Vraag In Progress

Esim / E-sim Proximus

  • 18 August 2019
  • 92 reacties
  • 13922 Bekeken

Reputatie 5
Badge +1
  • Motivator
  • 684 reacties
Binnenkort komt iPhone 2019 uit. En waarschijnlijk met dual Sim , waarvan eentje esim...Hoe ver staat Proximus in de ondersteuning van deze esim applicatie ?

ro

92 reacties

Hoe kun je QR codes scannen om een esim providerprofiel in te laden, Is dit via myproximus dat je dit doet ?
NB: ik stel die vraag omdat ik niet echt het verband zie tussen de mogelijkheid van dit inscannen en dat proximus dit aan het voorbereiden zou zijn.
Wat ik wel logisch vind is dat alle providers het al aan het voorbereiden zijn.

@maartenmees dit is voor u ook interessant...
Ik heb ook een Duitse galaxy watch lte. In de samsung app op de smartphone is er een gedeelte dat instaat voor het mobiele netwerk in te stellen op de galaxy watch. Als je daar gaat zoeken naar mobiele netwerken gaat hij dr provider onderzoeken naar esim ondersteuning. In dit geval proximus. Tot ongeveer een maand geleden kreeg ik hier steeds de foutmelding 'kan mobiele netwerken niet instellen, contacteer uw provider'. Logisch aangezien proximus geen esim heeft.
Nu een maand geleden veranderde deze boodschap plots in iets anders, en kreeg ik de optie om een qr code te scannen. Dit is 100% iets van proximus, want als ik het Zelfde doe met een telenet simkaart, en dus telenet gaan pollen, krijg ik nog steeds 'contacteer uw provider'. Daarmee dat ik denk dat ook bij proximus voorbereidingen getroffen worden.
Via de optie qr scannen ben ik er trouwens in geslaagd om een esim te downloaden van een Canadese data only provider, die Europese databundels verkoopt. Zo heb ik nu op mijn duitse watch in belgie 4g verbinding :-)
Dus maarten, een duitse watch mag geen probleem zijn om binnenkort via een belgische provider van mobiel netwerk te voorzien...
Reputatie 1

De eSim is er nu, wanneer mogen we Proximus one number verwachten voor de particulier. Telenet heeft het ondertussen en verkoopt ook de smartwatches die het kunnen?

Johan

Woordje uitleg: 
Met One Number is je mobiele nummer niet alleen op je smartphone, maar ook op je smartwatch. 
De ingebouwde esim van je smartwatch verbindt, dankzij One Number-technologie, rechtstreeks met het mobiele netwerk.
Zo gebruik je de mobiele data, belminuten en sms’en van je abonnement ook eenvoudig op je smartwatch.

Ter info: 

  • Vanaf  1 oktober 2021 hoeven Enterprise-klanten van Proximus die gebruikmaken van eSIM-compatibele telefoons geen fysieke simkaart meer in het toestel te plaatsen om toegang te krijgen tot het netwerk.
  • Residentiële klanten zullen eSIM vanaf 19 oktober 2021 kunnen activeren.

→ Proximus ondersteunt eSIM vanaf vandaag | Proximus

Compatibele toestellen

eSIM wordt geleidelijk aan beschikbaar op een aantal toestellen van de nieuwste generatie. Hierna volgt een niet-exhaustieve lijst van toestellen die al compatibel zijn:

  • Apple: iPhone XS, iPhone XS Max, iPhone XR, iPhone 11, iPhone 11 Pro, iPhone 11 Pro Max, iPhone SE (2020) & iPad 10.2.
  • Samsung: Galaxy S20, Galaxy S20+, Galaxy S20 Ultra 5G en Galaxy Z Flip.

In de toekomst zullen 'slimme toestellen', zoals nu al het geval is voor sommige geconnecteerde horloges, ook over een ingebouwde eSIM beschikken.

 

In een eerste fase is de eSIM beschikbaar op vraag van de klant, die in een shop moet langsgaan, waar hij een eSIM-voucher met een QR-code zal krijgen. De klant scant de QR-code met de camera van zijn smartphone om het eSIM-profiel te installeren.

In een tweede fase wordt het proces nog meer gedigitaliseerd en zal het mogelijk zijn om 100% online te werk te gaan via de website of de MyProximus-applicaties die een nog snellere activering van het eSIM-profiel mogelijk maken dankzij een digitale QR-code.

Nuttige Links: 

Apple schakelt mogelijk in 2023 al over op e-sims (iPhone 15) - TechPulse

Reputatie 1

Inderdaad Martin,

maar is het er al, dat is de vraag?

Johan.

Ter info: Apple schakelt mogelijk in 2023 al over op e-sims (iPhone 15) - TechPulse

Reputatie 1

Mooi forum is dat. In elk geval is het activeren van een onbekende smartwatch ook gelukt jippie

Reputatie 7
Badge +3

Dag allemaal, van zodra dit mogelijk is zal Proximus hierover communiceren. Groetjes, Heidi

Reputatie 7
Badge +3

@jvlauw  Dag Johan, ik heb ondertussen reeds antwoord. Ze laten met weten dat er momenteel nog geen ondersteuning voor is en dat deze later komt. Er is hier helaas nog geen datum of verdere informatie over gekend.

