Beantwoord

aanpassing van beltijd naar 30sec bij een prepaid abonnement


waarom kan de beltijd niet worden aangepast naar 30 sec bij een gewone prepaid abonnement?

Waarom moet iemand een duurder abonnement nemen om die te kunnen wijzigen?

Waarom deze vraag?

mijn schoonmoeder zit in een nieuw woonzorgcentrum sedert oktober 2019. Er werd toe beslist dat bij de verhuis geen vaste telefoon meer kon worden aangevraagd maar enkel een GSM.

 

Er is een groot verschil tussen opnemen met een GSM of met een vaste telefoon. Natuurlijk bestaat er GSM met grote toetsen. Maar dit gaat over oudere die niet zijn opgegroeid met een GSM.

 

Indien we nu, bijna dagelijks bellen, is dit is een probleem, eerst haar TV stiller zitten, haar vinger in de lucht steken, want wij staan beneden aan het raam en de 15 sec zijn op. Terug bellen lukt niet want ze heeft opgenomen en dus bezet.

 

Een duurder abonnement zou de oplossing zijn maar wat is ze met die data, niets

 

waarom kan Proximus dit niet aanpassen bij een prepaid abonnement om dit te wijzigen naar 30 sec?

in Corona tijd konden ze meer beltijd, meer data, gratis films geven maar iemand in een woonzorgcentrum is tot op vandaag nog altijd niet gemakkelijk bereikbaar. Dit wordt mooi voorgesteld dat er meer bezoek is maar bij velen is dit nog niet zo. Enkel van ma tot vr van 13u tot 16u30 en als je zelf moet gaan werken heb je dikke pech.

 

dus waarom kan dit niet worden gewijzigd rekeninghoudend met de bewoners in een woonzorgcentrum?

icon

Beste antwoord door AntonellaD 16 June 2020, 11:00

Bekijk origineel

35 reacties

Reputatie 2
Badge

Hallo, 

Het klopt dat ik  de voicemail van mijn vrouw stopzetten via Myproximus

Dat is net het probleem. Ik wou mijn voicemail stopzetten via My proximus op mijn GSM.

Dat ik ongewild kan acties ondernemen opandermans GSM zou natuurlijk niet mogen. Dat heet privacy. Ik betreur dat wij een andere taal spreken 

@wimmer Dus als ik het goed begrijp hebben jullie beiden een P&G en beiden een apart Myproximus account voor die beide P&G’s, met elk een aparte Login en Login-wachtwoord, en jij kon dus met uw logins iets veranderen  via uw MyProximus-P&G-account zonder de Logins van je vrouw te gebruiken, is het dat ?

Reputatie 7
Badge +3

@wimmer Het gsm-nummer van jouw vrouw is een gsm-abonnement dat mee in het pack zit op het klantennummer dat op jouw naam staat. Jij bent dus de titularis van de rekening en ook de beheerder op MyProximus. Het is dus perfect normaal dat jij als titularis én beheerder zulke aanpassingen kunt doen. Groetjes, Antonella

Ja, dat verklaart natuurlijk alles want anders zou ik het straf gevonden hebben met twee P&G accounts dat dit zou mogelijk geweest zijn.

Reputatie 2
Badge

Zoals gezegd we spreken niet dezelfde taal. Ik vind niet dat ik andermans telefoon mag besturen ook al zit die in een pakket. Zeker niet ongewild en zonder dat betrokkene dat weet of bericht krijgt

Reputatie 7
Badge +4

@wimmer 

betrokken nummers A en B zijn toegewezen aan eenzelfde klant (klantnr X van persoon Y)

dat nr B door persoon Z (al dan niet deel uitmakende van eenzelfde gezin) gebruikt wordt is in principe een prive-aangelegenheid tussen de personen Y en Z

→ alternatieve oplossing : aparte klantnrs /abonnementen

 

 

ik ging net juist het zelfde antwoorden en dan zal het waarschijnlijk ook duurder uitvallen als ze u beiden apart splitsen als beheerder.

Reputatie 2
Badge

We spreken over 2 verschillende GSM nummers met elk hun titularis. En jullie vinden normaal dat zoon of dochter je mail kunnen uitschakelen zonder dat je daar een bericht van krijgt? 

het één is toch een P&G en het andere een abo als ik het hier goed gevolgd heb dus dit P&G account is volledig afgezonderd van het ander account waar je al je andere producten ziet.

Dan zou je in feite ook uw vrouw als beheerder kunnen laten functioneren 

je kinders zijn toch geen beheerders dus kunnen ze niks uitzetten of wil je zeggen dat je als niet beheerder dit ook zou kunnen?

Reputatie 7
Badge +3

@wimmer Het gsm-nummer dat door jouw vrouw wordt gebruikt, staat op jouw naam en klantnummer. Voor Proximus is dat dus jouw gsm-nummer, ongeacht wie de gebruiker is. Jouw vrouw kan zelf een gebruikersaccount aanmaken op MyProximus waar zij haar privacy-gegevens en ook beperkte opties zelf kan beheren. Maar zolang het nummer op jouw naam en klantnummer staat, blijf jij de titularis en heb jij inderdaad voor het grootste deel de controle over haar nummer. Als dat voor jou een probleem is, dan kan er een overname aangevraagd worden. Hopelijk is dit voor jou verstaanbare taal?

Iemands nummer, tv of internet overnemen | Proximus

Groetjes,
Antonella

Reageer