Wifi Booster, zeer slechte kwaliteit

  • 21 December 2021
  • 1 reactie
  • 95 Bekeken

Vandaag heb ik mijn wifi booster ontvangen.

Ik heel enthousiast.

Alles uit gepakt en alles volgens de handleiding geconfigureerd.

Dat ging allemaal zeer goed.

Dan de wifi booster verplaatst, 5 meter van de b-box 3.

Oei, lampje wifi ontvangst wordt rood.

Wat!, na 5 meter ontvangt de booster al geen signaal meer van de bbox3.

In dezelfde ruimte ontvangt mijn GSM nog steeds wifi signaal van de bbox3, terwijl mijn wifi booster niets meer ontvangt.

Eerder had ik in diezelfde kamer op 10 meter van de bbox3 een wifi repeater (Fr!tz) staan, deze ontvang nog steeds 50% van het signaal van de bbox3.

De wifi booster van Proximus ontvangt na 5 meter al geen signaal meer!

Oei!, wat nu?

Ik heb de wifi booster maar terug in de verpakking gestoken. Ik breng het deze week terug naar een winkel.

Ik heb maar snel de Fr!tz repeater terug in het stopcontact gestoken.

Spijtig dat Proximus zo rommel durft aan te bieden.

Ik weet nu al het antwoord wat ze mij in de winkel gaan vertellen: “JE MOET ELKE 4 METER EEN WIFI BOOSTER PLAATSEN” -- DAT IS LEKKER KASSA? KASSA VOOR PROXIMUS!

Ik zou er geld voor geven, kon ik mijn bbox3 kunnen vervangen door een FR!TZBOX.


1 reactie

In dezelfde ruimte ontvangt mijn GSM nog steeds wifi signaal van de bbox3

op wifi 2.4 MHz, maar wat is de ontvangst op wifi 5.0 

als er muren tussen staan of hindernissen kan het zijn dat die verzwakking voor 2.4 niet te groot is om nog ontvangst te hebben, maar voor 5.0 kan die verzwakking veel groter zijn.

Je kan met een fritzbox werken maar doordat de decoders moeten de bbox zien, zou je kunnen de fritz achter je bbox aansluiten omdat de bbox pppoe passtrough ondersteunt en dan kan je op je Fritz een tweede ppoe sessie opstarten net als de bbox er ene opstart.

NB: Er zijn veel artikels te vinden omtrent het gebruik van de Fritzbox op http://userbase.be .

Reageer