Vraag In Progress

Esim / E-sim Proximus

  • 18 August 2019
  • 92 reacties
  • 13804 Bekeken


Toon eerste bericht

92 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Oei, sorry… nee, je moet niet terug, we leiden de aanvraag opnieuw in omdat de originele was blijven hangen… we houden je op de hoogte!

Reputatie 2
Badge +1

Dag @Instagreg IM10959834 is intussen opgelost, de achterliggende dienst doet het nu het nodige om een nieuwe aanvraag in te leiden en je te informeren. Groetjes, Heidi

 

Beste Heidi,

 

Wat bedoel je met nieuwe aanvraag ?

Moet ik terug naar een Proximus center voor een nieuwe voucher ?

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Instagreg IM10959834 is intussen opgelost, de achterliggende dienst doet het nu het nodige om een nieuwe aanvraag in te leiden en je te informeren. Groetjes, Heidi

Reputatie 2
Badge +1

@Instagreg

beste,

het is nog niet opgelost , maar ik zie wel dat een paar IT-mensen al met het ticket bezig zijn geweest om op te lossen.

dit is dus in behandeling/opvolging..

groeten

Tina

 

@Instagreg Ik durf hier geen datum op te plakken omdat ik zelf geen weet heb van de drukte bij IT. Reken zeker op een minimum van 3 werkdagen. Je mag via deze weg ook steeds informeren naar de status. Groetjes, Antonella

 

Ondertussen al meer nieuws ?

 

We zijn bijna een week verder...

Reputatie 7
Badge +2

@Instagreg 

beste,

het is nog niet opgelost , maar ik zie wel dat een paar IT-mensen al met het ticket bezig zijn geweest om op te lossen.

dit is dus in behandeling/opvolging..

groeten

Tina

Reputatie 2
Badge +1

@Instagreg Ik durf hier geen datum op te plakken omdat ik zelf geen weet heb van de drukte bij IT. Reken zeker op een minimum van 3 werkdagen. Je mag via deze weg ook steeds informeren naar de status. Groetjes, Antonella

Betse Antonella,

 

Kan je even polsen naar de status ?

 

Nog niks van beweging...

Reputatie 2
Badge +1

@Instagreg Ik durf hier geen datum op te plakken omdat ik zelf geen weet heb van de drukte bij IT. Reken zeker op een minimum van 3 werkdagen. Je mag via deze weg ook steeds informeren naar de status. Groetjes, Antonella

Gisteren toch nog eens gebeld naar de klantendienst van Proximus…

Die persoon had ook een ticket aangemaakt bij de IT dienst, deze wist mij te vertellen dat dit probleem binnen de 24u ging opgelost zijn ?

Reputatie 7
Badge +3

@Instagreg Ik durf hier geen datum op te plakken omdat ik zelf geen weet heb van de drukte bij IT. Reken zeker op een minimum van 3 werkdagen. Je mag via deze weg ook steeds informeren naar de status. Groetjes, Antonella

Reputatie 2
Badge +1

@Instagreg Nu is het me helemaal duidelijk, bedankt voor de toelichting. Het order zit geblokkeerd in ons orderingsysteem. Ik heb hiervoor IT-ticket IM10959834 opgemaakt voor de achterliggende IT-dienst. Mijn excuses voor de vertraging. Groetjes, Antonella 

Hartelijk dank Antonella!

Wanneer mag ik verwachten dat dit opgelost geraakt ?

