Welke Fiber snelheden haal jij?

  • 19 September 2021
  • 10 reacties
  • 223 Bekeken

Reputatie 1

Hallo,

Nu de gratis upgrade voor Fiber klanten naar 1000/50 is gegaan had ik graag eens gepolst wat jullie effectieve snelheden zijn.

Hier sinds vrijdag upgegraded maar echte gbit snelheden zie ik niet . Meestal zit ik rond de 600/50 of  soms eens een uitschieter naar 700/50.


10 reacties

mss best specifiëren hoe je dit meet, alleen de pc/laptop aangesloten  aan de bbox en voor de rest niks anders ook geen toestellen die contact maken via wifi, en ook zien dat er niks op de achtergrond draait van je pc/laptop (met ethernetkaart die giga snelheid aankan) waarop je de speedtest doet.

mss ook eens vergelijken met verschillende speedtest applicaties 

zoals bv:

Reputatie 1

@Martin getest met de snelheidstest van Unifi, rechtstreeeks op mijn Unifi Dream Machine Pro.

Op mijn vaste pc haal ik 520/50. ( zowel speedtes tals proximus test). Als ik dan vanop UDMP test kom ik op 620/50 ongeveer

Vraag me wel af of ik al op het juiste profiel zit. De technieker ging mij nog contacteren maar heb niks meer gehoord. misschien kan proximus dit eens checken voor mij?

 

Had persoonlijk wel gedacht dat je met Fiber dichter tegen de geadverteerde snelheden zou moeten raken.

@Frankdoc inderdaad je zou toch zeker900 en meer moeten halen

maar zoals je zegt best eens laten natrekken maandag door Proximus of je al op een gigabit profiel staat.

NB: hier heeft al iemand gemeld dat hij ±914 Mbps haalt met een speedtest over utp kabel.

@Frankdoc ik heb geen ervaring met snelheidstest van Unifi  , ik lees hier nu toevallig iets via google  

→ UniFi Controller Speed Test vs Speedtest.net | Ubiquiti Community

Reputatie 1

@Martin Hopelijk volgt er antwoord van Proximus ( zie mijn andere thread waar ik niks meer hoorde , ook niet van de technieker).

Op de oudere USG was dit inderdaad niet altijd even juist, maar met de nieuwe toestellen is dit toch al stuk beter :)

Reputatie 5
Badge +1

Mijn effectieve snelheid is 5/0.8Mbps. Dat is het best verkrijgbare internet hier. Ik zit al 6 jaar tevergeefs bij Proximus te vragen om een 25/5Mpbs of zoiets daarrond te kunnen krijgen. Veel plezier nog met je Fiberupgrade, Frank! :rolling_eyes:

Reputatie 7
Badge +1

Het is fijn voor de fiber klanten de gratis upgrade. En hoe zit het met de rest van de PX klanten, Flex, VDSL en ADSL krijgen die dan niets. Is dit niet oneerlijk. Die betalen toch ook. Kunnen er toch niets aandoen dat ze bij ons geen fiber aanleggen 😷🤔😥

Badge +4

Ipv Fiber mogen ze van mij zelfs eerst Ultra vectoring doen :kissing:  dan kunnen we mss eens boven de 100 Mbps gaan voor de 1ste keer met PX :wink:

Voor de verder gelegen klanten kan het toch een verdubbeling zijn vb van max 30 naar 60

Paar jaar geleden zaten de kasten hier vol op de px kasten.

Reputatie 4
Badge +2

ik haal 920 down en 48 upload .danny

ik zou begod niet weten wat ik met al de bitjes moet aanvangen :relaxed: 

hogere upload zou me wel beter uitkomen.

Reageer