Vraag

Wifi roaming problemen met tp-link RE650

  • 12 November 2021
  • 7 reacties
  • 388 Bekeken

Beste

Ik heb thuis een tp-link RE650 en een RE190 aangeschaft om een stabiele wifi verbinding te verkrijgen enerzijds op de bovenste verdieping en voor onze Eufy wifi deurbel (beide te ver van de BBOX3). Helaas moet ik na het instellen van deze acces point dagelijks de stroom en het netwerk onderbreken om op mijn wifi te kunnen. 

Ik heb mijn acces point zodanig ingesteld dat hij dezelfde SSID en wachtwoord heeft als het wifi netwerk van de BBOX. Regelmatig zie ik ook dat het wifi lampje op de BBox rood kleurt, maar ook als dit niet beurd zijn er soms problemen. Ik heb naar de support al gebeld en kreeg iemand aan de lijn die de frequentie/range heeft aangepast omdat hij dacht dat dat het probleem was alsook de One SSID heeft uitgeschakeld, maar dat doet niks aan het probleem. Intussen lijkt het of ze het dossier hebben afgesloten omdat ze na een paar uur hadden teruggebeld om te zien of alles werkte… tja het probleem is zo ‘random’ dat het niet op zo’n korte tijdspanne kan geëvalueerd worden...


Kan iemand mij hierbij helpen?

Alvast bedankt!
Alex


7 reacties

wifi lampje op bbox rood wijst ook op ip conflicten 

mss eens op de interface van je bbox gaan zien of er toestellen zijn met het zelfde IP

  1. IP-adres-conflict tussen je apparaten. Wat te doen?
  2. Als de lampjes nog steeds rood zijn, gaat je via adres 192.168.1.1Nieuw venster naar je b-box interface.
  3. Log in op de b-box met het gebruikerswachtwoord (dat zich onder of aan de achterkant van de b-box modem bevindt). Selecteer User als gebruikersnaam en voer het Gebruikerswachtwoord in. Het wordt aangegeven onder of achteraan de modem. Klik vervolgens op de knop Verbinden.
  4. Op de homepagina van de modem kun je de lijst met aangesloten en actieve apparaten bekijken (in een kader in het rood). Controleer of twee apparaten hetzelfde IP adres hebben.
  5. Is dat het geval? Klik op het kruisje naast de apparaatnaam. Het apparaat wordt uit de lijst verwijderd en dan weer verbonden en krijgt waarschijnlijk een nieuw IP-adres

 

bbox al eens herstart = 10sec stroomloos zetten.

Bedankt voor je antwoord Maarten, maar zoals ik al zei : ‘Helaas moet ik na het instellen van deze acces point dagelijks de stroom en het netwerk onderbreken om op mijn wifi te kunnen. ‘

 

Het kan toch niet dat ik dit systematisch moet gaan doen, er is toch een achterliggend probleem?

wifi lampje op bbox rood wijst ook op ip conflicten 

mss eens op de interface van je bbox gaan zien of er toestellen zijn met het zelfde IP

  1. IP-adres-conflict tussen je apparaten. Wat te doen?
  2. Als de lampjes nog steeds rood zijn, gaat je via adres 192.168.1.1Nieuw venster naar je b-box interface.
  3. Log in op de b-box met het gebruikerswachtwoord (dat zich onder of aan de achterkant van de b-box modem bevindt). Selecteer User als gebruikersnaam en voer het Gebruikerswachtwoord in. Het wordt aangegeven onder of achteraan de modem. Klik vervolgens op de knop Verbinden.
  4. Op de homepagina van de modem kun je de lijst met aangesloten en actieve apparaten bekijken (in een kader in het rood). Controleer of twee apparaten hetzelfde IP adres hebben.
  5. Is dat het geval? Klik op het kruisje naast de apparaatnaam. Het apparaat wordt uit de lijst verwijderd en dan weer verbonden en krijgt waarschijnlijk een nieuw IP-adres

 

bbox al eens herstart = 10sec stroomloos zetten.

Soms is het lampje rood maar niet altijd, toch zijn er apparaten die niet op het internet geraken.

Volgens mij zijn er 2 problemen:

Of er is soms een ip conflict en het lampje kleurt rood.

Of ze connecten met de R650 maar die lijkt op dat moment geen ip adres te krijgen van de router waardoor alle andere apparaten geen internet hebben…

 

Kan iemand mij hiervoor aub helpen, dit is nu al maanden aan de gang, ik heb hiervoor al gebeld maar zonder succes. Ze veranderden de channel van de router, belden in de namiddag om te zien of het probleem was opgelost en hebben het dossier gesloten, terwijl ik uitdrukkelijk gezegd heb dat het probleem ‘random’ is en op een dag moeilijk te zeggen was of dit al dan niet is opgelost….

 

heb je de TP-LINK RE650 met de WPS methode naast de bbox ingesteld

staat DHCP wel af op je TP-Link zodat de bbox adressen uitdeelt

User Guide 

 

What's the solution if my TP-Link range extender can't connect to my router properly?

RE650 assigning IP addresses with DHCP option set to OFF - Home Network Community (tp-link.com)

 

Ik probeer dit voor een weekje en hou u op de hoogte, alvast bedankt voor de tips!

Doch lijkt er een probleem met de 5Ghz wifi, die lijkt regelmatig uit te vallen…

Ook al sta je op 5 meter van de router zie je de 5Ghz ssid niet verschijnen en bij restart van de modem dan weer wel of na een paar uur komt hij ineens tevoorschijn….

 

@AlexCo Je zou ook one ssid eens kunnen uitzetten als die aan staat op je bbox, om vast te stellen of het daar iets zou mee te maken kunnen hebben.

One SSID deactiveren:
dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface (GUI), door te surfen naar http://192.168.1.1
(daar inloggen als User met het User wachtwoord, dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is "One SSID" uitgeschakeld,
      (PS: Op identiek de zelfde manier kan "One SSID" weer geactiveerd worden)
 * Hierdoor kun je na de deactivatie weer verschillende namen kiezen voor de verschillende wifi frequentie banden
en tevens de WiFi kanalen terug wijzigen via de GUI van de bbox.
Ook kan je later indien gewenst "One SSID" terug activeren, bv. nadat de oorzaak van het probleem zou gevonden zijn.

NB: als je een reset doet van je bbox bij vaststellen van problemen bv., moet je er wel rekening mee houden dat one ssid dan ook weer automatisch actief komt.

Reageer