Zoveelste probleem

  • 7 January 2022
  • 2 reacties
  • 52 Bekeken

Beste, 

 

Wij zijn sedert 12/03/21 klant geworden bij Proximus en zijn totaal niet tevreden over Proximus.

 

Onze aanvraag om klant te worden bij Proximus is ingediend vorig jaar 12/02/21. Na bijna een maand te wachten kwam de technieker langs voor onze installatie, na een klein uurtje werk liep onze wifi en tv. Al na enkele dagen begonnen onze problemen. Foutcodes P130, P134 waren dagelijkse kost. We konden meer niet dan wel Tv kijken. Na heel wat bezoeken van installateurs en nieuwe decoders werd het uiteindelijke probleem gevonden. Een slecht contact in de kabel die de eerste installateur had geplaatst. We krijgen een korting en onbeperkt internet zolang we problemen hadden. Eenmaal al die problemen achter de rug waren werkt jullie product (vooral TV) nog altijd niet naar behoren, Opstart gaat traag, beeld loopt voor of achter op klank, het verposten duurt lang, foutcodes P130 op het scherm, en ga zo maar voort. Wij betalen €121 per maand voor eigenlijk een product die nog altijd niet op punt staat. Begrijp me niet verkeerd want van telefonie en Wifi kunnen we niet klagen.

 

Nu zijn we recent verhuisd en kwam opnieuw een technieker langs voor de installatie in onze nieuwe woning. 

Maar weer zitten we zonder Tv en internet. Volgens de technieker zit er nu te weinig snelheid op de kabel in de straat. 28/01 komt er een andere dienst namelijk “de kabelspecialist” om te onderzoeken wat het probleem is. ( en zoals de technieker het mooi verwoorde “om putjes in de straat te maken”).

 

Ik begin stilaan te vermoeden dat we 29/01 nog steeds zonder Tv en Wifi gaan zitten.

 

Ik vraag me dan ook af, is dit toeval dat dit probleem terugkomt bij ons of zijn er zo wel meer gevallen bekend, ligt het probleem aan een slechte kabel naar ons huis of zijn wij de enige mensen die met proximus werken in onze wijk?

 

Om op onze installatie van 4/01/22 terug te komen, hoop ik dat niet iedere technieker werkt zoals de technieker bij ons deed, de modem werd gevraagd in de garage te plaatsen dus werd deze met de muur beugel en attributen overhandigd aan de technieker, na anderhalf uur te pendelen tussen de kast verderop in de straat en onze garage, kon de installatie niet voltooid worden. Nu had ik wel gehoopt dat het werk van de technieker net en ordelijk ging zijn.

 

Wat volgde was onze modem die compleet met muurbeugel op grond lag van de garage. Ook de kabel die toekomt van de straat in onze garage hangt los in meerde bochten over de muur.

 

Ik verwachtte van een firma van uw grootte toch wel meer professionalisme.

 

Met vriendelijke groet

Een ontevreden klant

 

 

 


2 reacties

Ter info: Iemand die van Proximus zelf is, komt hier niet langs op het forum tijdens weekends en feestdagen.

ik zie dat je DSL rood oplicht (je lijnsignaal niet in orde is) bbox resetten zul je waarschijnlijk al gedaan hebben.

normaal moeten ze die fouten ook kunnen vasstellen als je belt naar de helpdesk 0800 22 800 bereikbaar tot 22 ook op zon- en feestdagen.

Reputatie 7
Badge +4

@Hondax Er is een probleem op de kabel tussen uw huis en de kast op straat waar u op aangesloten bent. Hiervoor is inderdaad een interventie van de lassers noodzakeleijk. daarna zou alles goed moeten werken. De modem had inderdaad wel beter geïnstalleerd kunnen worden. Dit mag u zeker melden aan de lassers zodat zij dit nog kunnen oplossen voor u. 

Reageer