Mijn ethernet kabel werkt niet . Ik heb deze getest. Zowel van de TV als van mijn pc. Het zijn nog nieuwe kabels, dus kabelbreuk daar zal het vast niet aan liggen. Ik heb de modem al een paar keer herstart, maar geen succes.
Wifi daarentegen werkt wel nog, weliswaar met vertraging. Er zijn dagen dat ik van thuis uit werk, dus heb ik internet nodig via ethernet kabel. Kunnen jullie mij helpen?
Mvg
Bladzijde 1 / 1
@Muranyi
Ik begrijp hieruit dat als je uw pc/laptop rechtstreeks met een utp netwerkkabel op de Internet Box (IB) aansluit dat je geen verbinding krijgt. Indien je een decoder hebt en die werkt wel dan eventueel eens met een andere utp kabel werken en ook op andere poort van van IB proberen.
Je kan al eens proberen door de IB te resetten, zie hoe je dit doet hier
Indien het nog niet moest werken dan best ook eens aanduiden over welke Internet Box het gaat:_
Het meest domme antwoord misschien:
Als je de netwerkkabel in een andere poort steekt, werkt het dan?
@Mutlie Klopt , ik heb dit geprobeerd en dan lukte het wel. Ik denk dat het aan mijn netwerkkabel ligt van TP link TX401. Iemand die weet hoe ik deze kan updaten ?
Met vriendelijke groeten
@Muranyi
als het aan je netwerkkabel ligt dan zou het ook niet werken door deze in een ander LAN poort te steken tenzij de UTP RJ45 stekker geen goed contact maakte om één of andere reden.
op de vraag: Als je de netwerkkabel in een andere poort steekt, werkt het dan? Klopt , ik heb dit geprobeerd en dan lukte het wel. Ik denk dat het aan mijn netwerkkabel ligt van TP link TX401. Iemand die weet hoe ik deze kan updaten ?
@Martin sorry ik bedoelde netwerkkaart niet netwerkkabel
@Muranyi
Ik vermoed dat het slechte contacten zullen geweest zijn want je internetkaart zelf heeft maar één ethernet poort ook denk ik toch.
Ik heb het probleem gevonden. Door een nieuwe Windows update zorgt dit ervoor dat mijn pc energiebesparend werkt. Om te voorkomen dat je netwerkadapter zomaar uitgeschakeld wordt, dien je enkele aanpassingen te doen. Hieronder een screenshot:
Je gaat naar apparaatbeheer, bij je ethernet adapter (rechtermuis klik) dan eigenschappen. Dan naar energie beheer en je zet dat de apparaat niet mag uitgeschakeld worden om energie te besparen. Hopelijk is het duidelijk en zijn andere mensen hierbij geholpen. Jullie zijn bedankt om mee na te denken over mogelijke oplossingen.
Maar ik begrijp het niet goed, als je bv de browser opstarten kwam die dan niet terug automatisch uit slaapstand?
@Martin nee het kwam niet terug automatisch uit slaapstand. De ethernet kabel is aangesloten op een TP link TX-401. Het probleem is nog steeds niet verholpen. Voor even was het goed, maar nadien ging mijn internet verbinding weer weg, dit gebeurt niet als ik het aansluit op de ethernetpoort van mijn moederbord.
Is mijn netwerkkaart aan vervanging toe ? of is er een firmware update dat ik moet installeren? ik heb gekeken op de website van TP-link voor de firmware update, maar er is geen recentere versie dan diegene ik nu heb.
Dus alles werkt perfect als de kabel rechtstreeks tussen PC en modem is verbonden? En niet perfect als via de TP Link? Dan ligt de oorzaak bij die TP Link. Diens instellingen eerst eens kritisch bekijken?
@Martin nee het kwam niet terug automatisch uit slaapstand. De ethernet kabel is aangesloten op een TP link TX-401. Het probleem is nog steeds niet verholpen. Voor even was het goed, maar nadien ging mijn internet verbinding weer weg, dit gebeurt niet als ik het aansluit op de ethernetpoort van mijn moederbord.
Is mijn netwerkkaart aan vervanging toe ? of is er een firmware update dat ik moet installeren? ik heb gekeken op de website van TP-link voor de firmware update, maar er is geen recentere versie dan diegene ik nu heb.
@Muranyi
Als ik het goed begrijp werkt het soms wel met TP-link TX-401 ethernet kaart of werkt het nooit met deze kaart.
@Martin Het heeft al zeker meer dan 3 jaar gewerkt, plots deze week niet meer.
@Muranyi blijkbaar zijn er nog die problemen ondervonden hebben met deze kaart op hun PC, zie bvb
Problem with TP-LINK TX401 : The adapter installed into my PC (using Windows 11) It's disconnects from the network, (De adapter die op mijn pc is geïnstalleerd (met Windows 11) verbreekt de verbinding met het netwerk,)
Er wordt daar ook gesproken van een firmwareversie die beschikbaar is op de Marvell-website!
@Martin Je link heb ik niet gevolgd, laat staan gelezen, maar als de adapter die in de PC is geïinstalleerd (met WIndows11) de verbinding verbreekt in combinatie met de PC Link ertussen, waarom verbreekt die dan de verbinding niet zonder de Tp Link ertussen? Het enige ( ? ) dat is gewijzigd is de Windows Update, tevoren was er geen probleem, toch? Daarom denk ik ineens aan de driver. Heeft de Windows update de vorige (Tp Link)driver vervangen met dit gevolg?
zou kunnen maar mss dat het dan juist daarom wel werkte met de driver update van Marvell .
@Muranyi licht het ledje op van je ethernetpoort van je TP-link als de ethernetkabel er insteekt en je netwerkverbinding verbroken wordt.
Als het zou te maken hebben met Widows update kan je eventueel eens proberen door deze terug te verwijderen maar mss toch eerst eens googelen op het internet want er zulle er wel nog dit probleem ondervinden als ze een windows update binnengekregen hebben.
NB: Er waren wel enige problemen met W11-24H2 bij mij kwam er zelf een update van Microsoft binnen (een tijd geleden) die er eigenlijk op neer kwam dat ik teruggeschroefd werd naar vroeger versie en 3 dagen geleden kwam de update weer binnen van W11-24H2 die ik dan opnieuw geïnstalleerd heb en tot nu toe geen problemen ondervonden.
Edit: ook eens kijken onder “windows updates” onder “optionele updates” of er geen tussen staan voor ethernet adapter die kunnen eventueel voor verbetering zorgen bij problemen.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.