Vraag

Xbox en Double NAT

  • 4 November 2020
  • 2 reacties
  • 169 Bekeken

Hallo,

Even m’n set-up toelichten. ik ben zeker geen technisch expert.

Beneden heb ik de Bbox3 staan van Proximus. Deze geeft braaf een Wifi-signaal.

Boven heb ik een Xbox staan die wired is via volgende opstelling:

De naam ontgaan me: twee dingen voor in het stopcontact die van beneden naar boven via elektriciteitskabels het internet ‘versturen’. Boven gaat er een kabel van het bakje aan het stopcontact naar een TP-Link wireless router, die ook een draadloos signaal geeft, en waarvan een kabel naar m’n Xbox gaat.

Alle connecties werken,, beide WLAN’s geven internet en Xbox is aangesloten via LAN.

Maar de Xbox geeft aan dat er een Double NAT is. Ik heb hier veel over gelezen maar geen oplossing tot nu toe gevonden. Idealiter heb ik geen Double NAT en een Open NAT.

Is iemand tech-savvy genoeg om te weten wat ik hier juist aan kan doen? De sites van o.a. Portforwarding van Proximus zijn… experimenteel.

Einddoel is om Console Streaming naar smartphone zoveel mogelijk te optimaliseren. Alle tips hierrond zijn ook welkom!

 

Alvast bedankt!

 


2 reacties

je bedoelt via PLC’s ethernet over elektriciteitsdraden.

heb je wel de TP-Link wireless router als router nodig en kun je beter hem als switch gebruiken .

of anders kun je ook een tweede pppoe sessie opstarten op je TP*link

zie → https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_router_install/particulieren/support/internet/internet-thuis/geavanceerde-instellingen/je-priverouter-instellen-als-draadloze-router.html

Maar krijg je die melding ook niet als je eens je Xbox rechtstreeks met een utp kabel verbindt aan je bbox rechstreeks, want als je die melding ook krijgt van Nat type dan zou het wel nodig kunnen zijn dat prox software op je bbox moet pushen.

Reageer