ro
Ik heb een esim datapacket van 1gb voor 30 dagen gekocht van knowroaming.co
Dan krijg je een qr code gemaild en die kan je scannen met je wearable app. Check wel eerst of je de mogelijkheid krijgt om een qr code te scannen, anders zal dat zeker niet lukken.
Vervolgens moet je dat datapacket ook nog activeren, daar ligt een kleine moeilijkheid; dat activeren gaat enkel met de app van knowroaming. Maar je kan alleen een account maken als die app op een esim android toestel geïnstalleerd is. Mijn s10 heeft geen esim, dus deed die app moeilijk.
Ik heb dan vervolgens via de support van knowroaming (via mail) die heel vlot bereikbaar is een account laten maken met login en paswoord, die is dan aan de gekochte esim gekoppeld en zo kon ik inloggen op de app. Dan juist nog packet activeren op de app en de 4g werkt direct.
Edit: let er wel op dat je met die knowroaming bundel niet kan bellen of opgebeld worden, het is data only.
Succes! mijne kwam via amazon.de
@proximus en we wachten nog af! Vandaag is de esim trouwens bij T-Mobile Nederland gelanceerd.
NB: ik stel die vraag omdat ik niet echt het verband zie tussen de mogelijkheid van dit inscannen en dat proximus dit aan het voorbereiden zou zijn.
Wat ik wel logisch vind is dat alle providers het al aan het voorbereiden zijn.
@maartenmees dit is voor u ook interessant...
Ik heb ook een Duitse galaxy watch lte. In de samsung app op de smartphone is er een gedeelte dat instaat voor het mobiele netwerk in te stellen op de galaxy watch. Als je daar gaat zoeken naar mobiele netwerken gaat hij dr provider onderzoeken naar esim ondersteuning. In dit geval proximus. Tot ongeveer een maand geleden kreeg ik hier steeds de foutmelding 'kan mobiele netwerken niet instellen, contacteer uw provider'. Logisch aangezien proximus geen esim heeft.
Nu een maand geleden veranderde deze boodschap plots in iets anders, en kreeg ik de optie om een qr code te scannen. Dit is 100% iets van proximus, want als ik het Zelfde doe met een telenet simkaart, en dus telenet gaan pollen, krijg ik nog steeds 'contacteer uw provider'. Daarmee dat ik denk dat ook bij proximus voorbereidingen getroffen worden.
Via de optie qr scannen ben ik er trouwens in geslaagd om een esim te downloaden van een Canadese data only provider, die Europese databundels verkoopt. Zo heb ik nu op mijn duitse watch in belgie 4g verbinding :-)
Dus maarten, een duitse watch mag geen probleem zijn om binnenkort via een belgische provider van mobiel netwerk te voorzien...
NB: ik stel die vraag omdat ik niet echt het verband zie tussen de mogelijkheid van dit inscannen en dat proximus dit aan het voorbereiden zou zijn.
Wat ik wel logisch vind is dat alle providers het al aan het voorbereiden zijn.
even een reminder dat wanneer je een idee post je hier zelf ook een vote op mag geven 😉
inderdaad, via het Orange Forum vandaag ook vernomen dat Orange België blijkbaar ook geen esim applicatie plant in de nabije toekomst.
Toch eigenaardig dat Orange Frankrijk het wel aanbiedt ( info via website van Apple esim info ).
België niet interessant genoeg blijkbaar .
Natuurlijk Proximus en Orange gaan hand in hand wat dat betreft. Ofwel beiden ofwel geen ....
Klik hier > Waarom ondersteunen Belgische providers geen eSim?
Bij Orange heb ik een paar maanden geleden nog naar geïnformeerd maar daar wisten ze ook nog niet wanneer dit ging uitkomen bij hen.
Nu om een lang verhaal kort te maken:
1) Apple rules the wave: Apple is te dominant (en legt teveel zijn eisen op)
2) na Apple Pay, Apple kredietkaart ook Apple SIM (= vroeg of laat dus ook een rechtstreekse concurrent voor de banken en telecomoperatoren)
3) als andere fabrikanten op de E-SIM kar springen wordt het misschien interessanter voor de telecomoperatoren om de nodige eventueel zelfs vrij beperkte (backoffice) aanpassingen/investeringen te doen
Ref.: Porter competitive-forces model
https://nl.wikipedia.org/wiki/Vijfkrachtenmodel
Het zal voldoende zijn als er ene mee start om de anderen vlug te laten volgen denk ik.
Waarom zijn ze zo afwachtend om deze applicatie toe te passen ? Heeft voor hun toch voordelen, vermits je een abonnement dient te nemen. Bijvoorbeeld betaalkaarten kan niet toegepast worden.
Ter info:
- Vanaf 1 oktober 2021 hoeven Enterprise-klanten van Proximus die gebruikmaken van eSIM-compatibele telefoons geen fysieke simkaart meer in het toestel te plaatsen om toegang te krijgen tot het netwerk.
- Residentiële klanten zullen eSIM vanaf 19 oktober 2021 kunnen activeren.
→ Proximus ondersteunt eSIM vanaf vandaag | Proximus
Compatibele toestellen
eSIM wordt geleidelijk aan beschikbaar op een aantal toestellen van de nieuwste generatie. Hierna volgt een niet-exhaustieve lijst van toestellen die al compatibel zijn:
- Apple: iPhone XS, iPhone XS Max, iPhone XR, iPhone 11, iPhone 11 Pro, iPhone 11 Pro Max, iPhone SE (2020) & iPad 10.2.
- Samsung: Galaxy S20, Galaxy S20+, Galaxy S20 Ultra 5G en Galaxy Z Flip.
In de toekomst zullen 'slimme toestellen', zoals nu al het geval is voor sommige geconnecteerde horloges, ook over een ingebouwde eSIM beschikken.
In een eerste fase is de eSIM beschikbaar op vraag van de klant, die in een shop moet langsgaan, waar hij een eSIM-voucher met een QR-code zal krijgen. De klant scant de QR-code met de camera van zijn smartphone om het eSIM-profiel te installeren.
In een tweede fase wordt het proces nog meer gedigitaliseerd en zal het mogelijk zijn om 100% online te werk te gaan via de website of de MyProximus-applicaties die een nog snellere activering van het eSIM-profiel mogelijk maken dankzij een digitale QR-code.
Nuttige Links:
- eSIM of embedded-SIM voor Proximus klanten (beschikbaar op) | Proximus
- Je eSIM activeren en gebruiken | Proximus
- Is mijn smartphone compatibel met esim | Proximus
Apple schakelt mogelijk in 2023 al over op e-sims (iPhone 15) - TechPulse
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.