Beantwoord

zeer frequente storing van zowel tv als internet


We hebben nu al wekenlang elke avond storing van tv signaal, meerdere malen op een avond, gebeuren meestal tussen 11u en 02u of later. Ook internet valt zeer regelmatig uit en dit ook overdag zodat dit ook ons telewerk beïnvloedt en met VPN dient dit bij elke coupure te herstarten.

Eerst dachten wij dat dit met de uitrol van glasvezel te maken heeft (wij wonen in Evere), maar dit sleept nu al zolang aan, dat we ons afvragen of dit ooit gaat verbeteren. Aanbod voor Flex-aansluiting is ook nog steeds niet gebeurd terwijl maart in het vooruitzicht werd gesteld.

We beginnen de dagelijkse frustratien en de onmogelijkheid om nog ononderbroken van een programma (pcikx of net flix) te kunnen genieten zonder wachttijden van 10’-20’ op herverbinding, grondig moe te worden...

icon

Beste antwoord door marnix_07 18 April 2021, 22:30

Bekijk origineel

16 reacties

heb je uw toestellen al eens herstart → Hoe herstart je toestellen voor internet en tv? | Proximus

alle apparaten (van router, versterkers tot decoder) herstart, maar problemen blijven met de regelmaat van de klok (en zeker late avond) wederkerend aanslepen...

je TV en internet gebeuren die beide via uw “versterker”

bedoel je met “versterker” een wifi booster of PLC adapters (als dan niet met wifi access point ingebeouwd)

De Proximus forummedewerkers kunnen ook eens je lijn testen op fouten als zij hier de draad opnemen

Reputatie 7
Badge +5

@marnix_07 Hoe is je modem met je decoder verbonden? Ik zie geen verbreking op je verbinding dus vermoedelijk zal het probleem liggen tussen je modem en je decoder.

met versterker bedoelde ik eigenlijk de verbinding via het electriciteitsnet (devolo’s) (tussen router en decoder). Wat betreft onderbrekingen, telkens de proximus-tv bevriest en op ‘help’ terecht komt blijken we ook nergens internetverbinding te hebben en het herstel duurt al snel 10-20’. we zijn de laatste weken wel veelal op ons buitenverblijf (ook via proximus geconnecteerd), maar gebruiken dan op ons thuisadres natuurlijk geen internet noch tv. We hebben nu al zeer lang, zeer regelmatig die onderbrekingen als we thuis zijn, ook nog na het herstarten van alle toestellen (zoals eerder aangegeven)

ps vorig jaar (rond september) werd omwille van de talrijke onderbrekingen (maar eerder wifi/internet meer dan dat de TV bevroor) de bbox3 al eens vervangen (door een van jullie techniekers).

Reputatie 7
Badge +4

@marnix_07  je meld dat je probleem eigenlijk vooral hebt tussen 11-02u
zijn er bepaalde toestellen die je dan enkel aanzet ? bvb wasmachine ?
aangezien je via de stroomnet je modem en decoder verbind kan daar ook een probleem zich voordoen

neen wij hebben geen apparaten die dan extra draaien. overdag volg ik niets op tv om te weten hoe het daarmee gesteld is, maar internet heeft dan toch ook wel storingen…

 

 

nu al een paar maal alles herstart, maar de problemen blijven, gisteren tussen 00u30 en 02u viel tv en internet zo ongeveer om het kwartier uit  en had dan telkens zo’n 5’ nodig om terug actief te zijn!!! Ook overdag hebben we nog steeds last van coupures, waardoor uitgesteld kijken, of vpn verbindingen telkens opnieuw dienen op te starten. Dit is niet meer doenbaar.

