Ik weet niet of het zou iets verhelpen als je de op de wifiboosters de schakelaar vast op AP zet?
@dre47 ik heb dit probleem ook meerdere malen gehad in het verleden. Zou te wijten zijn aan een verkeerde configuratie door Proximus in je MyProximus account.
Die foutcode 500 hersteld zich automatisch na 24 uur, maar kan plots weer opduiken. Maar ondertussen kan je niets aanpassen via MyProximus in de internetbox configuratie.
Ook dien je rekening te houden , wanneer je te veel aanpassingen doet in een korte periode , er synchronisatie problemen optreden in je MyProximus gedeelte voor de internetbox , wat ook deze foutmelding kan veroorzaken. ( dat kreeg ik destijds ook te horen van een Proximus Expert)
Als gebruiker is er niets dat je er zelf kan aan veranderen, reset van Internetbox helpt niet, MyProximus account deactiveren en opnieuw activeren helpt ook niet . (waren toen aangeraden procedures door Proximus)
Meerder interventies door Proximus vanop afstand hebben geen blijvende oplossing gebracht destijds.
Na maanden gesukkel ben ik terug moeten overschakelen naar de Bbox V3+ en Wifi booster V1 met tussenkomst van een Proximus technieker aan huis.
@Martin Wat bedoelt u met de schakelaar vast op AP zetten?
@dre47 Sorry, ik ben er blijkbaar verkeerdelijk van uitgegaan dat de V2 ook een schakelaar had om te kiezen zoals bij de wifi booster V1 en omdat er daar soms problemen optreden als je de schakelaar in autostand laat staan dacht ik mogelijks is het voor de V2 ook het geval.
Sorry voor de verwarring die ik gesticht heb.
Maar aangezien Pat52 ook deze problemen heeft gehad zal het wel het zelfde probleem zijn dat je ook voorhebt veronderstel ik.
@Pat52 Bedankt om te laten weten dat ik niet de enige ben. Een aantal dagen terug heeft een Proximus-technieker die was langsgekomen contact moeten opnemen met de dienst die heel dit cloud gedoe beheerd om mijn internetbox en het gedeelte in de MyProximus app te laten resetten.
Misschien dat ik later omschakel naar andere AP’s en de wifi op de InternetBox gewoon disable als dit probleem blijft aanhouden. Want op zich heb ik geen probleem met cloud managed devices. Maar het kan niet zo zijn dat deze maar voor de helft werken en er instellingen aangeboden worden die gewoon helemaal niet goed werken.
Ik had ook zonet even terug toegang tot de instellingen van de InternetBox, maar krijg alweer de foutcode 500…
Wat is eigenlijk de achterliggende reden dat ze tegenwoordig de modems willen laten cloud managen zowel door hun als de klant?
@Martin Geen enkel probleem je hebt me zeker niet in de war gebracht hoor. Ik lig niet zo erg wakker van het wifi-probleem.
Ik wacht ondertussen al een weekje op een duidelijk antwoord omtrent het gebruik van de VOIP lijn, met mijn Grandstream IP toestel, wat in ons pakket zit. Van sommigen krijg ik te horen dat deze info niet wordt gedeeld met klanten. Maar op dit forum kan de login en andere sip gegevens precies wel medegedeeld worden door moderatoren?