Reputatie 7
Badge +3

@Instagreg Nu is het me helemaal duidelijk, bedankt voor de toelichting. Het order zit geblokkeerd in ons orderingsysteem. Ik heb hiervoor IT-ticket IM10959834 opgemaakt voor de achterliggende IT-dienst. Mijn excuses voor de vertraging. Groetjes, Antonella 

Reputatie 2
Badge +1

@Instagreg Om de QR code te kunnen scannen en het eSIM-profiel aan te maken, moet je verbonden zijn met WiFi (hotspot). Daarom vraag ik me af waarom er een nano-sim moet worden geactiveerd?
Vul je even het betrokken gsm-nummer en simkaartnummer aan in je profielgegevens in het veldje ‘Ticket’?
Groetjes,
Antonella

PS: Gegevens noteren in je profielgegevens doe je zo: klik rechtsboven op je logo of foto → ga naar instellingen → noteer de gegevens in het betrokken veld → sla de wijzigingen op + geef een seintje zodra dit is gebeurd

Beste Antonella,

 

 

Ik denk dat je het niet begrijpt…

Momenteel bezit ik een nano sim, deze heb ik laten deactiveren in een Proximus business center om over over te schakelen naar e-sim…

Ik heb hiervan een bevestiging gekregen van Proximus deze zaterdag dat dit voor 22u op 24/10 ging voltooid zijn…

We zijn nu 26/10 en mijn nano sim is nog steeds actief en mijn e-sim nog steeds inactief…

Nu is mijn vraag, wanneer zal mijn NANO sim INACTIEF zijn en mijn E-SIM ACTIEF ?

 

Voila, de gegevens zijn ingevuld, ik ben benieuwd… ;-) 

Reputatie 7
Badge +3

@Instagreg Om de QR code te kunnen scannen en het eSIM-profiel aan te maken, moet je verbonden zijn met WiFi (hotspot). Daarom vraag ik me af waarom er een nano-sim moet worden geactiveerd?
Vul je even het betrokken gsm-nummer en simkaartnummer aan in je profielgegevens in het veldje ‘Ticket’?
Groetjes,
Antonella

PS: Gegevens noteren in je profielgegevens doe je zo: klik rechtsboven op je logo of foto → ga naar instellingen → noteer de gegevens in het betrokken veld → sla de wijzigingen op + geef een seintje zodra dit is gebeurd

Reputatie 2
Badge +1

@Instagreg Ik heb je vraag verplaatst naar het reeds bestaande topic hierover. Heb je de stappen in verband met de activatie van de e-sim al overlopen?

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_esim/particulieren/support/telefonie/gsm-en-sim-kaart/sim-kaart-pin-code-en-puk-code/je-esim-activeren-en-gebruiken.html

Groetjes,
Antonella

Beste Antonelle,

 

Jazeker, ik heb een voucher met QR code zoals reeds eerder aangehaald…

Ik wacht nog steeds op de de-activatie van mijn nano-sim om mijn voucher te kunnen scannen…

Dit ging normaal zaterdag voor 22u gebeuren volgens de bevestigingsmail van Proximus…

 

Reputatie 7
Badge +3

@Instagreg Ik heb je vraag verplaatst naar het reeds bestaande topic hierover. Heb je de stappen in verband met de activatie van de e-sim al overlopen?

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_esim/particulieren/support/telefonie/gsm-en-sim-kaart/sim-kaart-pin-code-en-puk-code/je-esim-activeren-en-gebruiken.html

Groetjes,
Antonella

Reputatie 2
Badge +1

Net naar de helpdesk, daar konden ze mij geen andere uitleg geven dan dat mijn order nog in verwerking was en er vertraging zou zijn…

 

Reputatie 2
Badge +1

heb je je toestel al volledig uitgeschakeld en terug laten opstarten

pas maandag komt hier iemand terug van proximus die je kan verder helpen of anders proberen in het business center of ze daar kunnen verder helpen.

Reeds geprobeerd zonder succes...

heb je je toestel al volledig uitgeschakeld en terug laten opstarten

pas maandag komt hier iemand terug van proximus die je kan verder helpen of anders proberen in het business center of ze daar kunnen verder helpen.

Reputatie 2
Badge +1

Vandaag naar een business center geweest in Halle, daar hebben ze mij kunnen helpen met een kaartje met QR code.