 

ondertussen, ik heb een bbox 3 merkte ik dat ik onze gewoonlijke 5.0 wifi dat wachtwoordbeveiligd was recentelijk (en buiten ons weten) hernoemd is in een (versie 2)  ie “wifi-5.0 E8ED 2” maar ook  voor iedereen toegankelijk karakter heeft (ie “open” is). Weet iemand waardoor dit komt en hoe ik dit terug kan aanpassen?

heb je de bbox buiten herstarten ook al gereset = 20 seconden resetknopje ingedrukt houden en pas loslaten als alleen de powerled nog oplicht.

neen, zal dit effect hebben op andere apparaten, zoals tv of repeater of niet?

 

na laatste herstart is de wifi 5.0 wel terug de basisversie en beveiligd geworden

 

Na reset moet je er wel, op letten als je “smart wifi” (One SSID) niet gebruikt ( = uit staat)  dat je na een reset deze dan weer uitzet .

Reputatie 2

We hebben nu al wekenlang elke avond storing van tv signaal, meerdere malen op een avond, gebeuren meestal tussen 11u en 02u of later. Ook internet valt zeer regelmatig uit en dit ook overdag zodat dit ook ons telewerk beïnvloedt en met VPN dient dit bij elke coupure te herstarten.

Eerst dachten wij dat dit met de uitrol van glasvezel te maken heeft (wij wonen in Evere), maar dit sleept nu al zolang aan, dat we ons afvragen of dit ooit gaat verbeteren. Aanbod voor Flex-aansluiting is ook nog steeds niet gebeurd terwijl maart in het vooruitzicht werd gesteld.

We beginnen de dagelijkse frustratien en de onmogelijkheid om nog ononderbroken van een programma (pcikx of net flix) te kunnen genieten zonder wachttijden van 10’-20’ op herverbinding, grondig moe te worden...

 

hier in poppel zit ik er al maanden mee. zelf ben ik zwaar ziek en ik kan meer niet bellen dan wel,telefoonsignaal zakt zelfs weg wat voor me zeer beangstigend is. ik heb zelfs al een telefoon versterker dat ik huur!! je betaald de volle pot maar beeld ,klank of vooruitspoelen etc valt regelmatig weg. proximus is er hard op achteruit gegaan, ze lossen niets op en je kan “huren” bij hen wat ook niet oplost. ik zal mijn factuur is halveren kijken dat dat ook werkt. ik heb zelfs een hogerehand gehad vorig jaar bij proximus die me zou helpen maar ik heb nog steeds dezelfde ellende. ik ben het beu aan het worden en denk over te stappen met verschillende mensen hier in de straat door de ellende.

Proximus forummedewerkers (als hier iemand van hen de draad opneemt) kunnen bij de bevoegde dienst vragen of er daar voor de distributiekabel/enz... problemen zijn en in dit geval wat de vooruitzichten zijn naar de oplossing toe. 

Hallo .

Derde däg op rij in de zaak en prive geen internet. 

Proximus is hier een ramp. 🙈🙈🙈😡😡😡

ik weet natuurlijk niet of je al iets uitgevoerd hebt zoals :

bbox gereset  = 20 sec het verborgen resetknopje achteraan blijven indrukken en pas loslaten als enkel en alleen nog de power led vooraan oplicht.

Als dit niet helpt dan eens proberen of het beter werkt met ONE SSID uitgeschakeld:

One SSID deactiveren:
dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface (GUI), door te surfen naar http://192.168.1.1
(daar inloggen als User met het User wachtwoord, dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is "One SSID" uitgeschakeld,
      (PS: Op identiek de zelfde manier kan "One SSID" weer geactiveerd worden)
 * Hierdoor kun je na de deactivatie weer verschillende namen kiezen voor de verschillende wifi frequentie banden
en tevens de WiFi kanalen terug wijzigen via de GUI van de bbox.
Ook kan je later indien gewenst "One SSID" terug activeren, bv. nadat de oorzaak van het probleem zou gevonden zijn.

NB: als je daarna een reset doet van de bbox, zal ONE SSID weer actief komen te staan!

Proximus forummedewerkers kunnen ook je lijn testen op eventuele fouten en zo ook beslissen of er eventueel een technieker zou moeten gestuurd worden voor verder onderzoek.

Reageer