Vraag In Progress

Esim / E-sim Proximus

  • 18 August 2019
  • 92 reacties
  • 13909 Bekeken

Reputatie 5
Badge +1
  • Motivator
  • 683 reacties
Binnenkort komt iPhone 2019 uit. En waarschijnlijk met dual Sim , waarvan eentje esim...Hoe ver staat Proximus in de ondersteuning van deze esim applicatie ?

ro

92 reacties

Reputatie 1

Mooi forum is dat. In elk geval is het activeren van een onbekende smartwatch ook gelukt jippie

Reputatie 2
Badge +1

@Instagreg Ik begrijp volledig uw ongenoegen en zou waarschijnlijk zelf ook zo reageren.Ik kan alleen maar zeggen dat ze er volop mee bezig zijn om dit probleem in orde te krijgen.Groetjes,Joel

Daarstraks terug naar de Proximus center gegaan.

die hebben 2 minuten naar een it dienst gebeld, nano was direct gedeactiveerd en e-Sim direct actief…


de shop medewerker liep zelf niet zo hoog op met de klantendienst van Proximus…

Ik herhaal, de producten zijn uitstekend, maar al de rest erbuiten = niet conform aan hun marktaandeel...

Reputatie 7
Badge +3

@jvlauw  Dag Johan, ik heb navraag gedaan i.v.m je post  van 31/10  15u50. Groetjes  Luc

Reputatie 7
Badge +3

@jvlauw  Dag Johan, ik heb ondertussen reeds antwoord. Ze laten met weten dat er momenteel nog geen ondersteuning voor is en dat deze later komt. Er is hier helaas nog geen datum of verdere informatie over gekend.

Groetjes 

Luc

Reputatie 1

Telenet komt nu ook met een formule voor meer toestellen op dezelfde nummer met eSim. Waar blijft Proximus, jullie lopen achter...

Reputatie 7
Badge +3

Indien er hier updates of nieuwigheden over zijn, zullen deze via de gebruikelijke kanalen worden gecommuniceerd. Groetjes, Antonella

Hallo Allemaal,

 

Is toevallig al bekend wanneer die ondersteunt gaat worden? Want heb al esim op iphone maar voor apple watch vind ik nog niets terug. Want het verbaasdt me dat telenet dit wel al ondersteund. 

 

 

Groeten,

 

Michaël

Reputatie 7
Badge +3

@meertmichael Ik heb je vraag verplaatst naar het bestaande topic hierover. Momenteel zijn we aan het werken aan een vlotte digitale klantenervaring voor het activeren van uw eSIM via onze webshop en de MyProximus app. Daarna zullen we ons focussen op het gebruik van de eSIM op andere toestellen zoals smartwatches. Van zodra dit mogelijk is, zal Proximus hierover communiceren. Groetjes, Antonella

Reputatie 1

De eSim is er nu, wanneer mogen we Proximus one number verwachten voor de particulier. Telenet heeft het ondertussen en verkoopt ook de smartwatches die het kunnen?

Johan

Woordje uitleg: 
Met One Number is je mobiele nummer niet alleen op je smartphone, maar ook op je smartwatch. 
De ingebouwde esim van je smartwatch verbindt, dankzij One Number-technologie, rechtstreeks met het mobiele netwerk.
Zo gebruik je de mobiele data, belminuten en sms’en van je abonnement ook eenvoudig op je smartwatch.

Reputatie 1

Inderdaad Martin,

maar is het er al, dat is de vraag?

Johan.

Reputatie 7
Badge +3

Dag allemaal, van zodra dit mogelijk is zal Proximus hierover communiceren. Groetjes, Heidi

  • Vanaf  1 oktober 2021 hoeven Enterprise-klanten van Proximus die gebruikmaken van eSIM-compatibele telefoons geen fysieke simkaart meer in het toestel te plaatsen om toegang te krijgen tot het netwerk.
  • Residentiële klanten zullen eSIM vanaf 19 oktober 2021 kunnen activeren.

Proximus ondersteunt eSIM vanaf vandaag | Proximus

 

Reputatie 1

Ik heb vandaag nog eens geinformeerd... nog steeds geen smartwatch combinatie met telefoon mogelijk. Begrijpe wie kan. Tijd voor een extra speler lijkt me om te miezerige wat te stimuleren. Waarom kan het in Nederland wel, en daar zijn de prijzen ook nog eens goedkoper. We leven in de Europese gemeenschap maar oversteken naar een provider in Nederland kan niet...

Reputatie 7
Badge +3

@jvlauw Proximus heeft in verband met dit topic inderdaad nog niet verder gecommuniceerd omdat deze mogelijkheid heden nog niet bestaat. Groetjes, Antonella

Je eSIM activeren en gebruiken | Proximus

Ter info: Apple schakelt mogelijk in 2023 al over op e-sims (iPhone 15) - TechPulse

Als je als bestaande Proximus klant wil overschakelen van een (oude) fysieke simkaart naar een eSIM, dan moet je dus eerst een fysieke eSIM-voucher met QR-code gaan halen (om eSIM te activeren) in één van de Proximus verkooppunten. Wanneer komt Proximus nu eindelijk eens met DIGITALE eSIM voucher met een QR-code? 

Onbegrijpelijk dat dit, na meer dan één jaar, nog steeds niet mogelijk is, ondanks de grote - en zoals zo vaak loze - beloften in oktober 2020.


Met grote bombarie kondigde Proximus destijds aan: “Met de komst van de eSIM bewijst Proximus opnieuw zijn engagement voor een groenere planeet. Deze geleidelijke overschakeling op eSIM zal milieuvoordelen opleveren doordat de logistieke processen worden gestroomlijnd en het gebruik van plastic wordt verminderd.” (…) Maar wel de klant nog naar een verkooppunt sturen om een fysiek kaartje / eSIM voucher met QR-code te gaan halen. Lolbroeken. 

Niets dan frustraties met dat halve werk bij dit staatsbedrijf.

Reageer