De zeer behulpzame dame melde mij dat de activatie 2 uur ging duren, niet veel later keeeg ik een bevestigingsmail van Proximus waarop duidelijk staat dat mijn nano sim ging gedeactiveerd worden en mijn e-sim geactiveerd worden, dit vandaag ten laatste om 22u…

 

Mijn verbinding zou weg vallen…

Het is nu 22u30, nog steeds verbinding en met geen mogelijkheid mijn e-sim te activeren…

 

Wat nu Proximus ?

 

 

Reputatie 2
Badge +1

Beste mede forummers,

 

Hier moet mij toch iets van het hart…

Sinds enkele dagen is het voor particulieren ook mogelijk om e-sim via Proximus te gebruiken.

Volgens de site van Proximus dien je bij een shop een QR code te gaan afhalen om dit te scannen en te kunnen activeren.

Zo gezegd zo gedaan…

Ik heb contact opgenomen bij de plaatselijke shop in Edingen…

De persoon die daar werkte wist mij te melden dat hij hier nog geen instructies van gekregen heeft en bleek zelf niet te weten wat e-sim was…

De gerant wist te melden dat er idd nog geen instrucites waren gegeven hierover en rade mij aan om contact te leggen met de klantendienst…

 

Zo gezegd, zo gedaan…

Ik bel naar de klantendienst met de vraag hoe ik aan een e-sim geraak.

Deze zeer vriendelijke(ahum...) mevrouw sit mij te melden dat dit via de Proximus shop moest gebeuren…

Toen ik haar meedeelde dat de shops hier zelf niet van op de hoogte waren gaf ze mij doodleuk mee om een andere shop te proberen…

 

Moet ik echt gans de tour van België rijden om hieraan te geraken ???

 

Beste Proximus, jullie producten zijn schitterend, jullie bereik is schitterend…

 

MAAR van klantvriendelijkheid en behulpzaamheid hebben jullie weinig kaas gegeten…

 

Een zeer teleurgestelde, goede en trouwe klant

FYI: ja dat zal wel nog online kunnen in de toekomst, dit zal wel op de site dan aangepast worden eens het zo ver is.

Reputatie 1

dit weet ik allemaal, maar ik vind het gewoon frustrerend dat het zo omslachtig moet gaan...

Reputatie 7
Badge +2

@TClaes Op Mobilus Full Control  is dat niet mogelijk.Misschien in de toekomst maar op dit ogenblik spijtig genoeg niet.Groetjes,Joel

voorlopig kan het nog niet online en enkel via voucher met QR code die je moet afhalen in een Prox shop.

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_esim/particulieren/support/telefonie/gsm-en-sim-kaart/sim-kaart-pin-code-en-puk-code/je-esim-activeren-en-gebruiken.html

Deze toestellen worden momenteel ondersteund:

  • Apple: iPhone 11, iPhone 11 Pro, iPhone 11 Pro Max, iPhone SE (2020), iPhone XS, iPhone XS Max, iPhone XR & iPad 10.2.
  • Samsung: Galaxy S20, Galaxy S20+ & Galaxy S20 Ultra 5G.

In de toekomst zal eSIM ook beschikbaar zijn voor andere toestellen zoals bv. smartwatches.

eSIM activeren met de QR code

Om je eSIM te kunnen gebruiken, heb je een voucher nodig met een QR-code. Met deze QR-code kun je het eSIM profiel op je gsm activeren.

Je kunt de voucher met de QR-code gratis afhalen in een Proximus shop vanaf 21/10.

Reputatie 1

Waarom dat niet gewoon via de app? Vandaag bij ons in Merchtem in de shop geweest. Wordt blijkbaar gefaseerd uitgerold, eerst de grote shops dan de kleinere dus ik blijf op mijn honger...

FYI: tenzij het nog kan veranderen maar dit staat gelijk met een prepaid Pay&Go kaart, waar dit voorlopig nog niet mogelijk is.

Reageer