Groetjes 

Luc

Reputatie 1

Telenet komt nu ook met een formule voor meer toestellen op dezelfde nummer met eSim. Waar blijft Proximus, jullie lopen achter...

  • Vanaf  1 oktober 2021 hoeven Enterprise-klanten van Proximus die gebruikmaken van eSIM-compatibele telefoons geen fysieke simkaart meer in het toestel te plaatsen om toegang te krijgen tot het netwerk.
  • Residentiële klanten zullen eSIM vanaf 19 oktober 2021 kunnen activeren.

Proximus ondersteunt eSIM vanaf vandaag | Proximus

 

Reputatie 1

Ik heb vandaag nog eens geinformeerd... nog steeds geen smartwatch combinatie met telefoon mogelijk. Begrijpe wie kan. Tijd voor een extra speler lijkt me om te miezerige wat te stimuleren. Waarom kan het in Nederland wel, en daar zijn de prijzen ook nog eens goedkoper. We leven in de Europese gemeenschap maar oversteken naar een provider in Nederland kan niet...

Reputatie 7
Badge +3

Indien er hier updates of nieuwigheden over zijn, zullen deze via de gebruikelijke kanalen worden gecommuniceerd. Groetjes, Antonella

Hallo Allemaal,

 

Is toevallig al bekend wanneer die ondersteunt gaat worden? Want heb al esim op iphone maar voor apple watch vind ik nog niets terug. Want het verbaasdt me dat telenet dit wel al ondersteund. 

 

 

Groeten,

 

Michaël

Reputatie 7
Badge +3

@meertmichael Ik heb je vraag verplaatst naar het bestaande topic hierover. Momenteel zijn we aan het werken aan een vlotte digitale klantenervaring voor het activeren van uw eSIM via onze webshop en de MyProximus app. Daarna zullen we ons focussen op het gebruik van de eSIM op andere toestellen zoals smartwatches. Van zodra dit mogelijk is, zal Proximus hierover communiceren. Groetjes, Antonella

Reputatie 7
Badge +3

@Instagreg Dat is in normale omstandigheden heel snel in orde maar spijtig genoeg loopt er iets mis in onze systemen waardoor het aansleept.Dossier 46622939 is opgemaakt voor de oplossing te bieden.Alvast onze oprechte excuses voor het ongemak.Groetjes,Joel

Reputatie 2
Badge +1

@Instagreg Dat is in normale omstandigheden heel snel in orde maar spijtig genoeg loopt er iets mis in onze systemen waardoor het aansleept.Dossier 46622939 is opgemaakt voor de oplossing te bieden.Alvast onze oprechte excuses voor het ongemak.Groetjes,Joel

 

Wanneer zal dit uiterlijk opgelost zijn ?

Orange staat precies al verder:

 

https://www.orange.be/nl/blog/esim-belgie-alles-weten

Beste Proximus medewerkers.

Vanaf vandaag kunnen privé klanten een e-sim aanvragen in een proximus winkel. Om niet nodeloos te moeten aanschuiven vraag ik me af of Mobilus Full Control klanten ook een e-sim kunnen aanvragen?

 

Alvast bedankt

 

Merci!

Reputatie 7
Badge +3

@Instagreg Daar hebben we spijtig genoeg geen zicht over.Liever gisteren dan vandaag bij wijze van spreken.We vinden het zelf ook heel vervelend dat het nog steeds niet in orde is.De diensten blijven het nodige doen om het opgelost te krijgen.Groetjes,Joel

Als je als bestaande Proximus klant wil overschakelen van een (oude) fysieke simkaart naar een eSIM, dan moet je dus eerst een fysieke eSIM-voucher met QR-code gaan halen (om eSIM te activeren) in één van de Proximus verkooppunten. Wanneer komt Proximus nu eindelijk eens met DIGITALE eSIM voucher met een QR-code? 

Onbegrijpelijk dat dit, na meer dan één jaar, nog steeds niet mogelijk is, ondanks de grote - en zoals zo vaak loze - beloften in oktober 2020.


Met grote bombarie kondigde Proximus destijds aan: “Met de komst van de eSIM bewijst Proximus opnieuw zijn engagement voor een groenere planeet. Deze geleidelijke overschakeling op eSIM zal milieuvoordelen opleveren doordat de logistieke processen worden gestroomlijnd en het gebruik van plastic wordt verminderd.” (…) Maar wel de klant nog naar een verkooppunt sturen om een fysiek kaartje / eSIM voucher met QR-code te gaan halen. Lolbroeken. 

Niets dan frustraties met dat halve werk bij dit staatsbedrijf.

Reputatie 2
Badge +1

Net naar de helpdesk, daar konden ze mij geen andere uitleg geven dan dat mijn order nog in verwerking was en er vertraging zou zijn…

 

TUI: Een e-sim-abonnement afsluiten bij T-Mobile > klik hier

“Tegen 2030 moet eSIM wereldwijd als de norm worden beschouwd.”

Dus Proximus en Telenet hebben nog de tijd om de kat uit de boom te kijken :relaxed: 

 

Reageer