Beantwoord

Wifi-connectie ondergrondse garage

  • 4 August 2023
  • 7 reacties
  • 390 Bekeken

Situatie: om de laadpalen te kunnen laten communiceren met de leasingmaatschappij, betreffende verbruik, is een connectie nodig (4G of Wifi). Beiden zijn niet aanwezig in onze ondergrondse garage. Na veel opzoekwerk, vind ik heel weinig aangereikte oplossingen. Wat kan onze mede-eigendom of ik individueel doen om een connectie mogelijk te maken?

Thanks!

icon

Beste antwoord door Martin 4 August 2023, 16:40

Bekijk origineel

7 reacties

Ter info: hier werd ook een dergelijke vraag gesteld → Ondergronse garage Laadpaal access  | Proximus Forum

Ter info: hier werd ook een dergelijke vraag gesteld → Ondergronse garage Laadpaal access  | Proximus Forum

Heb ik al gelezen, maar de vraag is niet dezelfde: er is helemaal niets van internetvoorziening in de gemeenschappelijke ruimtes in tegenstelling tot de andere vraag.

Bedoel je daarmee dat je ook geen netwerkkabel bvb kunt leggen van de plaats waar je nu internet hebt (bvb waar je internet box staat) naar de ondergrondse garage waar je dan een acess point zou kunnen plaatsen.

Bedoel je daarmee dat je ook geen netwerkkabel bvb kunt leggen van de plaats waar je nu internet hebt (bvb waar je internet box staat) naar de ondergrondse garage waar je dan een acess point zou kunnen plaatsen.

Dat lijkt mij absoluut niet makkelijk: de internet box staat op de 3de verdieping, daar waar de garage zich op -1 bevindt, er zijn ongetwijfeld schachten naar beneden, maar hoe makkelijk die te vinden zijn …

Wat we wel hebben: er is een stopcontact onder onze meter geplaatst. Is een powerline een optie over die afstand? Wetende dat er nog een muur staat tussen het lokaal van de tellers en de laadpaal ...

Je zou dit inderdaad kunnen proberen, maar op voorhand zeggen dat het 100% zal goed werken over powerlines dat kun je nooit met zekerheid zeggen. Je hebt ook powerlines met een ingebouwd wifi access point, zodat je dan zowel utp uitgangen hebt alsook wifi.

Ik heb hetzelde probleem. Geen WIFI noch 4G in de parking. Persoonlijke modem staat in ons appartement. Echter de Fiberkast van waaruit mijn persoonlijke verbinding loopt, staat wel in de kelder. Kan ik van mijn fiberpunt in de kelder een kabelaansluiten naar de oplaadpaal om op die manier connectiviteit te voorzien aan de laadpaal ?

 

 

op het fiberpunt ONTP kan je geen connectiviteit maken.
De ONT (fibermodem) zorgt voor de omzetting van licht naar ethernet signaal dat dan kan door de Internet box verder gebruikt worden.

Reageer