Esim / E-sim Proximus
ro
Oei, sorry… nee, je moet niet terug, we leiden de aanvraag opnieuw in omdat de originele was blijven hangen… we houden je op de hoogte!
Dag
Beste Heidi,
Wat bedoel je met nieuwe aanvraag ?
Moet ik terug naar een Proximus center voor een nieuwe voucher ?
Dag
beste,
het is nog niet opgelost , maar ik zie wel dat een paar IT-mensen al met het ticket bezig zijn geweest om op te lossen.
dit is dus in behandeling/opvolging..
groeten
Tina
Ondertussen al meer nieuws ?
We zijn bijna een week verder...
beste,
het is nog niet opgelost , maar ik zie wel dat een paar IT-mensen al met het ticket bezig zijn geweest om op te lossen.
dit is dus in behandeling/opvolging..
groeten
Tina
Betse Antonella,
Kan je even polsen naar de status ?
Nog niks van beweging...
Gisteren toch nog eens gebeld naar de klantendienst van Proximus…
Die persoon had ook een ticket aangemaakt bij de IT dienst, deze wist mij te vertellen dat dit probleem binnen de 24u ging opgelost zijn ?
Hartelijk dank Antonella!
Wanneer mag ik verwachten dat dit opgelost geraakt ?
Vul je even het betrokken gsm-nummer en simkaartnummer aan in je profielgegevens in het veldje ‘Ticket’?
Groetjes,
Antonella
PS: Gegevens noteren in je profielgegevens doe je zo: klik rechtsboven op je logo of foto → ga naar instellingen → noteer de gegevens in het betrokken veld → sla de wijzigingen op + geef een seintje zodra dit is gebeurd
Beste Antonella,
Ik denk dat je het niet begrijpt…
Momenteel bezit ik een nano sim, deze heb ik laten deactiveren in een Proximus business center om over over te schakelen naar e-sim…
Ik heb hiervan een bevestiging gekregen van Proximus deze zaterdag dat dit voor 22u op 24/10 ging voltooid zijn…
We zijn nu 26/10 en mijn nano sim is nog steeds actief en mijn e-sim nog steeds inactief…
Nu is mijn vraag, wanneer zal mijn NANO sim INACTIEF zijn en mijn E-SIM ACTIEF ?
Voila, de gegevens zijn ingevuld, ik ben benieuwd… ;-)
Vul je even het betrokken gsm-nummer en simkaartnummer aan in je profielgegevens in het veldje ‘Ticket’?
Groetjes,
Antonella
PS: Gegevens noteren in je profielgegevens doe je zo: klik rechtsboven op je logo of foto → ga naar instellingen → noteer de gegevens in het betrokken veld → sla de wijzigingen op + geef een seintje zodra dit is gebeurd
Groetjes,
Antonella
Beste Antonelle,
Jazeker, ik heb een voucher met QR code zoals reeds eerder aangehaald…
Ik wacht nog steeds op de de-activatie van mijn nano-sim om mijn voucher te kunnen scannen…
Dit ging normaal zaterdag voor 22u gebeuren volgens de bevestigingsmail van Proximus…
Groetjes,
Antonella
Net naar de helpdesk, daar konden ze mij geen andere uitleg geven dan dat mijn order nog in verwerking was en er vertraging zou zijn…
heb je je toestel al volledig uitgeschakeld en terug laten opstarten
pas maandag komt hier iemand terug van proximus die je kan verder helpen of anders proberen in het business center of ze daar kunnen verder helpen.
Reeds geprobeerd zonder succes...
heb je je toestel al volledig uitgeschakeld en terug laten opstarten
pas maandag komt hier iemand terug van proximus die je kan verder helpen of anders proberen in het business center of ze daar kunnen verder helpen.
Vandaag naar een business center geweest in Halle, daar hebben ze mij kunnen helpen met een kaartje met QR code.
De zeer behulpzame dame melde mij dat de activatie 2 uur ging duren, niet veel later keeeg ik een bevestigingsmail van Proximus waarop duidelijk staat dat mijn nano sim ging gedeactiveerd worden en mijn e-sim geactiveerd worden, dit vandaag ten laatste om 22u…
Mijn verbinding zou weg vallen…
Het is nu 22u30, nog steeds verbinding en met geen mogelijkheid mijn e-sim te activeren…
Wat nu Proximus ?
Beste mede forummers,
Hier moet mij toch iets van het hart…
Sinds enkele dagen is het voor particulieren ook mogelijk om e-sim via Proximus te gebruiken.
Volgens de site van Proximus dien je bij een shop een QR code te gaan afhalen om dit te scannen en te kunnen activeren.
Zo gezegd zo gedaan…
Ik heb contact opgenomen bij de plaatselijke shop in Edingen…
De persoon die daar werkte wist mij te melden dat hij hier nog geen instructies van gekregen heeft en bleek zelf niet te weten wat e-sim was…
De gerant wist te melden dat er idd nog geen instrucites waren gegeven hierover en rade mij aan om contact te leggen met de klantendienst…
Zo gezegd, zo gedaan…
Ik bel naar de klantendienst met de vraag hoe ik aan een e-sim geraak.
Deze zeer vriendelijke(ahum...) mevrouw sit mij te melden dat dit via de Proximus shop moest gebeuren…
Toen ik haar meedeelde dat de shops hier zelf niet van op de hoogte waren gaf ze mij doodleuk mee om een andere shop te proberen…
Moet ik echt gans de tour van België rijden om hieraan te geraken ???
Beste Proximus, jullie producten zijn schitterend, jullie bereik is schitterend…
MAAR van klantvriendelijkheid en behulpzaamheid hebben jullie weinig kaas gegeten…
Een zeer teleurgestelde, goede en trouwe klant
FYI: ja dat zal wel nog online kunnen in de toekomst, dit zal wel op de site dan aangepast worden eens het zo ver is.
dit weet ik allemaal, maar ik vind het gewoon frustrerend dat het zo omslachtig moet gaan...
voorlopig kan het nog niet online en enkel via voucher met QR code die je moet afhalen in een Prox shop.
Deze toestellen worden momenteel ondersteund:
- Apple: iPhone 11, iPhone 11 Pro, iPhone 11 Pro Max, iPhone SE (2020), iPhone XS, iPhone XS Max, iPhone XR & iPad 10.2.
- Samsung: Galaxy S20, Galaxy S20+ & Galaxy S20 Ultra 5G.
In de toekomst zal eSIM ook beschikbaar zijn voor andere toestellen zoals bv. smartwatches.
eSIM activeren met de QR code
Om je eSIM te kunnen gebruiken, heb je een voucher nodig met een QR-code. Met deze QR-code kun je het eSIM profiel op je gsm activeren.
Je kunt de voucher met de QR-code gratis afhalen in een Proximus shop vanaf 21/10.
Waarom dat niet gewoon via de app? Vandaag bij ons in Merchtem in de shop geweest. Wordt blijkbaar gefaseerd uitgerold, eerst de grote shops dan de kleinere dus ik blijf op mijn honger...
FYI: tenzij het nog kan veranderen maar dit staat gelijk met een prepaid Pay&Go kaart, waar dit voorlopig nog niet mogelijk is.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.