Beantwoord

aanpassing van beltijd naar 30sec bij een prepaid abonnement



Toon eerste bericht

35 reacties

Alle providers zouden voor mobiele telefonie met of zonder abonnement een lange beltijd moeten instellen vooral voor senioren.
Diegene die dan voicemail wil moet dit dan maar aan een medewerker vragen die te activeren/deactiveren. Instellen lukt online bijna nooit. 
Ik gebruik dual sim en ik moet zeggen dat Telenet beter scoort op vlak van zaken te regelen dan proximus. Het lijkt mij inderdaad een strategie, laten terugbellen met pay and go is duurder en je kan je inderdaad afvragen of dit eerlijke praktijken zijn, persoonlijk denk ik van niet.
Misschien eens voorleggen aan de overheid om dit alsnog af te dwingen?

@wimmer en als je belt met die gsm naar: 

#122# 

zie je hem dan ook niet?

 

PS: via je deze link → Producten | Proximus P&G als je inlogt met de logins van je myproximus account van deze simkaart, zou je het nummer moeten zien staan 

en voicemail aan en uit via deze link → Producten Opties   | Proximus P&G

Reputatie 7
Badge +4

Ik vermoed dat (voorlopig) de enige manier om een mailbox uit te schakelen via een Proximus medewerker zal moeten gebeuren

Op dit en het Fr forum zijn diverse berichten  dienaangaande terug te vinden

P.S.

Voor een /per Pay&Go dient een apart MyProximus account te worden aangemaakt (en onder producren is althans bij mij voice mail aan/uit mogelijkheid voorhanden - niet getest of het werkt evenwel)

Reputatie 2
Badge

Bedankt Luc maar ik vind mijn GSM nummer niet op de My proximus app producten

Reputatie 7
Badge +3

@micheleke 18307  Dus zoals @AntonellaD  bedoeld. als je de voice mail uitschakeld blijft het rinkelen en is er tijd genoeg om op te nemen.

Reputatie 2
Badge

Heet dit niet gewoon discriminatie ?

Met een abonnement kan je de beltijd verlengen met een betaalkaart niet.

Is er daar een technische verklaring voor want ik vind dit niet correct !

Reputatie 6
Badge +3

Het is gewoon onwil van proximus waardoor dit onmogelijk is

 

Een oude strategische keuze zodat je meer moet terugbellen en dus kosten maken op je kaart. 

 

Dit kan tellen qua klantonvriendelijkheid. 

Antonella,

 

wat voor zin heeft het om de voicemail uit te schakelen. U begrijpt het dus niet.

Bewoners in een woonzorgcentrum zijn nu niet echt opgegroeid met een GSM en nu moeten ze 15 sec maken dat ze hun GSM vastnemen en op het juiste knopje drukken. Doen ze dit na die 15 sec dat kunnen we ze niet bereiken omdat de lijn bezet is omdat ze te laat heeft opgenomen. Je moet eens proberen om te zeggen, zonder telefoon, dat ze eerst moet toe leggen.

 

Dus bewoners in een woonzorgcentrum blijven opgesloten in tijden van corona maar Proximus kon wel meer belwaarde, meer data en gratis films geven maar aan de bewoners in een woonzorgcentrum zijn opnieuw vergeten.

 

Er is een heel groot  verschil tussen opnemen met een vasttoestel en opnemen met een GSM. Bij een vasttoestel neem je de hoorn op. Zo simpel is dit en moeilijker mag dit voor sommige bewoners in een woonzorgcentrum niet zijn.

Reputatie 7
Badge +3

@micheleke 18307 De beltijd verlengen is voor Pay&Go inderdaad niet mogelijk, maar het is wel mogelijk om de voicemail volledig uit te schakelen.

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_voicemail_deactivate/particulieren/support/telefonie/voicemail-en-oproepbeheer/voicemail-en-phonemail/voicemail-van-je-gsm-of-vaste-lijn.html

Groetjes,
Antonella

Dat is al een oud zeer dat al af en toe aangekaart werd maar blijkbaar is dat Proximus hun strategie, en of het bij de concurrentie wel langere rinkeltijden kunnen ingesteld worden daar heb ik geen ervaring mee.

Reageer