproximus account van deze simkaart, zou je het nummer moeten zien staan 

en voicemail aan en uit via deze link → Producten Opties   | Proximus P&G

 

Reputatie 2
Badge

Het blijft natuurlijk niet juist dat je moet kiezen tussen voice mail en een aanvaardbare beltijd !

Een van de vele minpunten van Proximus ….

Reageer