Vraag

wifi verbinding valt steeds weg

  • 18 April 2021
  • 12 reacties
  • 1962 Bekeken

Mijn Wi-Fi signaal valt steeds weg. Zolang we pal naast de modem staan is er verbinding,  maar ergens anders in huis niet meer. Nu branden wel lampjes op de b box (signaalsterkte en Wi-Fi) maar daar in de buurt is er dus geen wifi signaal op te vangen (heel soms voor een paar seconden voordat de verbinding weer verbroken wordt). De tv, die via kabel met de decoder en b box is verbonden heeft wel gewoon internet. Het probleem zal dus wel aan de b box liggen ? Deze hebben we al een keer gereset, maar zonder resultaat.  Hoe zorg ik ervoor dat ik weer een normaal Wi-Fi signaal ontvang in de rest van het huis?


12 reacties

Als je vroeger in de rest van je huis wifi signaal kon ontvangen en het nu niet meer zo is, zelfs na een reset van de bbox, zou het nog kunnen dat “One SSID” actief staat op je bbox en dat dit een rol speelt dan zou je deze eens kunnen uitzetten om uit te vissen of het er iets mee te maken heeft 

One SSID deactiveren:
dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface (GUI), door te surfen naar http://192.168.1.1
(daar inloggen als User met het User wachtwoord, dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is "One SSID" uitgeschakeld,
      (PS: Op identiek de zelfde manier kan "One SSID" weer geactiveerd worden als je dit wenst)

ook eens uitvissen of je dit op alle je toestellen voor hebt en zowel op wifi-2.4 en wifi-5.0.

En eventueel ook of het zowel bij iOS en Android toestellen voorvalt.

Maandag komen de Proximus forummedewerkers terug langs en kunnen zij dan beslissen of het nodig is om je bbox te vervangen.

Alvast bedankt voor uw reactie.  

Ik heb geprobeerd te kijken naar de one SSID, maar ik kan niet inloggen met het wachtwoord op de b box...

De laptop kan zich inderdaad wel verbinden met wifi-5.0. Deze Wi-Fi is echter niet zichtbaar op andere apparaten (telefoons&computer).

 

je heb je toch niet vergist door het “wireless key” wachtwoord te nemen , sticker kan achteraan of onderaan de bbox staan onderaan is het soms moeilijk om af te lezen en moet je eerst de voet losmaken door hem een kwartslag te verdraaien tov de body van de bbox.

Maar aangezien je zegt dat je met je laptop kunt verbinden met wifi-5.0-xxxx dan zal One SSID  niet actief staan, maar heb je dat probleem met wifi ook op je laptop dan  als je andere apparaten geen wifi-5.0-xxxx aanduiden dan zou dit willen zeggen dat ze nog geen 5.0 ondersteunen waarschijnlijk zijn het dan geen recente toestellen. Op wifi-2.4-xxxx zal je vlugger problemen onder vinden dan op 5.0 maar is de aanduiding van het aantal streepjes ontvangst op deze wifi-2.4 apparaten dan ook heel laag mss.

Het nadeel van 5.0 is dan weer dat het ontvangst niveau in functie van de afstand en de materialen dat het signaal doorkruist ook veel vlugger daalt dan bij 2.4.

Bedankt voor uw reactie.  Ik heb inderdaad wel het juiste wachtwoord gebruikt om proberen in t loggen (ik had zelfs de wireless key ook geprobeerd voor de zekerheid). 

Bedankt voor de uitleg van de 5.0 en 2.4. Het gekke is dat alle apparaten voorheen goed werkten op de 2.4. Voor deze problemen ontstonden hebben we zelfs de laptop nooit verbonden gehad op de 5.0. Deze optie werd pas zichtbaar afgelopen weekend toen de 2.4 stopte. Maar helaas zijn de andere apparaten inderdaad al wat ouder en krijgen deze geen verbinding op de 5.0.

Het probleem is dus nog niet opgelost.  Zelfs thuis werken lukte dus niet, want ook de computer maakt geen verbinding. Hiervoor hebben we nu een extra lange kabel kunnen regelen,  maar dit is geen lange termijn oplossing (want gevaarlijk met kleine kinderen thuis)...

best dan zien wat de Prox forummedewerkers voorstellen als ze de draad hier opnemen, dan kunnen zij eventueel beslissen of het nodig isom de bbox om te ruilen.

Reputatie 7
Badge +4

@Sdvo Sorry voor het late antwoord. Ondervind je nog steeds hinder ? Heb je dit probleem vooral op bepaalde tijdstippen ? Heeft dit vroeger wel goed gewerkt ? 

Ik heb je lijn nagekeken en zie af en toe inderdaad problemen op je wifi. Dit omdat je toestellen zich soms te ver bevinden van je b-box, of omdat een ander toestel het signaal stoort. Dit kan een electrisch toestel zijn dat op het eerste zicht niets met je wifi te maken heeft zoals camera’s, alarm, zonnepanelen, verlichting,… 

hier hetzelfde probleem. Sukkel er al geruime tijd mee …

Oplossing is drie maal per dag de internet box resetten …. handig toch

hier hetzelfde probleem. Sukkel er al geruime tijd mee …

Oplossing is drie maal per dag de internet box resetten …. handig toch

 

@Proximus forummedewerkers zie hiervoor FrankyDubois zijn originele post ivm met zijn probleem 
→ Problemen sedert Android tvbox v7 | Proximus Forum

Heb nu ook de slimme wifi afgezet en de pc geforceerd naar de 2.4

Slimme Wifi van Proximus is blijkbaar niet compatibel met Android 10, en dat is net wat op de V6 tv decoder staat ...

Maar is dit niet het zelfde als bij de v7 waar rond de Android een schil gemaakt werd specifiek voor Proximus en waardoor dit zou moeten vermeden worden?

ik zou hopen dat Proximus hiervan het fijne weet, maar ik vrees er voor ...

Reageer